۱۴۰۲.۰۱.۳۰

دریادلان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ویژه برنامه‌ شب خاطره با عنوان «ایستاده چون موج» از جانفشانی نیروی دریایی در برابر مهاجمان آمریکایی گفتند.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، ویژه برنامه‌ شب خاطره «ایستاده چون موج» به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی و حماسه عاشورایی شهیدان رییسی و دارا (سرداران مقابله مستقیم با استکبار جهانی در آبهای خلیج‌فارس) و نیز حماسه ناوشکن‌های سهند و سبلان، در شب سالگرد این عملیات که 29 فروردین‌ماه سال 67 بوده، بر روی ناو شهید محمد ناظری برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که به طور مستقیم از شبکه استانی مرکز خلیج‌فارس نیز پخش شد، سردار عباس غلامشاهی فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه ضمن تقدیر از فعالیت‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی استان هرمزگان و هنرمندان متعهد،  به قرائت پیام‌های سردار سلامی فرمانده سپاه و دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه به این مراسم باشکوه و معنوی، پرداخت.

انهدام بالگرد آپاچی آمریکایی با دوشکا

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که خود از رزمندگان سال 1367  بوده درباره حماسه ناوشکن‌های سهند و سبلان افزود: شاید امروز برای کسی باورکردنی نباشد که بالگرد آپاچی آمریکایی با دست خالی و حداقل امکانات مورد اصابت نیروی‌های پاسداران ما قرار بگیرد اما نیروهای ما این بالگرد را با دوشکا و توپ ۲۳ میلی‌متری منهدم کردند.

سردار غلامشاهی با بیان اینکه تکه‌ای از آن بالگرد منفجر شده آمریکایی‌ها در همین ساحل به نمایش گذاشته شده، ادامه داد: جنایتکاران آمریکایی در پایان با ۲ فروند جنگنده‌ پیشرفته خود ناجوانمردانه با بمب‌های هوشمند و کالیبرهای جنگنده‌هایشان شناور شهیدان رییسی و دارا را مورد اصابت قرار دادند.

وی اضافه کرد: سردمداران آمریکایی‌ می‌دانند که ۲۹ فروردین سال ۶۷ در آبهای خلیج فارس چه بلایی سرشان آمد.

فرصتی برای تجدید میثاق

سعید عبدلی زاده رییس حوزه هنری استان هرمزگان نیز ضمن قدردانی از مشارکت و همراهی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اجرای این برنامه، به تلاقی روزهای پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی با حماسه جاویدان شهیدان دارا و رئیسی و ناوشکن های سهند و سبلان در فروردین ماه ۶۷ اشاره کرد و این ایام را فرصتی برای تجدید عهد و میثاق هنرمندان متعهد انقلاب اسلامی با آرمان‌ها و ادامه  مسیر این شهیدان  دانست.

وی با اشاره به این مطلب که هویت مردم استان هرمزگان با هویت خلیج فارس در هم آمیخته شده است از تولید آثار متعددی در رشته‌های مختلف با موضوع حماسه ۲۹ فروردین و شهیدان دارا و رئیسی در حوزه هنری انقلاب اسلامی استان هرمزگان خبر داد که بخش‌هایی از آن در این مراسم به نمایش در آمد.

نبرد نابرابر

ناوسروان مجید زمانی، افسر بازنشسته منطقه یکم نیروی دریایی ارتش و ناوشکن سهند و جانباز دوران دفاع مقدس در این مراسم که به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان هرمزگان و با همکاری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد، به بیان خاطراتی از نبرد نابرابر ۲۹ فروردین ۶۷ با ناوگان متجاوز آمریکا در خلیج‌فارس پرداخت.

وی که در سال 67 در ناوشکن سهند حضور داشته گفت: 29 فروردین سال 67 برابر با یکم ماه رمضان پس از درگیری نیروهای سپاه با آمریکایی‌ها در خلیج فارس به ما ماموریت داده شد که به کمک پاسداران برویم، نزدیکی‌های جزیره هنگام بودیم که هواپیمای شناسایی آمریکایی روی ناو ظاهر شد اما نیروهای توپخانه به طرف آن شلیک کردند که  منجر به متواری شدن هواپیمای آمریکایی شد، اما آمریکایی‌ها دست بردار نبودند.

این رزمنده دفاع مقدس گفت: فرمانده ما توجهی به پیام آمریکایی‌ها نکرد و به ماموریتمان ادامه دادیم، سه بار دیگر اخطار داد باز هم توجه نکردیم، من در آن زمان ارشد توپخانه بودم و آماده دستور فرمانده که یک موشک از طرف ناوشکن آمریکایی به طرف سهند شلیک شد.

زمانی اضافه کرد: با وجود اعلام ترک ناو از سوی فرمانده اما نیروهای ما حاضر به ترک از ناوشکن نبودند چراکه سهند را جزیی از میراث وجودی خودشان می‌دانستند.

چهره برتر هنر انقلاب هرمزگان در سال ۱۴۰۱

معرفی «علی پیشدار» به عنوان چهره برتر هنر انقلاب اسلامی استان هرمزگان در سال ۱۴۰۱، پخش چند اثر تصویری کوتاه و انیمیشن با موضوع شهیدان دارا و رئیسی و حماسه ناوشکن های سهند و سبلان، شعرخوانی ایرج انصاری‌فرد شاعر هرمزگانی، اجرای گروه سرود نوجوانان سقای حسین میناب در بیان حماسه‌آفرینی‌های شهیدان در خلیج فارس، اجرای تئاتر «میهمان دریا» کاری از گروه نمایش حوزه هنری به کارگردانی حبیب‌الله ناصری، تجلیل از خانواده شهدای خلیج فارس، مسئولان و دست‌اندرکاران این مراسم و همچنین چهره‌های هنری به پاس تولید آثار فاخر در حوزه هنر مقاومت بخش‌های دیگر شب خاطره «ایستاده چون موج» بود.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha