۱۴۰۲.۰۲.۰۸

جشنواره گرافیک، عکس و نقاشی مدرسه که با هدف استعدادیابی و پرورش توانایی‌های دانش‌آموزان مستعد ایرانی از سال ۱۳۹۸ شروع به کار کرد، حالا در آستانه اختتامیه‌ چهارمین دوره برگزاری خود است. امیر حسین اخوین، دبیر چهارمین جشنواره گرافیک، عکس و نقاشی مدرسه معتقد است بین المللی چهارمین دوره و همچنین رشد چشمگیر در تعداد شرکت کنندگان و افزایش سطح کیفی آثار ارائه شده، اصلی‌ترین ویژگی‌های این دوره از جشنواره بوده است. مهمترین بخش‌های گفت‌وگوی خبرنگار روابط عمومی حوزه هنری با او را بخوانید.

ماهیت جشنواره

چهارمین دوره جشنواره  عکس،گرافیک و نقاشی مدرسه در 3 بخش کلی عکس،گرافیک و نقاشی و در 14 محور مختلف که شامل پوستر، اینفوگرافی، لوگو، و یک بخش ویژه نقاشی‌خط و..  بوده است، برگزار شد. داوری مردمی این دوره از جشنواره از تاریخ ۵ الی ۲۰ام اسفندماه در بستر سایت جشنواره انجام شد و در نهایت مجموعا با 350 هزار بازدید از صفحه داوری مردمی و 101373 رای ثبت شده به کار خود پایان داد.

فراخوان

فراخوان چهارمین دوره جشنواره  عکس،گرافیک و نقاشی مدرسه در تاریخ ۵ آذرماه ۱۴۰۱ منتشر شد و دریافت آثار تا ۱۵ بهمن ماه ادامه داشت. رشد چشمگیر در تعداد شرکت کنندگان  و افزایش سطح کیفی آثار ارائه شده  از تفاوت های این دوره از جشنواره بوده است. موسسه هنر ما با حمایت حامیان مختلفی مانند حوزه هنری، شبکه امید، پیام رسان شاد برگزاری این جشنواره مردمی را به عهده داشتند .

جشنواره‌ای در سطح بین‌المللی

در این دوره از جشنواره که در سطح بین المللی برگزار می شود از 11 کشور جهان از جمله هلند، ایتالیا، فرانسه، اسلوونی، روسیه، افغانستان، چاد، ساحل عاج، لبنان، یمن و اوگاندا شرکت کردند.  که می توان گفت اصلی ترین ویژگی این دوره از جشنواره بوده است.

آثار ارائه شده

 ۱۸۴۴۵ اثر از ۳۱ استان و ۴۰۳ شهر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.  شرکت کنندگان در رده سنی 7 تا 18 سال بودند و  این آثار  به تفکیک مقاطع  تحصیلی و سنی از منظر کیفیت متنوع بوده است. سطح کیفی آثار نسبت به دوره های قبل رشد چشمگیری داشته است .

ویژگی شاخص

یکی از مهمترین ویژگی چهارمین جشنواره گرافیک، عکس و نقاشی مدرسه، فرآیند استعدادیابی آن بوده است. به بیان ساده‌تر شرکت کنندگان از زمان شرکت در این جشنواره در مسیر پرورش و رشد هنری قرار می گیرند. در ادامه این روند آثار برتر شناسایی شده و برای آنها دوره‌های تخصصی برگزار می‌شود.  درنهایت سعی می شود که شرکت کنندگان برتر به فضای رسمی هنر در کشور متصل شوند.  این فرآیند استعداد یابی به صورت رایگان بوده است .

جوایز

به برگزیدگان جشنواره علاوه بر جوایز تعیین شده که شامل لوح تقدیر و دیگر جوایز مرسوم است، یک بورس آموزشی نیز تعلق می گیرد و در کنار آن  حمایت‌های آموزشی لازم  که شامل تولیدات بعدی آنان نیز می‌شود،  انجام خواهد شد.

اطلاع رسانی و پوشش جشنواره

اطلاع رسانی چهارمین دوره جشنواره گرافیک، عکس و نقاشی مدرسه از طریق پیام رسان شاد و همچنین اطلاع رسانی در سطح مدارس بوده است.  پوشش این جشنواره از طریق پلتفرم شاد و شبکه امید به صورت پخش زنده  نیز بوده است. مراسم افتتاحیه چهارمین جشنواره گرافیک، عکس و نقاشی مدرسه، در روز چهارشنبه ۶ اردیبهشت‌ماه، از ساعت ۱۵ الی ۱۷ و اختتامیه در روز جمعه ۸ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۵ الی ۱۹ در سالن سوره حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha