۱۴۰۲.۰۲.۱۶

مرکز آموزش حوزه هنری، دوره‌های متنوع و متعددی را برای هنرجویان و علاقه‌مندان به رشته‌های مختلفی چون گویندگی و دوبله یا فن بیان و نقاشی دیجیتال برگزار می‌کند.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، مرکز تخصصی آموزش‌های حوزه هنری با عنوان «مکتب مهر» با هدف ایجاد بستری برای تبدیل افراد بااستعداد به هنرمندانی حرفه‌ای، در ترم بهاری خود دوره تذهیب، نگارگری، گویندگی و دوبله، عکاسی، مجسمه‌سازی، ویرایش و پاکیزه نویسی برگزار می‌کند. مهدیه یکتا که مسئول مکتب مهر است، درباره نوع فعالیت و کلاس‌های این مرکز تخصصی آموزش توضیحاتی می‌دهد که می‌خوانید:

محلی برای آموزش

«مکتب مهر» سالهاست که زیر نظر معاونت آموزش حوزه هنری انقلاب اسلامی، کارگاه‌ها و دوره‌هایی ویژه کودک و نوجوان و بزرگسال را به صورت حضوری و مجازی برگزار کرده است.

این مرکز ایجاد بستری برای آموزش افراد بااستعداد را هدف اصلی فعالیت‌های خود قرار داده و در رشته‌های هنری مثل هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، موسیقی، ادبیات، معماری و عکاسی افراد مستعد را کشف کرده و پرورش می‌دهد. 

مکتب مهر  با سه ابزار آموزش (آنلاین، آفلاین و حضوری)، شبکه‌سازی و حمایت‌های مادی و معنوی ضمن آموزش علاقه‌مندان رشته‌های مختلف هنری، زمینه ارتباط با اساتید و هنرمندان حوزه هنری را فراهم کرده و از هنرجویانی که به سطح قابل قبولی از توانایی رسیده باشند با در اختیار قرار دادن سالن‌ها و پلاتوهای نمایش، استودیوهای صدا و تصویربرداری، کارگاه هنرهای تجسمی و سالن‌های جلسات و همچنین مشارکت در تولید آثار فرهنگی و هنری حمایت می‌کند.

حدنساب کلاس‌ها چند نفر است؟

ظرفیت و حدنساب شرکت‌کنندگان به طور معمول بسته به رشته آموزشی متفاوت است یعنی در دوره نقاشی کودک برای اینکه مدرس زمان کافی برای کار با شرکت‌کنندگان را داشته باشد، ظرفیت کلاس با 5 نفر تکمیل می‌شود اما در دیگر رشته‌ها و به طور معمول بین 10 تا 15 نفر در هر دوره شرکت دارند.

البته با استقبال هنرجویان از یک دوره آموزشی، تعداد کلاس‌ها اضافه می‌شود و در ترم‌های بعدی نیز ادامه پیدا می‌کند برای مثال کلاس گویندگی و دوبله که فصل زمستان هم برگزار شده در فصل بهار نیز مباحث آموزشی به متقاضیان ارائه می‌کند و با توجه به اینکه در حال حاضر 24 نفر متقاضی دارد می‌تواند در دو کلاس برگزار شود.

دوره‌های مجازی با چه کیفیتی عرضه می‌شود؟

اگر زمان کافی برای حضور در ساعتی مقرر برای یک کلاس را ندارید اما علاقه‌مند به یادگیری هستید می‌توانید در دوره‌های مجازی که کلاس‌های آفلاین هستند و شامل مباحث آموزشی ضبط شده در استودیوهای حرفه‌ای می‌شوند، استفاده کنید.

یکی از نکات جالب در دوره‌های مجازی مکتب مهر کلاس‌هایی چون خوانندگی پاپ است که هنوز آموزش حضوری ندارد و به صورت مقدماتی و پیشرفته زیرنظر امیرحسین سمیعی آموزش داده می‌شود. در این دوره اطلاعات جامعی ارائه می‌شود که میتواند پیش زمینه و مقدمه‌ای برای شرکت در دوره‌های بعدی یا کلاس‌های حضوری باشد.

دوره‌های آموزشی شامل چند جلسه می‌شود؟

برخی از دوره ها 8 جلسه‌ای، برخی 10 جلسه‌ای و برخی 12 جلسه‌ای هستند بنابراین اتمام کلاس‌ها هم بسته به زمان آغاز دوره و مدت برگزاری آن متفاوت است.

نحوه ارتباط برای پاسخگویی به سوالات شرکت‌کنندگان چگونه است؟

در سایت بخشی برای مطرح کردن سوالات از سوی کسانی که در دوره‌ها بالاخص در دوره‌های مجازی شرکت کرده‌اند، طراحی شده که اگرچه آنلاین و پاسخگویی لحظه‌ای ندارد اما پس از ثبت، توسط اساتید آن رشته هنری پاسخ داده می‌شود. ضمن اینکه به واسطه لینک ارتباطی مکتب مهر که در تمام صفحات مجازی مثل تلگرام، اینستاگرام، بله، ایتا و... وجود دارد، افراد می‌توانند پاسخ سوالات خود درباره مباحث مطرح شده در دوره‌های آموزشی را دریافت کنند.

این مرکز به دنبال ایجاد شرایطی در راستای پاسخگویی لحظه‌ای به سوالات هنرجویان است تا این امکان را به افراد ‌دهد که هنرجویان مباحث سوال‌برانگیز و نکات مبهم را با مدرس دوره آموزشی خود در روزی مشخص که از قبل به آنها اعلام شده، مطرح کنند. 

چه کلاس‌هایی در ترم بهاری برگزار می‌شود؟

مکتب مهر در هر فصل دوره‌های متفاوتی را برگزار می‌کند برای مثال از اواسط اردیبهشت ماه برای گروه سنی 18 سال به بالا دوره تذهیب، نگارگری، گویندگی و دوبله، عکاسی، مجسمه‌سازی، ویرایش و پاکیزه نویسی زیر نظر اساتید هر رشته برگزار می‌شود.

دوره ویرایش و پاکیزه نویسی زیر نظر مهدی صالحی طی 12 جلسه برپا خواهد شد. همچنین امیر منوچهری فر که مدیر دوبلاژ در صدا و سیماست آموزش علاقه‌مندان به دوبله را طی 8 جلسه برعهده دارد.

دوره جامع عکاسی نیز شامل مباحث صفر تا صد عکاسی است که طی 14 جلسه و 2 جلسه اردو، زیر نظر خوش‌خلق علاقه‌مندان به عکاسی را به صورت کامل با مباحث عکاسی آشنا میکند.

برای تابستان چه دوره‌های آموزشی در حال برنامه‌ریزی است؟

در ترم تابستانی که محصلان و دانشجویان اوقات فراغت بیشتری دارند درکنار دوره‌هایی که پیش از این برگزار شده و مورد استقبال قرار گرفته و پرطرفدار است مثل گویندگی و دوبله یا فن بیان، دوره‌هایی که محدودیت سنی ندارند مثل خوشنویسی با قلم یا خودکار برگزار می‌شود.

همچنین برگزاری دوره طراحی عمومی برای نوجوانان و بزرگسالان و نقاشی دیجیتال برای کودکان و بزرگسالان از جمله کلاس‌هایی است که تابستان امسال برپا می‌شود و اکنون در مرحله هماهنگی با اساتید و تعیین زمان برگزاری است.

البته برنامه‌های تابستانی مکتب مهر به همینجا ختم نمی‌شود چراکه این مرکز آموزشی تصمیم دارد با همکاری بخش کودک و نوجوان حوزه هنری یکسری دوره‌های جدید برگزار کند که پس از قطعی شدن برنامه‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

چطور از کلاس‌ها اطلاع پیدا کنیم؟

اگر فردی علاقه‌مند به شرکت در کلاس‌های آموزشی است می‌تواند با مراجعه به سایت maktabemehr.com از اطلاعات هر دوره شامل سرفصل‌ها آن یا بیوگرافی اساتید هر  دوره، آگاه شود و برای ثبت‌نام در آن دوره اقدام کند.

اگر کسانی که علاقه‌مند به شرکت در دوره‌های آموزشی هستند، پس از مراجعه به سایت مکتب مهر به نشانی maktabemehr.com نسبت به کلاس‌ها با سوالات پاسخ داده نشده‌ای مواجه شدند، می‌توانند با شماره 09034550525 تماس بگیرند.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha