۱۴۰۲.۰۳.۳۱

در رویداد ملی نهضت که در آستانه یکم تیرماه، سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی، با حضور حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و مدیران ارشد سازمان در سالن سوره حوزه هنری برپا شد از برگزیدگان تبلیغ و تبیین کشور که در سال گذشته در رشته‌های هنر و رسانه، تبلیغ اسلام ناب، نشر خوبی‌ها و…برگزیده شدند و همچنین خانواده شهدا تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، آیین چهل و دومین سالگرد تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی با عنوان رویداد ملی نهضت ۳۱ خرداد در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد.
در این مراسم حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به سالگرد تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: سنت حسنه‌ای است که هرسال حوالی روز اول تیرماه از مبلغان تجلیل می‌شود.
وی ادامه داد: دستگاه تبلیغ، ما را یاد شهید حقانی می‌اندازد. شهدا بزرگترین مبلغان بودند. در این روز، کسانی که از آن‌ها تجلیل می‌شود افرادی هستند که در امر تبیین و ترویج اسلام ناب کار کردند. البته تعداد عزیزان زیاد است و ما نمی‌توانیم همه را نام ببریم و تقدیر کنیم.
حجت‌الاسلام قمی با بیان اینکه یکی از گروه‌هایی که باید تقدیر شوند، عزیزانی هستند که نشر خوبی می‌کنند، گفت: نشر خوبی‌ها، کار تبلیغی است، زیرا فرد نشر دهنده در گسترش آن کار خوب، سهیم است. امام علی (ع) فرمود اگر خوبی کردی بپوشان اما اگر به تو خوبی کردند، نشر بده. همچنین امام می‌فرمایند: کسی که از مردم قدردانی نکند شکر خدا را به جا نیاورده است.
همه مردم باید تبلیغ کنند
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به تلاش رسانه‌های معاند بر مخفی کردن اخبار خوب، گفت: از پیامبرمان فرا گرفته‌ایم که فریب کسی است که خوبی را می‌پوشاند و بدی را فریاد می‌زند، نباید خورد.
وی ادامه داد: فرایند تبلیغ باید مردمی باشد و این کار اختصاصیِ روحانیون نیست. این دستور خود امام است که فرمودند همه مردم باید تبلیغ کنند. پیامبر (ص) هم وقتی با انصار توافق کرد، زمینه‌ای را فراهم کرد تا از میان خود آنان، افرادی بقیه را دعوت کنند. امام علی (ع) هم در جمل و در صفین، افرادی را از خود مردم برای گفتن حرف حق و تبیین حق انتخاب کرد. علما و بزرگان سر رشته و سرنخ تبلیغ هستند و مردم باید اصل جریان تبلیغ را پیش ببرند.
جهاد دیگر
حجت‌الاسلام روح الله حریزاوی، قائم مقام سازمان تبلیغات نیز در این مراسم با اشاره به اینکه جهاد تبیین به عنوان فریضه‌ای فوری و واجب شرعی بر دوش ما قرار گرفته است، گفت: تقدیر و معرفی کسانی که قدم موثری در این جهاد، آن هم در شرایط جنگ شناختی برمی‌دارند، جهاد دیگری است. امروز به بهانه سالگرد تأسیس این نهاد مبارک از فعالان تبلیغ تجلیل می‌کنیم.
وی ادامه داد: ما این روز را گرامی می‌داریم و برای رسالت الهی تبلیغ که شرط مسلمانی و ایمان است، سعی می‌کنیم این عزیزان را تجلیل کنیم و از جامعه می‌خواهیم مسیر تبلیغ دین را در دست بگیرند.
تقدیر از فعالان تبلیغ
در ادامه از تعدادی از فعالان تبلیغ تجلیل شد که اسامی آن‌ها به شرح زیر است:
حجت‌الاسلام حسین رنجبر امام جماعت مسجد و فعال عرصه آسیب‌های اجتماعی و رفع محرومیت.
منصوره کوشکی همسر امام جماعت مسجد و فعال اجتماعی با محوریت مسجد و مادر ۵ فرزند.
حجت‌الاسلام علی سرلک برای تلاش برای گفتگو و تبیین رسانه‌ای خصوصا بعد از اتفاقات ۱۴۰۱
احمد حاجی شریف پیشکسوت قرآنی کشور.
ابوالفضل بهرام‌پور مترجم و مفسر قرآن کریم.
جریان تبلیغ باید کمک و حمایت شود
در این مراسم، حجت‌الاسلام رنجبر از مبلغان تجلیل شده گفت: وقتی انسان، شهدا و جایگاه آن‌ها و کار بزرگ آن‌ها را می‌بیند، احساس شرم می‌کند که در چنین مجلسی بیاید و مورد تقدیر قرار گیرد. در کارها مردم و بچه‌ها را فرزندان خود می‌پندارم و این‌گونه کار برایم تسهیل و روان می‌شود.
وی افزود: مسئولان باید توجه ویژه‌تری به تبلیغ و مبلغان داشته باشند. نیاز است جریان تبلیغ کمک و حمایت شود.
رنجبر ادامه داد: از آقای قمی تقاضا می‌کنم دیداری را با رهبر معظم انقلاب برای ما فعالان عرصه تبلیغ هماهنگ کنند.
در بخش دیگر این مراسم اهالی هنر و رسانه تجلیل شدند. افراد تجلیل شده به شرح زیر بودند:
مریم شعبانی، کارگردان تئاتر فاطمه (س)
حسن روح الامین، هنرمند نقاش
محمدحسین نیرومند، کاریکاتوریست
حسین حقیقی، خواننده
محمدرضا شفیعی، تهیه‌کننده و فعال رسانه‌ای
سرباز روح الله رضوی از کشمیر برای فعالیت رسانه‌ای
حسین شاهمرادی، مدیر شبکه چهار به خاطر برنامه شیوه
علی نیکزاد، نماینده مجلس شورای اسلامی
در پایان برنامه نیز از مبلغان در بخش نشر خوبی‌ها تجلیل شدند که اسامی آن‌ها به این شرح است:
ریحانه سادات آل رسول، پزشک دهه هفتادی که مهریه‌اش ویزیت رایگان، تخصیص ده درصد درآمد برای بیماران، آزادی زندانیان و کودکان بی‌سرپرست است.
مصطفی جاوید، پاکبان اهل مشهد که در جریان زلزله مشهد مقادیر قابل توجهی پول و طلا و دلار پیدا کرد و به صاحبش برگرداند.
حجت‌الاسلام سرخوش، فعال جهادی که بیش از ۱۵ سال در منطقه آذربایجان غربی بود و سال ۱۴۰۱ با وقوع زلزله به یاری مردم شتافت.
غلامرضا رحیمی، فعال اقتصادی اصفهان که برای فروش خانه به ازای هر فرزند روی قیمت خانه ۱۰۰ میلیون تخفیف می‌دهد و برای رهن خانه هم برای هر فرزند ۱۰ میلیون تخفیف می‌دهد.
و در نهایت نیز از مهمان ویژه مراسم، آرمیتا رضایی‌نژاد، فرزند شهید هسته‌ای کشورمان که در برابر دبیر آژانس انرژی اتمی سخنان جانانه‌ای داشت و از حق هسته‌ای ایران و مظلومیت شهدای هسته‌ای دفاع کرد تجلیل شد.
پایان پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha