۱۴۰۱.۱۰.۱۷

مدیر دفتر هنرهای تصویری معاونت راهبری استان‌های حوزه هنری گفت: بر اساس صندوق حمایتی «کاما» هنرمندان می‌توانند بدون هیچ محدودیت، طرح خود را با تأکید بر زیست‌بوم کرمانشاه ارائه دهند و کارگروهِ مستند پس از بررسی و تائید نهایی، از آن حمایت می‌کند.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی، امیرعباس شه‌دوست در نشستی که عصر پنجشنبه 15 دی با حضور افشین آزادی رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه و در نشست با کارگردانان و هنرمندان مستندساز شهر کرمانشاه در سالن جلسات این نهاد برگزار شد گفت: طرح کاما فراخوان حمایت از مستندسازان در استان‌ها است و بر این اساس فیلم‌های منطبق با زیست‌بوم منطقه، موردحمایت حوزه هنری قرار می گیردند.

شه‌دوست افزود: طرح «کاما: اهدافی ازجمله نگرش حرفه‌ای نسبت به هنرمندان در استان‌ها، حمایت و نگهداشت هنرمندان در شهر خود و تولید آثار فاخر را به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه همکاری با هنرمندان در استان‌ها نتیجه‌بخش‌تر است خاطرنشان کرد: همواره عدم‌حمایت‌ از فیلم‌سازان در هر استان موجبات مهاجرت هنرمندان توانمند هر شهرستان به تهران را به دنبال داشته است.

همچنین وحید شاهی، مسئول استان‌های مرکز مستند سوره در ادامه این نشست بابیان اینکه رویکرد جدید مرکز مستند به تمرکززدایی و گفتمان فرا تهران است، گفت: حمایت عملی و جدی از هنرمندان استانی و طرح‌های مبتنی بر زیست‌بوم و مسائل بومی استان‌ها از اولویت‌های اصلی مرکز مستند سوره است.

وی بابیان اینکه هیچ‌گونه محدودیت زمانی در خصوص ارسال طرح‌ها وجود ندارد، گفت: طرح کاما فراخوان حمایت از مستندهای استانی علاوه بر سال جاری در سال آتی نیز اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha