۱۴۰۲.۰۲.۲۹

مراسم رونمایی از دو مجموعه شعر کودک توسط انتشارات مهرک در سرای اهل قلم کودک و نوجوان نمایشگاه کتاب تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، مراسم رونمایی از دو مجموعه شعر کودک «اتویم بی‌بخار است» و «دستمال خیس ابر» اثر غلامرضا بکتاش، توسط انتشارات مهرک در سرای اهل قلم کودک و نوجوان نمایشگاه کتاب تهران برگزار شد.

این نشست با حضور  ناصر کشاورز، هادی خورشاهیان و غلامرضا بکتاش همراه بود.

در این مراسم ناصر کشاورز با اشاره به این که سالیان سال است که غلامرضا بکتاش را می‌شناسد گفت: شعرهای او دو سه ویژگی عمده دارد. اولین ویژگی این است که به لحاظ مضمون چیزی پشت شعرهایش است و در سطح قرار ندارد. دومین ویژگی این است که قافیه‌هایش شیرین است. او کشف‌هایی را انجام می‌دهد که جالب است. سومین ویژگی هم این است که او زبان خاص خودش را دارد و تحت تاثیر زبان شاعران دیگر نیست و برای زبان خودش هویت قائل است.

وی ادامه داد:‌سرودن شعر کودک یک وادی بسیار سخت و پیچیده است؛ چرا که بایدبا کم‌ترین کلمات بیشترین معنا را ارائه دهیم. شعر کودک وزن و کلمات محدودی دارد و گاهی این ویژگی باعث می‌شود که گاهی شباهت بین شعرهای شاعران پیش بیاید. بکتاش سعی دارد که خودش کشف کند و کمتر این اتفاق برایش رخ دهد.

در ادامه نشست غلامرضا بکتاش ضمن تشکر از حضار و انتشارات مهرک بیان کرد:، این کتاب‌ها جدیدترین شعرهای من نیستند. از سال ۱۳۹۶ تلاش کردم پرکارتر شوم و هر روز بنویسم. تلاش دارم که نگاهم را به زاویه نگاه کودک نزدیک کنم و به افق آن‌ها نزدیک شوم ولی وقتی آقای کشاورز می‌نویسند ما نمی‌توانیم خیلی اوج بگیریم. او همه جا سرک کشیده و  درمورد همه چیز برایمان نوشت.

در پایان هادی خورشاهیان با بیان این که غلامرضا بکتاش جزو بهترین شعرای کودک است گفت: او شعر کودک را جدی گرفته است و سوژه‌هایش را کشف می‌کند. او سطح زبان و سوژه‌اش را بع دلیل این که مخاطبانش کودک‌اند پایین نمی‌آورد و کلامش طنز خوبی دارد. شاعران کودک ریزبین‌ترین شاعران هستند چون مخاطب‌شان مخاطب خاص است.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha