۱۴۰۱.۰۸.۲۵

نمایش ۳۷۰ شهروند نمونه به تشییع شهدای اصفهان در روز بیست‌وپنجم آبان ماه سال ۶۱ در این شهر اختصاص دارد، از بیست‌وسوم تا بیست‌وهشتم آبان‌ماه در دو سانس اجرا می‌شود.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، محمد رادمهر کارگردان نمایش ۳۷۰ شهروند نمونه در خصوص این نمایش گفت: این اثر نمایشی به تشییع شهدای اصفهان در روز بیست‌وپنجم آبان ماه سال ۶۱ در این شهر شهیدپرور دارد. روزی که رزمندگانی از لشکرهای ۱۴ امام حسین (ع)، نجف اشرف، ۲۵ کربلا، امیرالمؤمنین (ع) و امام حسن مجتبی (ع) در عملیات محرم به شهادت رسیدند.

وی تصریح کرد: اثر نمایشی ۳۷۰ شهروند نمونه با حمایت خانه تئاتر حوزه هنری استان اصفهان تولیدشده و از بیست‌وسوم تا بیست‌وهشتم آبان‌ماه در دو سانس اجرا می‌شود. سانس اول از ساعت ۱۶ و سانس دوم از ساعت ۱۸ خواهد بود و همچنین اجراها یک روز در میان درگذر سعدی حوزه هنری و فرهنگسرای پایداری واقع در گلستان شهدا خواهد بود. وی با اشاره به اینکه روز بیست‌وپنجم آبان، موعد تشییع پیکر شهدا، به‌روز ایثار و حماسه اصفهان نام گذاری شده است تصریح کرد: این اثر روایت شخصیتی است به نام کریم که پدرش قبل از انقلاب در کار توزیع و تکثیر نوارهای غیرمجاز بوده و پس‌از انقلاب به کارش ادامه می‌دهد. کریم جایی می‌فهمد قبل از انقلاب پدرش را دستگیر کرده‌اند بنابراین مدام در جستجوی پدر بوده اما او کار پدر را ادامه می‌دهد. وی ادامه داد: این شخصیت پس از جنگ تحمیلی رفیقش به نام مصطفی را همراه خودش ندارد، چون به جنگ تحمیلی اعزام‌شده و به شهادت رسیده است. کمی بعد در تشییع‌جنازه ۳۷۰ شهید در اصفهان، مصطفی را می‌بیند و همین‌جا است که تغییر مسیر می‌دهد و متحول می‌شود. رادمهر افزود: کریم پس‌ازآن متوجه می‌شود پدرش قبل از انقلاب نوارهای سخنرانی امام راحل، شهید مطهری و دکتر شریعتی را توزیع و تکثیر می‌کرده و ساواک او را در کرمانشاه دستگیر کرده است. او حالا متوجه شده فرزند انسان شریفی بوده و راه پدر را ادامه داده است. وی خاطرنشان کرد: در این نمایش امین نیک‌خواه، علیرضا ابراهیمی، فرهاد شمس، مهدی زمانی و محمد پورعطار نقش آفرینی کرده اند و محمد نادری آهنگساز این اثر دفاع مقدسی است. انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha