۱۴۰۲.۰۲.۰۵

مراکز استانی حوزه هنری در روزهای اخیر با برگزاری مراسم‌های مختلفی، چهره سال هنر انقلاب در استان خود را معرفی کردند.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، با برگزاری هفته هنر انقلاب  و تجلیل از چهره هنر انقلاب در حوزه هنری انقلاب اسلامی، مراکز استان حوزه هنری نیز به برگزاری برنامه‌های مختلف من جمله معرفی چهره سال هنر انقلاب در استان خود اهتمام ورزیدند.

لرستان؛ سیده معصومه حسینی

در استان لرستان عنوان چهره سال هنر انقلاب به یک هنرمند حوزه تجسمی سرید و خانم حسینی بابت نمایشگاه عطرخدا، شمایل نگاری قدیسین از حضرت آدم تا امام زمان و طراحی و اجرای استودیوی قرآنی، این عنوان را کسب کرد.

زنجان؛ بهرامعلی حمیدی

حمیدی، کاریکاتوریست زنجانی نیز به عنوان چهره سال هنر انقلاب این استان انتخاب شد. ایشان در سال 1401 خانه کاریکاتور حوزه هنری استان زنجان را تاسیس نموده و در جشنواره‌های فجر1401، کاریکاتور جام جهانی فوتبال، قدس و.. برگزیده شدند.

خوزستان؛ فاطمه طیوب

فاطمه طیوب از هنرمندان از نام‌آشنای تصویرگری دینی است او سال‌ها در عرصه انیمیشن و تصویرسازی فعالیت داشته است. «قالیچه‌ای برای امام رضا»، انیمیشن کودکانه «حسنی میره به جنوب» برای شهدای هویزه از جمله آثاری است که او به صورت گروهی تولید کرده است. طیوب در حوزه تصویرسازی و پی نما (کمیک استریپ) مذهبی و انقلابی نیز دست به خلق آثار زیبایی زده که تصویرسازی کتاب خاطرات سفیر از آن جمله است. وی در زمینه تصویرسازی‌های عاشورایی نیز آثار باشکوهی تولید نموده است.

قم؛ احمد سلیمانی

همه چهره‌های خوب هنر

از احمد سلیمانی کارگردان و بازیگر تئاتر و تلویزیون به سبب تلاش بی وقفه‌ برای ارتقاء جریان و رویداد بچه‌های مسجد که منتهی به ثبت 130 گروه فعال برای استان قم شد و این استان را تبدیل به منطقه برتر بچه‌های مسجد نمود و نیز تولید و کارگردانی آثار نمایشی؛‌همچون مجاوران و قهرمان با موضوع دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، به عنوان چهره سال هنره انقلاب قم معرفی شد.

هرمزگان؛ علی پیشدار

همه چهره‌های خوب هنر

علی پیشدار هنرمند جوان هرمزگانی رشته گرافیک و هنرهای تجسمی، به عنوان چهره برتر هنر انقلاب اسلامی استان هرمزگان معرفی و از آثار ، عناوین و تلاش‌های وی در زمینه هنر انقلاب اسلامی تجلیل به عمل آمد.

پیشدار که پیش از این نامزد چهره برتر هفته هنر انقلاب اسلامی در سال ۱۴۰۰ نیز معرفی شده بود ، عناوین و فعالیت‌هایی همچون تدریس گرافیک ، عضو شورای مرکزی مجمع طراحان گرافیک انقلاب اسلامی آفتاب ، مدیریت پروژه های هنری پوستر و دیوارنگاره پرواز ۶۵۵ ، شهید مجتبی امیری وشهدای مفقودالاثر نیروی دریایی سپاه ، عنوان برتر سوگواره ملی هنر هیئت، و کسب لوح تقدیر از پانزدهمین جشنواره  تجسمی فجر را در کارنامه هنری خود داراست.

سمنان؛ حسینعلی جعفری

جعفری از نویسندگان و هنرمندان پیشکسوت استان سمنان است که تالیفات و جوایز ادبی متعددی در کارنامه خود دارد. وی در سال 1401 موفق شد مقام دوم بخش رمان اولین دوره از جایزه بین‌المللی ادبی فلسطین با رمان «صور» را کسب نماید. همچنین در پانزدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد در سال 1401 در بخش رمان و داستان بلند با رمان «صور» به عنوان شایسته تقدیر دست یافته و در چهلمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در سال 1401  نیز با رمان «صور» برگزیده شده است.

خراسان شمالی؛ یونس محمدی

همه چهره‌های خوب هنر

«یونس محمدی» فیلم‌ساز و مستندساز بین‌المللی این استان به عنوان چهره برتر هنر انقلاب اسلامی استان خراسان شمالی در سال1401 انتخاب شد

همدان؛ امیرمحمد سرمدی

سرمدی که از هنرمندان تجسمی استان همدان است به سبب کار با کیفیت هنری و رو به رشد، فعالیت داوطلبانه هنری در بزنگاه های حساس انقلاب اسلامی خصوصا در اغتشاشات اخیر و آثار با ارزش سال گذشته خود به عنوان چهره سال هنر انقلاب استان همدان انتخاب شد.

فارس؛ محمدحسین انصاری نژاد

در آئین اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی استان فارس نیز که همزمان با بهار قرآن  در هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار شد، محمدحسین انصاری نژاد در بخش شعر به عنوان چهره سال هنر انقلاب اسلامی در استان فارس معرفی شد. همچنین در بخش ویژه آئین اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی استان فارس از «سید حامد ترابی» و مرحوم «سید محمد جعفری» تقدیر شد.

ایلام؛ روح الله اکبری

همه چهره‌های خوب هنر

اکبری فیلم‌ساز و کارگردان ایلامی به سبب ساخت فیلم‌های داستانی من شیرینم ،اسکلت، گلهای مریم ،برای هانا و ...ساخت مستندهای :جلیل و خلیل ،سوسن در سحر می شکفد ،امیلیا،دختر کوچ و نیز کسب جوایز ارزشمند از جشنواره‌های مختلف داخلی و بین‌المللی حائز عنوان چهره سال هنر انقلاب در استان ایلام شد.

کرمانشاه؛ منوچهر پروینی

منوچهر پروینی شاعر و پژوهشگر ادبیات و صاحب کتاب‌های؛ شعر فارسی از قاجار تا کنون، باغ ابریشم، هشت فصل عشق، باران ، قلا قیران و آشفته تر از باد است.

پوی با برپایی انجمن ها و محافل ادبی متعدد راه را برای آموزش و توانمند سازی نوجوانان و جوانان شهر کرمانشاه هموار کرد و با جریان سازی و جلوگیری از انحرافات هنرمندان توانستند شاگردان بسیاری را به جامعه ادبی کرمانشاه تربیت کنند.

یزد؛ مصطفی ملاحسینی اردکانی

ملاحسینی به سبب کارگردانی مستند پولیتزر شایسته عنوان هنرمند سال هنر انقلاب استان یزد شناخته شد. این مستند خون نامه ۲۸ شهید نوجوان و جوان یزدی (شهید علی پرنیان و همرزمانش) در واقعه محرم 62 شمسی جبهه کردستان است.

کرمان؛ محمد حسین صادقی زاده

صادقی زاده، به سبب تهیه کنندگی انیمیشن «لوپتو» به عنوان چهره هنر انقلاب اسلامی سال ۱۴۰۱ در کرمان معرفی و تجلیل شد .انیمیشن لوپتو به عنوان یکی از موفق ترین و پرفروش ترین انیمیشن های کشور محسوب می شود.

کردستان؛ محمد سامان صولی

صولی از هنرمندان متعهدی است که علاوه بر حضور در تمامی  مناسبت های ویژه نقش بسیار مهمی در زمینه تأثیر گذاری بر هنرمندان جوان و نوجوان در سطح استان دارد. برگزاری چندین دوره جشنواره کاریکاتور با موضوع ترامپیسم، فرهنگ شهروندی، 13 آبان، استکبار ستیزی و حضور فعالی در بخش آموزش از فعالیت‌های این هنرمند محسوب می گردد.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha