۱۴۰۱.۱۰.۲۶

«عبدالرحمان مرادی»، پیشکسوت و بازرس انجمن خوشنویسان ایران شعبه زنجان گفت: هنر خوشنویسی هنری است که با فرهنگ و آداب و رسوم و حتی دین ما سر و کار دارد و از زمانهای قدیم برخی هنرمندان اعتراض خود را با خوشنویسی عیان می‌کردند.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، اولین جشنواره بداهه‌نویسی بانوان خوشنویس به مناسبت سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن جمعه ۲۳ دی‌ماه در زنجان همزمان با سراسر کشور و با مشارکت 6 نفر از بانوان خوشنویس استان در فرهنگسرای امام خمینی (ره) برگزار شد.

در این جشنواره حضور و کتابت بانوان خوشنویس استان پیرامون اسامی و القاب حضرت فاطمه زهرا(س) و مقام و منزلت زن و مادر در رشته‌های نستعلیق و شکسته نستعلیق منجر به تولید 14 اثر خوشنویسی شد.

«عبدالرحمان مرادی»، پیشکسوت و بازرس انجمن خوشنویسان ایران شعبه زنجان که از سال 72 به صورت متناوب فعالیت در عرصه هنر خوشنویسی را آغاز کرده است، با اشاره به برخی از مشکلات حوزه خوشنویسی استان زنجان گفت: مشکلات عرصه هنر خوشنویسی در استان زنجان تنها مختص به خود استان نیست و سایر شهرهای کوچک نیز با این مشکلات دسته و پنجه نرم می‌کنند.

وی با بیان اینکه بخشی از این مشکلات به دوران کرونا باز می‌گردد، اظهار کرد: این دوران باعث شد که خوشنویسان و اساتید و شاگردان از انجمن منفک شوند و در واقع آن پیوستگی انجمن خوشنویسی که در گذشته وجود داشت، از بین رفته است.

مرادی با اشاره به اینکه انجمن خوشنویسی یک انجمن غیر‌انتفاعی است و انتفاعش از هنرجوها است، پس وقتی هنرجویی برای آموزش وجود نداشته باشد دیگر انتفاعی نیز وجود نخواهد داشت و در واقع انجمن خوشنویسی استان هم در دوران کرونا فعالیتش کمتر و کمتر شد.

وی با ابراز خرسندی در خصوص از بین رفتن محدودیت‌های کرونایی و حضوری شدن کلاس‌ها، گفت: برنامه‌ریزی انجمن بر این  است که فعالیت‌ها رونق بیشتری پیدا کنند و برگزاری این جشنواره نیز می‌تواند در راستای اهداف گردهمایی هنرمندان باشد.

به گفته مرادی، هنر خوشنویسی هنری است که با فرهنگ و آداب و رسوم و حتی دین ما سر و کار دارد و از زمانهای قدیم برخی هنرمندان اعتراض خود را با خوشنویسی عیان می‌کردند.

وی با اشاره به اعلامیه‌نویسی‌هایی که در زمان انقلاب وجود داشته، گفت: یکی از عناصر تبلیغی انقلاب اسلامی خوشنویسی بوده است.

وی با بیان اینکه در عصر جدید بعد از نرم‌افزاری شدن نگارش دیگر نیازی به خوشنویسی احساس نمی‌شد که البته بخشی از آن مربوط به بحث آموزش و پرورش است که بایستی روی این مساله به خوبی فعالیت کند.

این مسئول با بیان اینکه آموزش و پرورش تلاش می‌کند تا آزمون‌هایش را بر اساس متون خوشنویسی به دانش‌موزان مطرح کند، اظهار کرد: خوشنویسی یک هنر دیر بازده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha