۱۴۰۱.۰۹.۱۰

قاسمی از حضور نمایش «جاسم» به کارگردانی حسین قاسمی و رضا محمدیان در بخش نهایی خیابانی دومین فصل‌واره فرهنگی و هنری ایثار خبر داد و گفت: این نمایش دارای زبان ظنر است و ویژه مخاطب جوان و نوجوان تولید شده است.
به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، حسین قاسمی مسئول حوزه هنری جنوب شرق استان تهران با اشاره به برگزاری بخش خیابانی دومین فصل‌واره فرهنگی و هنری ایثار گفت: حوزه هنری جنوب شرق استان تهران به عنوان یکی از متولیان هنر انقلاب در فصل‌واره ایثار به‌عنوان همراه و همکار قرار دارد و بنیاد شهید و  اداره ارشاد اسلامی را در این اتفاق مهم نمایشی همراهی می‌کند.
وی با اشاره به رقابت هشت نمایش برگزیده در بخش نهایی این رویداد و حضور نمایش «جاسم» تولید دفتر حوزه هنری، افزود: نمایش‌های «دو کلام حرف حساب» به کارگردانی مجید خلیلی، «ما سه نفر» به کارگردانی مهدی روزبهانی، «کوچ» به کارگردانی آدینه رحیم‌زاده، «کارت» به کارگردانی آرش رضایی، «عاشقانه‌های زیرخاکی» به کارگردانی حسین نادری و سعیده پاوه، «فرکانس» به کارگردانی علیرضا رجبی، «خط ریل آب» به کارگردانی سید مهرداد کاووسی‌حسینی و «جاسم» به کارگردانی حسین قاسمی و رضا محمدیان در این بخش رقابت خواهد داشت.
قاسمی درباره نمایش «جاسم» عنوان کرد: این نمایش روایت یک جوان را به نمایش می‌گذارد که شهر به شهر و کوچه به کوچه مشغول تعریف یاد و خاطره یک دوست قدیمی است که در ماجرای حصر آبادان با هم بوده‌اند؛ او بعد از سال‌ها حالا یک بار دیگر برای مخاطب حال حاضر داستان روزهای جنگ و اتفاقات حصرآبادان را تعریف می‌کند و خاطرات گذشته را مرور می‌‎کند.
وی با بیان اینکه مدت زمان این نمایش 25 دقیقه و ویژه مخاطب نوجوان و جوان تولید شده است، افزود: پنج بازیگر و نویسنده در نمایش جاسم ایفای نقش می‌کنند. نمایش جاسم به‌دنبال‌ انتقال مفهوم ایثار و شهادت به زبان طنز و کمدی است؛ معتقدم وقتی با بچه‌ها به شیوه کمدی مفاهیم و موقعیت‌ها را بیان می‌کنیم درک آن‌ بهتر صورت می‌گیرد.
مسئول حوزه هنری جنوب شرق استان تهران درباره علت انتخاب زبان طنز برای نمایش جاسم گفت: یکی از نقاط ضعف ما در کارهای تولیدی با مفهوم ایثار و شهادت عدم ارتباط مناسب با مخاطب است چراکه مخاطبین حال حاضرمان عموماً برای ارتباط‌گیری با این مفهاهیم گارد دارند و نمی‌خواهند ارتباط مناسبی برقرار کنند درحالی که رویکرد طنز کارگشا است و به وسیله آن می‌توان با مخاطب جوان و نوجوان ارتباط مناسب ایجاد کرد.
عوامل این نمایش عبارتند از: بازیگران: رضا محمدیان، حسین قاسمی، سید محمدحسین میرئی، امیر کرمی و متین حساری. نویسنده و کارگردان: لباس: فرزانه میرزایی و لیلا قارونی. موسیقی: علی حامدی. پوستر: مهدی محمدیان.
انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha