۱۴۰۲.۰۲.۱۳

از روز دوشنبه یازدهم اردیبهشت ماه، در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری، نمایشگاهی از ۳۰ اثر از خانم منصوره عالیخانی با عنوان «پژواک خیال» برپا شده است.

علی شیخی، استاد نقاشی در یادداشتی نوشت: از روز دوشنبه یازدهم اردیبهشت ماه، در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری، نمایشگاهی از ۳۰ اثر از خانم منصوره عالیخانی با عنوان «پژواک خیال» برپا شده است.
آثار اراثه شده در این گالری، سورئال و امپرسیون است، رنگ‌های موجود در تابلوها به خوبی انتخاب شده و نقاشی‌ها ساده و متنوع است و این ویژگی ها، آثار نمایشگاه «پژواک خیال» را قابل توجه و برای مخاطبان دیدنی کرده است.
به طور معمول، این دیدگاه وجود دارد که آثار هنرمندان خانم باید ظرافت و حس و حال مخصوص به خود را داشته باشد و جای خوشحالی است که هنرمندان خانمی مثل خانم عالیخانی خوب فکر کرده و خوب آنالیز می‌کنند.
آثار ارائه شده درنمایشگاه «پژواک خیال» هر کدام خاص است و تکرار در آن وجود ندارد و این ویژگی‌ها در نهایت آثاری با کیفیت بالا را به نمایش می‌گذارد و به همین خاطر است که تابلوهای موجود در این نمایشگاه مخاطب را خسته نمی‌کند و مخاطب ارتباطی خوب و روان با آثار برقرار می‌کند.
علاوه بر این ویژگی ها، با برگزاری این نمایشگاه، اتفاق خوب دیگری نیز رخ داده است، در گذشته این تفکر وجود داشت که در حوزه هنری تنها باید آثاری به نمایش گذاشته شود که با محوریت و موضوعیت انقلاب اسلامی تولید شده باشند، البته که این دیدگاه کاملا درست است اما در کنار آن نوع از آثار، در نمایشگاه پژواک خیال، آثاری با مضمون خاص «طبیعت» ارائه شده است که قطعا اتفاق خوشایندی است.
البته سال گذشته نیز بنده نمایشگاهی با مضمون طبیعت در حوزه هنری برگزار کردم و خرداد ماه ۱۴۰۲ نیز نمایشگاهی با همین مضمون در حوزه هنری خواهم داشت که این رویکرد جدید به آثار نقاشی، ستودنی و قابل توجه است.
انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha