۱۴۰۲.۰۳.۰۹

کمال شفیعی مدیر دفتر ادبیات کودک و نوجوان مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری همزمان با برپایی دومین نشست «بادبادک» به تشریح مجموعه برنامه‌های آموزشی-تولیدی این دفتر پرداخت.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، کمال شفیعی مدیر دفتر ادبیات کودک و نوجوان مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری از آغاز فعالیت‌های تازه ویژه این دفتر خبر داد و گفت: ما مجموعه فعالیت‌هایی را در این دفتر آغاز کرده‌ایم که یکی از این فعالیت‌ها برپایی سلسله نشست‌های شاعران کودک ونوجوان، با حضور استادان برجسته، شاعران مطرح و دوستداران این رشته است.

وی افزود: در نشست شاعران کودک و نوجوان «بادبادک» که به صورت هفتگی برگزار می‌شود، جمعی از شاعران کودک و نوجوان سروده‌های تازه خود را می‌خوانند و از نظرات کارشناسان و منتقدان بهره‌مند می‌شوند. این هفته نیز دومین نشست «بادبادک» برگزار شد و جمعی از کارشناسان و اساتید با شاعران کودک و نوجوان و همچنین نوجوانان شاعر به گفتگو و نقد و بررسی آثار آنها پرداختند.

شفیعی ادامه داد: دیدار صاحب‌نامان، گپ وگفت با برگزیدگان شعر کودک و نوجوان ایران و بررسی کتاب‌های تازه منتشر شده، از دیگر برنامه‌های این نشست است که با برنامه ریزی‌های متعدد هر هفته برگزار خواهد شد.

شفیعی ادامه داد: در نظر داریم در پایان هر فصل از این نشست‌ها شب شعر کودک و نوجوان راه اندازی کنیم.

وی افزود: کارگاه تولید رمان نیز از دیگر برنامه‌های جنبی ما در دفتر ادبیات کودک و نوجوان مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری است که از ماه آینده با مدیریت و تدریس استاد محمدرضا یوسفی کار خود را آغاز خواهد کرد. در این کارگاه قرار است هر سال چندین رمان با در نظر گرفتن ادبیات بومی، اقلیمی و محلی کشور ویژه نوجوان تولید شود.

شفیعی ادامه داد: کارگاه دیگری مشابه با کارگاه تولید رمان نیز از ماه‌های آینده با عنوان «نشست نوشتن» کار خود را آغاز می‌کند که آموزش شیوه های نوشتن، نوع نگاه در نوشتن و مواردی از این دست در دستور کار آن قرار دارد.

شفیعی در پایان گفت: در نظر داریم تا در استان‌ها نیز ادبیات کودک و نوجوان را مورد توجه جدی قرار دهیم و با اجرای برنامه‌هایی به ساماندهی آن بپردازیم.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha