۱۴۰۲.۰۵.۲۳

ناصرفیض، مدیر دفتر پاسداشت زبان فارسی حوزه هنری، در پی درگذشت کورش صفوی، زبان‌شناس، پژوهشگر، مترجم و استاد زبان‌شناسی دانشگاه علامه طباطبایی پیام تسلیتی منتشر کرد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، در متن این پیام آمده است:
بسمه تعالی
«ضایعهٔ درگذشت دکتر کورش صفوی، زبان‌شناس و مترجم سرشناس و استاد زبان‌شناسی دانشگاه علامه طباطبایی، موجب تألّم و تأثّر و حسرت فراوان شد. بی‌تردید زبان فارسی و دانش زبان‌شناسی و ادبیات، استادی کم‌نظیر و فرهیخته‌ای خوشخو و شاگردپروری مهربان را از دست داد. امیدواریم که با تلاش شاگردان دانشورآن بزرگوار، این ضایعه اندکی التیام یابد.همچنین باخبر شدیم که پیکر ایشان غریبانه در کشوری دیگر به خاک سپرده شده است.بی‌گمان دکتر صفوی جدا از کارنامهٔ ارزندهٔ فرهنگی و ادبی در حوزه‌های ترجمه و زبان‌شناسی و ایجاد پیوند آن با ادبیات، در حفظ زبان فارسی به عنوان یک میراث، پژوهش‌ها و تلاش‌های ارزنده‌ای کرده است و شایسته بود که در مملکت خود می‌آرمید. ما نیز در دفتر پاسداشت زبان فارسی حوزه هنری مراتب تأسف خود را از این اتفاق حسرت‌برانگیز اعلام می‌کنیم و ضایعۀ درگذشت ایشان را به جامعۀ علمی، فرهنگی و ادبی ایران و به‌خصوص به بازماندگان و شاگردان محترمشان تسلیت می‌گوییم و از خداوند یکتا برای ایشان طلب آرامش و آمرزش می‌کنیم.»
دکتر کورش صفوی، همکاری‌های متعددی با حوزه هنری در زمینه انتشار کتاب و برگزاری نشست‌های تخصصی و کلاس داشته است. درآمدی بر معنی‌شناسی، منطق در زبان شناسی، از زبان‌شناسی به ادبیات جلد یک : نظم و جلد دوم : شعر ازجمله کتاب‌های این زبان‌شناس است که توسط انتشارات سوره مهر حوزه هنری منتشر شده است.
کورش صفوی، زبان‌شناس و مترجم و استاد زبان‌شناسی دانشگاه علامه طباطبایی ، زاده ۶ تیر ۱۳۳۵ در تهران بود و ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ در قبرس درگذشت.
انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha