۱۴۰۱.۰۸.۱۵

رئیس حوزه هنری استان کردستان از انتشار کتاب و آلبوم موسیقی مهتاب تألیف فواد حسین پناهی از هنرمندان موسیقی این استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، امین مرادی رئیس حوزه هنری استان کردستان امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های استان کردستان اظهار کرد: تولید اثر در بخش های مختلف یکی از اولویت های حوزه هنری کردستان است و در همین راستا کتاب و آلبوم موسیقی مهتاب اثر هنرمند کردستانی آقای فواد حسین پناهی منتشر و عرضه شده است.

وی ادامه داد: برای اولین بار در کشور 20 ترانه منتخب استاد حسین زیرک از هنرمندان نامی عرصه موسیقی کشور، با تلاش آقای حسین پناهی نت نگاری و برای ساز سه تار تنظیم شده اند و این اثر با عنوان مهتاب در قالب یک کتاب و آلبوم موسیقی منتشر و عرضه شده است.

رئیس حوزه هنری استان کردستان تلاش در راستای اعتلای موسیقی کردی با چاپ و عرضه آثار مکتوب و آلبوم یکی از اولویت های ما به شمار می رود، یادآور شد: در این اثر تلاش شده است که زمینه برای آشنایی علاقمندان به موسیقی کردی با استفاده از نت نویسی ترانه های شاخص استاد حسن زیرک فراهم شود.

وی گفت: متأسفانه در گذشته و عصر حاضر فراگیری موسیقی بیشتر به صورت شفاهی و سینه به سینه بوده است و این روند باعث فراموشی و همچنین تغییر نامحسوس در آن شده است و به همین دلیل نت نویسی و مکتوب کردن آثار شاخص موسیقی کردی می تواند باعث حفظ اصالت و غنای آن شده و بر اعتلای این گونه موسیقی خواهد افزود.

مرادی عنوان کرد: در کنار چاپ کتاب و با هدف فراگیری هر چه بهتر ترانه های نت نویسی شده، همه 20 ترانه نیز با هنرمندی آقای حسین پناهی به وسیله ساز سه تار نوازندگی شده و همراه با کتاب این آلبوم هم عرضه شده است.

وی بیان کرد: کتاب مهتاب در 48 صحفه و به همت انتشارات پرهیب توسط حوزه هنری استان کردستان چاپ و منتشر شده و با همراه آلبوم اجرای 20 ترانه منتخب در کتاب فروشی های منتخب استان کردستان عرضه شده است.

رئیس حوزه هنری کردستان ضمن اشاره به دیگر فعالیت های حوزه هنری این استان در عرصه موسیقی، یادآور شد: حوزه هنری در کنار بحث آموزشی و حمایت از گروه های موسیقی کردی، نسبت به تولید آثار در این بخش نیز توجهی ویژه دارد.

وی ضمن اشاره به ثبت سنندج به عنوان شهر جهانی خلاق در عرصه موسیقی، اظهار کرد: در طول پنج سال اخیر چندین آلبوم موسیقی و چندین عنوان کتاب با موضوع موسیقی چاپ و عرضه شده و هم اکنون چندین پروژه دیگر نیز در دست تولید و عرضه است.

مرادی به انتشار ده ها عنوان آلبوم موسیقی کردی از سوی حوزه هنری کردستان اشاره کرد و گفت: سمفونی اورامان، کوسالان، گول هه نار، ذکر و دف، مستوره، جام گلگون و ... از جمله آلبوم های موسیقی تولید شده در حوزه هنری کردستان به شمار می روند.

وی به چاپ کتاب در این بخش اشاره کرد و افزود: در این راستا نیز علاوه بر چاپ کردستان و سازشناسی در قالب دانشنامه فرهنگ، هنر و تمدن کردستان، دو عنوان دیگر از مجلدات آن شامل کردستان و مشاهیر موسیقی به اضافه کردستان و گونه شناسی موسیقی کردی در دست تدوین قرار گرفته است.

رئیس حوزه هنری استان کردستان بیان کرد: در کنار فعالیت های صورت گرفته برای کمک به اعتلای موسیقی کردی، هم اکنون استودیو حرفه ای مهر حوزه هنری کردستان نیز در اختیار علاقمندان به این بخش قرار دارد و خوشبختانه بخش زیادی از تولیدات صورت گرفته در این استودیو ضبط و مونتاژ شده اند.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha