۱۴۰۲.۰۴.۲۴

‎ استاندار قم در دیدار با رئیس حوزه هنری،‌ معاون راهبری استان‌های حوزه هنری، رئیس حوزه هنری قم و جمعی از اساتید و هنرمندان استان با اشاره به محرومیت استان در زیرساخت‌های فرهنگی هنری بر لزوم رفع آنها تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، عصر سه‌شنبه 20 تیر ماه 1402 استاندار قم در بازدید از حوزه هنری قم و نشست با محمد مهدی دادمان رئیس حوزه هنری،‌ سعید لشگری معاون راهبری استان‌های حوزه هنری، سید مهدی حسینی رئیس حوزه هنری قم و جمعی از اساتید و هنرمندان قم بر محرومیت استان در زیرساخت‌های فرهنگی هنری اشاره و بر لزوم رفع آنها تاکید کرد.

عدم تناسب زیرساخت‌ها با نیاز فرهنگی و هنری استان

سید مهدی حسینی رئیس حوزه هنری استان قم ضمن ارائه گزارشی از ظرفیت‌های هنری استان، با بیان این نکته که در صورت حمایت و توجه به استعداد هنری استان، می‌توان منشا خدمات و تاثیرگذاری بیش از پیش در کشور بود، به‌عدم تناسب زیرساخت‌های حوزه هنری با نیازهای یک مرکز فرهنگی و هنری تاکید کرد.

‎در ادامه سعید لشگری معاون راهبری امور استان‌های حوزه هنری گزارشی از زیرساخت‌ها و نیروی انسانی حوزه هنری استان قم و بودجه فرهنگی این استان در مقایسه با دیگر مراکز استانی ارائه کرد.

وی متذکر شد: قم با وجود اینکه از استان‌های برتر در حوزه ظرفیت‌های فرهنگی هنری است اما متاسفانه در پایین فهرست امکانات و بودجه قرار دارد. ‎

در بخش دیگری از این جلسه مسعود نجابتی هنرمند سال انقلاب اسلامی، سید مسعود شجاعی طباطبایی کاریکاتوریست شناخته شده و محمدرضا آزاد مدرس نمایش در دانشگاه در سخنانی ظرفیت‌های هنری در قم را تشریح کردند.

ظرفیت هنر انقلاب باید در سراسر کشور فعال شود

‎محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری کشور در ادامه گفت: «موضع ما در حوزه هنری کشور این است که ظرفیت هنر انقلاب باید در سراسر کشور فعال شود. ما در حوزه هنری به این اصل اعتقاد داریم که در این زمینه (فعال شدن ظرفیت هنر انقلاب) برخی استان‌ها از جمله قم می‌توانند همپای حوزه هنری کشور در این عرصه تاثیرگذار باشند.

وی در ادامه اظهار کرد: قم خاک حاصلخیزی برای فرهنگ و هنر دارد؛ اما تامین امکانات برای حرکت بزرگ جبهه هنری انقلاب، از جمله راهبردهای مهم حمایتی باید باشد.

تلاش می‌کنیم در سفر دوم ریاست جمهوری به حوزه هنری قم توجه شود‎

در پایان سید محمدتقی شاهچراغی استاندار قم تصریح کرد: پس از انقلاب اسلامی و در یک دوره بیست‌ساله دولت‌ها با ظرفیت‌هایی از کنار قم عبور کردند. کمبود امکانات در شهر قم نه تنها در حوزه فرهنگ و هنر که در تمامی عرصه‌ها وجود دارد. بخشی از این مشکلات با تعامل حل می‌شود و با وجود همراهی و همدلی موجود در مدیریت کشور باید به حل آن‌ها پرداخت.

‎وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در سفر نخست ریاست جمهوری به قم، به حوزه هنری قم کم توجهی شد، اما تلاش خواهیم کرد در سفر دوم به حوزه هنری قم توجه و کمبودها مرتفع شود.

شاهچراغی ادامه داد: توجه باید در عمل اتفاق بیفتد و در عین حال باید از ظرفیت‌های مشترکی که در استان وجود دارد استفاده شود. در حل مسائل هم باید نگاه بلند مدت داشت و از فرصت همدلی استفاده کرد.

تاکید بر لزوم تقویت زیر ساخت‌های فرهنگی هنری

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha