۱۴۰۲.۰۶.۰۵

آئین تعزیه‌خوانی سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفایشان روز جمعه دوم شهریور در قالب هفتمین همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین «روایت راهیان به همت حوزه هنری خوزستان در مرز شلمچه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، سمیه سلامت مسئول گروه فرهنگی هنری مذهبی مهجت الزهرا از بسیج هنرمندان ناحیه امام حسین(ع) در حاشیه دومین روز از برگزاری هفتمین همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین روایت راهیان در شلمچه گفت: ۱۸سال از عمر فعالیت هنری مذهبی این گروه ۲۵۰ نفره می‌گذرد و به طور مداوم برنامه هنری مذهبی را در مناسبت‌های مختلف برگزار کرده‌ایم.

وی تعزیه را زبان هنرمندانه بیان وقایع عاشورا  دانست و گفت: در مجلس تعزیه امشب مظلومیت حضرت رقیه (س) و اسارت اهل‌ بیت علیهم السلام را از کربلا تا شام به تصویر کشیدیم. 

سمیه سلامت با بیان اینکه این گروه همواره شعار فاطمی زندگی می‌کنیم و حسینی شهید می‌شویم را سرلوحه کارهایش قرار می دهد، گفت: واقعا دلیل حضور ما جز عشق به امام حسین (ع) نیست؛ فقط عشق و علاقه است که ما را سر کار می‌آورد و وقتی می‌بینیم کار برای سیدالشهدا(ع) است خستگی از تنمان به درمی‌آید.

برنامه‌های این همایش از یکم تا سیزدهم شهریور ماه در نقطه صفر مرزی شلمچه و از پنجم تا سیزدهم در مسیر پیاده روی نجف تا کربلا خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha