۱۴۰۲.۰۳.۰۸

«علیرضا محمودی ایران مهر» با رمان «بی چهرگان» از برگزیدگان رمان حماسی در سومین جایزه ملی داستان حماسی است. او در گفت وگویی درباره سومین جایزه ملی داستان حماسی می گوید.

محمودی ایران مهر که از شهرستان رضوانشهر استان گیلان، با رمان رمان «بی چهرگان» در بخش رمان حماسی شرکت کرده بود، درباره رمان بی‌چهرگان گفت:« در این رمان به یکی از مهم‌ترین وقایع تاریخی ایران باستان و جنگ‌ایران و روم در زمان فرهاد سوم  و ارد دوم پرداختم و پیدایش  اسطوره رستم وتاریخ حماسی ایران  را نگارش کردم.»

وی با ابراز رضایت از برگزیده شدن رمان بی‌چهرگان در این رویداد، درباره برگزاری داستان حماسی گفت: «این یک کار ریشه ای است که شاید سال‌های آینده نتیجه اش مشخص شود. ظرفیت حیرت انگیزی در تاریخ و ادبیات ما وجود دارد که اتفاقا در روزگار امروز خیلی به آن نیاز است که پرداخته، شناخته و از آن استفاده شود. کاری که شروع شده خیلی مهم و به نظرم قدم‌های اول است.»

وی ادامه داد: از روزهای اول در جریان این رویداد  بودم و در اولین دوره و دوره  قبل هم با داستانی باعنوان گذر از رودخانه بهشت درباره شاهنامه و زندگی کیخسرو شرکت کرده و برگزیده بخش نخست داستان کوتاه شدم. در این دوره هم با رمان شرکت کردم. این کاری است که باید سال ها پیشتر  آغاز می شد. قطعا در ادبیات معاصر بی‌نهایت  اثر گذار خواهد بود و جریان تاثیرگذاری را ایجاد خواهد کرد.»

بر اساس این گزارش، سومین رویداد ملی داستان حماسی عصر پنجشنبه چهارم خردادماه با برگزاری مراسم اختتامیه در آرامگاه فردوسی در مشهد برندگان خود را شناخت.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha