۱۴۰۲.۰۵.۲۷

فرهاد بشارتی پس از تماشای نمایش عروسکی عاشورایی «قهرمان کوچک» گفت: اگر حوزه هنری کودک و نوجوان برای تولیدات هنرهای نمایشی خود قصه‌های دیگری را نیز با همین سبک و سیاق ادامه دهد، میزان تماشاگر قابل توجهی را جذب و خدمت بزرگی را به تئاتر عروسکی کشور خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، نمایش عروسکی عاشورایی «قهرمان کوچک» اثری است که به کارگردانی افشین ناظری و نویسندگی انوش معظمی از 20 مرداد ماه همزمان با آغاز مجموعه برنامه‌های «رستخیز عام» روی صحنه رفته است. تا کنون هنرمندان و مسئولین بسیاری به همراه کودکان و نوجوانان برای تماشای این نمایش به حوزه هنری آمده‌اند. از مجید قناد مجری و حسین فدایی حسین نویسنده کودک گرفته تا غلامرضا منتظری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی کشور که برای تماشای این نمایش آمدند و قدردان زحمات گروه اجرایی و بانیان آن بودند.

فرهاد بشارتی که با سریال کودک و نوجوان به یاد ماندنی «دنیای شیرین دریا» برای نسل‌های دهه 70 شناخته‌شده است نیز از این مهمانان ویژه نمایش عروسکی عاشورایی «قهرمان کوچک» بود. بشارتی درباره این نمایش گفت: قصه‌ نمایش قصه‌ای است که همه ما با آن آشنایی داریم. ولی در این قالب اجرایی که به شکل عروسکی یا حتی به شکل سایه اجرا شود، برای من خیلی جالب بود و تا به الان ندیده بودم.

وی در ادامه با بیان اینکه اجرای نمایش مذهبی آن هم با موضوع عاشورا برای کودک و نوجوان بسیار دشوار و حساس است، گفت: قصه‌هایی که در نمایش عروسکی و سایه اجرا می‌شود خیلی شاد و قصه‌هایی به روز است. ولی یک قصه مذهبی که سال‌های سال است با آن درگیر هستیم را به این شکل درآوردن برای من خیلی جالب بود. به گروه اجرایی این نمایش تبریک می‌گویم.

بشارتی در ادامه با اشاره به شناخت خوبی که از نویسنده نمایش یعنی انوش معظمی دارد، گفت: نویسنده کار سال‌های سال در کارهای مذهبی تجربه دارد. معظمی زبان این نمایش را ضمن نگارش کلاسیک با اجرای فاصله گذاری‌های لازم به کار کودک نزدیک کرده است تا ارتباط مورد نیاز نمایش با بچه ها و تماشاگر را تامین و برقرار کند. در مجموع کاری بود که می‌شد از آن لذت برد و با آن همراه بود.

وی با تاکید بر موفقیت نمایش در جذب مخاطب گروه سنی الف ادامه داد: کودکانی که کنار من نشسته بودند بسیار خوب با کار ارتباط گرفتند و برایشان خیلی آشنایی داشت. مخصوصا آن لحظه‌ای که تیر رها ‌می‌شود تا به حنجره علی اصغر علیه السلام بخورد، مسیری که می‌رفت و برای خود با باد و خورشید و آسمان بازگو می‌کرد، تقدیری که رها شده از کمان و باید حتما به گلوی علی اصغر علیه السلام اصابت کند. این برای کودکان خیلی قابل فهم بود.

بشارتی ادامه داد: به گروه اجرایی تبریک می‌گویم و ان‌شاءالله شاهد اجراهای بیشتر و تولید آثار تازه‌تر آنها باشیم.

وی در پایان با اشاره به اجراهایی که قرار است این نمایش در مسیر پیاده روی اربعین در نجف و کربلا داشته باشد، گفت: اگر حوزه هنری کودک و نوجوان همین مسیر را ادامه دهد، بی‌شک موفقیت‌های چشمگیر و آینده‌سازی را کسب خواهد کرد که در راستای آن می‌تواند قصه‌های دیگری از واقعه عاشورا را نیز تلفیق و اجرا کند. به بیان دیگر اگر حوزه هنری کودک و نوجوان برای تولیدات هنرهای نمایشی خود قصه‌های دیگری را نیز با همین سبک و سیاق ادامه دهد میزان تماشاگر قابل توجهی را جذب و خدمت بزرگی را به تئاتر عروسکی کشور خواهد کرد.

گفتنی است، نمایش عروسکی عاشورایی «قهرمان کوچک» به نویسندگی انوش معظمی و کارگردانی افشین ناظری از 20 تا 30 مرداد ماه هر شب ساعت 20 در تماشاخانه مهر به نشانی تقاطع خیابان حافظ و سمیه روی صحنه خواهد رفت. این نمایش یک نذر فرهنگی است و تماشای آن رایگان است اما به منظور رفاه حال علاقه‌مندان و نظم‌بخشی در میزان ظرفیت‌های تماشاخانه لازم است جهت هماهنگی و رزرو بلیت با شماره‌های 09351039028 و 02191088411 تماس یا به سایت‌های تیوال و گیشه7 مراجعه شود.

 انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha