۱۴۰۲.۰۳.۰۶

در اختتامیه‌ سومین جایزه ملی داستان حماسی «احسان قائدی» از استان چهارمحال و بختیاری، شهرستان شهر کرد با داستان «دلارام» به عنوان یکی از نفرات برگزیده معرفی شد.

قائدی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های داستان حماسی داشتن قهرمان است، می گوید: « شاید تفاوتی که داستان حماسی با سایر داستان‌ها دارد این است که یکی از ذات های هنر، روایت حماسه‌ها است. این حماسه‌ها علاوه بر اینکه مردم را با داشته‌ها و هویتشان آشنا می‌کند برای نسل جدید تولید قهرمان می‌کند.

وی ادامه می دهد: این قهرمان پروری باعث می‌شود که بعد امنیتی، روحی و روانی کشور را بالا ببریم. هرکشوری علاوه بر نیاز ابزاری وسخت افزاری، نیاز به داشتن قهرمان برای تولید امنیت دارد. مهم‌ترین ویژگی داستان حماسی قهرمان پروری و تولید قهرمان و معرفی قهرمان برای نسل جدید است.

برگزیده بخش داستان کوتاه سومین جایزه ملی داستان حماسی به داستان «دلارام »پرداخت و گفت: « من با داستان دلارام در این رویداد شرکت کردم. داستان دلارام ، روایت زن قهرمانی است که مردم منطقه اش را تشویق و تهییج می‌کند تا در مقابل حمله افغان‌ها به منطقه خودشان ایستادگی کنند و آنها را شکست بدهند و از پیشروی افغان‌ها جلوگیری کنند و باعث بروز یک حماسه در استان چهارمحال بختیاری شده است که این را در قالب رمان دلارام روایت کردم.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha