۱۴۰۲.۰۶.۰۵

کارگردان گروه تعزیه هیات خدام الحسین (ع) گفت: هنر تعزیه‌خوانی تبلور فرهنگ شیعی است.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، جواد زبیداوی کارگردان گروه تعزیه هیات خدام الحسین (ع) در حاشیه دومین روز از برگزاری هفتمین همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین روایت راهیان در شلمچه گفت: این گروه تعزیه که مُتشکل از ۱۵۰ نفر هنرمند است در زمینه شبیه‌خوانی و نمایش‌های حماسی مذهبی با موضوعات عاشورایی، دفاع مقدس و شهید سلیمانی تاکنون به صحنه نمایش آمده است.

وی هنر تعزیه را یکی از ابزارهای موثر برای تبلیغ فرهنگ عاشورایی و تفکر شیعی برشمرد و گفت: هنر تعزیه‌خوانی تبلور فرهنگ شیعی و بستری غنی برای معرفی اندیشه شیعیان به سراسر جهان است.

زبیداوی با اشاره به حضور گروه تعزیه خدام الحسین(ع) شیبان در هفتمین همایش بین‌المللی روایت راهیان گفت: اجرای آئین تعزیه خوانی در مرز شلمچه فرصتی را فراهم کرده که گوشه‌ای از حماسه عاشورا در قالب هنری نمایش داده شود و این حرکت در برابر هجمه رسانه‌ای دشمنان علیه شیعیان حرکت ارزشمندی به شمار می‌آید.

به گفته این هنرمند، وقتی مردم صحنه‌ای از حماسه عاشورا را در نزدیکی کربلا می‌بینند حال و هوای عجیبی برایشان رقم می‌خورد و با روحیه‌ای آماده‌تر راهی سرزمین ارباب بی کفن می‌شوند.

 آئین تعزیه خوانی سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفایشان روز جمعه دوم شهریور در قالب هفتمین همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین «روایت راهیان به همت حوزه هنری خوزستان در مرز شلمچه برگزار شد.

این همایش از یکم تا سیزدهم شهریور ماه در نقطه صفر مرزی شلمچه و از پنجم تا سیزدهم در مسیر پیاده‌روی نجف تا کربلا برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha