۱۴۰۲.۰۲.۱۳

دومین رویداد ملی استاپ موشن بنا بر اعلام روابط عمومی حوزه هنری کودک و نوجوان پس از اختتامیه و اعلام برگزیدگان، قرار است با راه‌اندازی باشگاه استاپ موشن به راه خود ادامه دهد. آرش صحرانورد، مسئول دوره‌های شتاب دهی تیم‌های هنری در حوزه هنری کودک و نوجوان در گفت و گویی درباره فعالیت‌های این باشگاه می‌گوید.

آقای صحرانورد درباره این باشگاه و نحوه راه اندازی آن توضیح دهید.
فرآیندهای باشگاه‌های حوزه هنری کودک و نوجوان در حقیقت قدم سوم مسیر رشد و شکوفایی آن است. قدم اول که با عنوان کارسوق‌های آموزشی از آن یاد می‌شود فرآیندی است که نوجوان‌های مستعد هنرستان‌ها و سایر نوجوان‌های دیگر از طرق مختلف توانسته‌اند در رشته هنری مورد نظرشان فعالیت کنند و شناسایی شوند و پس از آن رویداد یک روزه آموزشی برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود. یکی از رشته‌های این باشگاه، استاپ موشن است که اعضای آن بر اساس کارسوق‌های آموزشی برگزار شده در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف تهران انتخاب می‌شوند. مرحله بعد از کارسوق‌ها مرحله پیش شتابدهی است. در مرحله کارسوق‌ها معیار سنجش توانایی و تخصص هنری نوجوانان است. اما در دوره‌های شتابدهی نوجوانان با یک موضوع مشخص‌تر به صورت کار تیمی در سه روز به تولید یک کار با کیفیت می‌پردازند. تا بتوانند در کنار تخصص خود کار گروهی و روایت کردن و داستان گفتن را در قالب اجرا آموزش ببینند.
آیا حوزه هنری کودک و نوجوان برای تولیدات شرکت‌کنندگان محدودیت‌های موضوعی تعیین کرده است؟
بله، موضوع اصلی مورد نظر حوزه هنری کودک و نوجوان درباره امید به آینده و نگاه نوجوانان به آینده کشور است.
پس از عبور نوجوانان از مراحل گفته شده پیش شتابدهی وارد چه مرحله‌ای می‌شوند؟
در مرحله بعد از پیش شتاب‌دهی دوره‌های شتاب‌دهی را داریم که نوجوان‌ها در دو مرحله کارسوق‌ها و پیش شتاب‌دهی غربال و وارد این دوره شده‌اند. مسلما تعداد افرادی که وارد دوره شتاب‌دهی می‌شوند کمتر هستند، تعدادی از نوجوانان گلچین شده وارد این دوره خواهند شد.
دوره شتاب دهی چیست و قرار است چه کاری انجام دهد؟
برای برگزیدگان دوره شتاب‌دهی برنامه ریزی سه ماهه داریم. در این دوره یک پروژه مفصل دارای تکنیک بیشتر و روایت قوی‌تر خواهیم داشت.
باشگاه در ادامه تا چه نقطه مورد هدفی قرار است ادامه کار دهد؟
مرحله بعدی باشگاه استاپ موشن نوجوانان را هدایت می‌کند تا در جشنواره‌های داخلی و خارجی هنری حرفی برای گفتن داشته باشند و آن‌ها را تا رسیدن به این جشنواره‌ها همراهی می‌کند. استفاده از ظرفیت‌های حوزه هنری یکی دیگر از اهداف باشگاه است. حوزه هنری استودیو ضبط صدا، پلاتوی نمایش، گالری‌های مختلف و کلاس‌های آموزشی را در اختیار افراد باشگاه قرار می‌دهد. افرادی که گزینش شدند و مسیری را طی کردند و جزو مخاطبین جدید حوزه هنری می‌شوند می‌توانند با سایر بخش‌های هنری به عنوان نوجوانانی که در این عرصه بودند ارتباط بگیرند. همچنین تسهیلاتی برای هزینه‌ی تولیدات حرفه‌ای آن‌ها نیز در نظر گرفته می‌شود و در نهایت این دوستان به صورت کیفی عضو و مخاطب حوزه هنری خواهند شد.


دومین رویداد ملی استاپ موشن به دبیری محسن مشرقی پس از برگزاری رویدادهای استانی، از ۱۳ تا ۱۵ اردیبهشت در تهران برگزار می‌شود.
انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha