۱۴۰۱.۱۱.۰۱

مستند سینمایی «هیچ‌کس منتظرت نیست» به کارگردانی محسن‌ اسلام‌زاده برای مددجویان دو کمپ ترک اعتیاد و مخاطبان سینمای مستند در شهر قزوین به نمایش درآمد.‌

مستند سینمایی «هیچ‌کس منتظرت نیست» به کارگردانی محسن‌ اسلام‌زاده برای مددجویان دو کمپ ترک اعتیاد و مخاطبان سینمای مستند در شهر قزوین به نمایش درآمد.‌ به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، مستند سینمایی «هیچ‌کس منتظرت نیست» ساخته محسن‌ اسلام‌زاده، دی‌ماه میزبان مخاطبان خود در شهر قزوین بود. این اثر اجتماعی ابتدا در ۲ کمپ ماده ۱۶ امام علی و ساحل امن به ترتیب برای مددجویان مرد و زن نمایش داده شد که بیش از 200 نفر به تماشای آن نشستند و از این مستند استقبال کردند. بعد از نمایش فیلم «هیچ‌کس منتظرت نیست»، جلسه نقدوبررسی این مستند با حضور محسن اسلام‌زاده تهیه‌کننده و کارگردان برگزار شد و وی در این جلسه گفت: من بیشتر درباره جهان اسلام کار کرده‌ و مستندهای سیاسی ساخته‌ام و «هیچ‌کس منتظرت نیست» جزو اولین تجربه‌های اجتماعی من بود. این تجربه برایم جذاب بود؛ چراکه وقتی از دنیای سیاسی وارد حوزه اجتماعی می‌شویم، دنیای جدیدی است و به لحاظ دراماتیک جذابیت‌های بسیاری دارد. وی با بیان اینکه برای ساخت این مستند بسیاری از افراد حاضر در موسسه «کاهش آسیب نور سپید هدایت» شخصیت پردازی شدند، ادامه داد: در این مرکز به صورت مداوم تنش وجود داشت و ما شاهد اتفاقات تلخ و شیرین بسیاری بودیم. به همین دلیل روی شخصیت‌های زیادی کار کردیم اما به این نتیجه رسیدیم که به قصه مونا و سپیده علیزاده و همچنین سرفصل کاهش آسیب بپردازیم. کارگردان «هیچ‌کس منتظرت نیست» با اشاره به اینکه ۵ ماه ضبط و ۸ ماه تدوین برای این پروژه انجام شده است، افزود: مهمترین مساله‌ای که می‌خواستیم در این مستند به آن بپردازیم و تمرکزمان بر آن بود، نگاه انتقادی نسبت به عملکرد مسئولان است؛ چیزی که در عنوان مستند نیز خود را نشان می‌دهد. اسلام‌زاده ادامه داد: تهران ۶۰ سال است که گرفتار کارتن‌خواب، معتادان و مهاجرانی است که در کوچه و پس‌کوچه‌ها زندگی می‌کنند و مسئولان در هر دوره‌ای می‌خواهند با دستگیری‌های گسترده و به زور آن‌ها را ببرند اما فایده ندارد؛ چراکه کار باکیفیت انجام نمی‌شود. ما باید با صبر و تمرکز دنبال نجات افراد آسیب‌دیده از اعتیاد باشیم. وی با اشاره به نمایش این مستند در کمپ‌ها و زندان‌ها تاکید کرد: پس از پخش «هیچ‌کس منتظرت نیست» در کمپ و زندان به این نتیجه رسیده‌ایم که باید این مستند را برای خانواده معتادان نیز به نمایش درآوریم تا تلنگری به جامعه و خانواده‌های این افراد بزنیم. در حقیقت باید هیچ‌کس منتظرت نیست را تبدیل کنیم به «ما منتظر تو هستیم تا به آغوش خانواده و جامعه بازگردی.» کارگردان «هیچ‌کس منتظرت نیست» درباره فیلمبرداری انجام شده برای مستند و همچنین موسیقی آن توضیح داد: برای فیلمبرداری از ابتدا تصمیم بر این شد که نما روی سه پایه نداشته باشیم، دوربین سر دست باشد و تک دوربین کار کنیم. همچنین لنز انتخابی ما نیز شبیه چشم انسان است. در حقیقت تلاش کردیم دوربین در زندگی آن‌ها حل شود و ما صحبتی با آدم‌ها نداشته باشیم. وی درباره موسیقی اثر که کار افشین عزیزی است نیز گفت: خوشبختانه آقای عزیزی کار را پسندید و موسیقی بدون نقصی برای کار ساخت. اسلام‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: در عرصه جهانی مستندهایی اهمیت دارند که تجربه‌ای را به مخاطب منتقل کنند. من تلاشم بر این بوده است که این تجربه را به علاقه‌مندان ارائه کنم که امیدوارم موفق بوده باشم. انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha