۱۴۰۱.۱۰.۱۷

آیین اختتامیه نخستین سوگواره ملی شعر آیینی «خورشید ضمیران» 19 دی ماه 1401 در سالن اجتماعات حسینیه اعظم زنجان برگزار و برگزیدگان این سوگواره معرفی و تجلیل خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، آیین اختتامیه نخستین سوگواره ملی شعر آیینی «خورشید ضمیران» و تجلیل از شاعران برگزیده این سوگواره روز دوشنبه 19دی ماه 1401 در سالن اجتماعات حسینیه اعظم زنجان برگزار می‌شود.

این مراسم با حضور اساتید و چهره‌‌های برجسته ادبی و هنری نظیر حاج ولی‌الله کلامی زنجانی، محمد کاظم کاظمی، دکتر قربان ولئیی، حاج جواد رسولی، زهیر توکلی و علی حنیفه برگزار می‌‎شود.

آیین اختتامیه این سوگواره با همکاری و مشارکت نهادهای فرهنگی هنری، حسینیه اعظم و سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی زنجان برگزار خواهد شد. همچنین، اجرای این آیین نیز به عهده سیدمحمدجواد شرافت و با حضور گروه تعزیه‌خوانی ارمغانخانه خواهد بود.

نخستین سوگواره ملی «خورشید ضمیران» برگرفته از شعر عاشورایی استاد حسین منزوی از بیت «تو اختر سرخی که به انگیزه تکثیر-ترکید بر آیینه‌ی خورشید ضمیران» است که فراخوان آن مرداد ماه 1401 در فضای مجازی منتشر شد.

شایان ذکر است، هدف از برگزاری این رویداد فاخر ملی، ماندگاری حرکت تاریخی یوم العباس زنجان و پرداختن به موضوع سبک زندگی و رفتاری حضرت ابوالفضل بر ماندگاری جلوه‌های شعری است.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha