۱۴۰۲.۰۳.۰۶

«تلاش می کنیم در آینده نزدیک، نمایشگاه «حکایت رهایی» را در کشور عراق برگزار کنیم؛ چرا که برگزاری نمایشگاه‌هایی مانند نمایشگاه «حکایت رهایی» باعث تقویت اشتراکات فرهنگی بین دو ملت ایران و عراق شده و از طریق برگزاری چنین رویدادهای فرهنگی و هنری‌ای، فرهنگ و آداب و رسوم دو کشور همسایه به یکدیگر منتقل می شود».

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، این بخشی از سخنان «دکتر امجد حمید المظفر» - رایزن فرهنگی سفارت عراق در جمهوری اسلامی ایران- است که به بهانه افتتاح نمایشگاه «حکایت رهایی»، مجموعه آثار«منقذ عبدالوهاب الشریده»- هنرمند اسیر عراقی که با دستور مستقیم رهبر معظم انقلاب آزاد شد- با او به گفت وگو نشسته ایم . در ادامه چکیده این گفت وگو را می خوانید .

«حکایت رهایی» ،‌ حکایت دوستی دو ملت

رایزن فرهنگی سفارت عراق در جمهوری اسلامی ایران که در افتتاحیه این نمایشگاه حضور داشت، درباره تاثیر برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی بر ارتقای ارتباط دو ملت ایران و عراق گفت: از برپایی نمایشگاه «حکایت رهایی» که حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار کرده است بسیار خوشحال و خرسندیم، این نمایشگاه،آثارهنری«منقذ عبدالوهاب الشریده»،‌هنرمند عراقی که در دوران جنگ ایران وعراق اسیر شده بود را در قالب نقاشی و طراحی به نمایش گذاشته است.

وی در ادامه گفت:« نمایشگاه‌هایی مانند نمایشگاه «حکایت رهایی» باعث تقویت اشتراکات فرهنگی بین دو ملت ایران و عراق شده و از طریق برگزاری چنین رویدادهای فرهنگی و هنری ای، فرهنگ و آداب و رسوم دو کشورهمسایه به یکدیگر منتقل شده و مردم دو کشور به هم نزدیک تر می شوند».

وی افزود:«ما دوست داریم برنامه های فرهنگی مشترک بیشتری داشته باشیم و به یقین چنین برگزاری رویدادهایی، اشتراکات فرهنگی ، تاریخی و تمدنی ما را بیشتر می کند و بنده به عنوان رایزن فرهنگی عراق در جمهوری اسلامی ایران پای کار هستم و کمک می کنم که اینگونه برنامه های فرهنگی رونق بیشتری بگیرد».

برگزاری نمایشگاه «حکایت رهایی» در کشور عراق

رایزن فرهنگی سفارت عراق در جمهوری اسلامی ایران در ادامه گفت: تلاش خواهم کرد که در آینده نزدیک نمایشگاه «حکایت رهایی» را در کشورعراق برگزار کنیم، کما اینکه ما از ظرفیت اربعین نیز برای انتقال فرهنگ و هنر هنرمندان ایرانی در کشور عراق استفاده می کنیم.

وی افزود: مدتی قبل «روز عراق» را در ایران برگزار کردیم که با استقبال خوبی درایران همراه بود و در حال هماهنگی با سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد هستیم که «روز ایران» را در آینده نزدیک در عراق برگزار کنیم .

اربعین و انتقال تجربه های فرهنگی

وی در ادامه افزود:‌همانطور که می دانید اربعین یک ظرفیت بین المللی و بسیار بزرگ است که اغلب طیف های مردم عراق از استاد دانشگاه گرفته تا پزشک و مهندس و بقیه اقشار در راهیپمایی بزرگ اربعین شرکت می کنند، علاوه بر این موارد، ما بیست تا سی میلیون زائر از کشورهای مختلف با قابلیت ها و ظرفیت های فرهنگی در اربعین در کشور عراق داریم و به این ترتیب می‌توان گفت اربعین برای انتقال فرهنگ و هنر نقش مهمی دارد که باید به خوبی از آن استفاده کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha