۱۴۰۱.۰۸.۰۱

 اولین شب شعر وحدت سرزمین برادری شامگاه چهارشنبه 27 مهر ماه با حضور شعرای اقوام و مذاهب استان گلستان و جهان اسلام در خانه تاریخی تقوی گرگان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، اولین شب شعر وحدت سرزمین برادری شامگاه چهارشنبه 27 مهر ماه با حضور شعرای اقوام و مذاهب استان گلستان و جهان اسلام در محضر آیت الله سید کاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان و برخی دیگر از مسئولان در خانه تاریخی تقوی گرگان برگزار شد.
حسین عبدی دبیر این نشست با اشاره به اینکه این شب شعر به نوعی مقدمه مهرواره شهر وحدت اقوام با حضور 9 استان خواهد بود اظهار کرد: گلستان با دارا بودن اقوام مختلف همواره منادی وحدت بوده است که به همین دلیل با تدبیر صورت گرفته این شب شعر در هفته وحدت برگزار شد.
رئیس حوزه هنری استان گلستان نیز بیان داشت: به فرمایش امام (ره) گلستان سرزمین برادری است. این کلام امام راحل(ره) بیانگر سرزمینی است که محل برادری اقوام است و به همین دلیل تلاش کردیم شاعرانی از اقوام مختلف را به این شب شعر دعوت کنیم.
وی افزود: شاعران از اقوام کتول، ترکمن، سیستانی، بلوچ، طبری و فارس و همچنین سه شاعر از کشور افغانستان و اندونزی در این شب شعر حضور داشتند و اشعار خود را قرائت کردند که مورد استقبال حضار قرار گرفت.
در پایان این شب شعر از تابلوی نقاشی واعتصموا با موضوع وحدت که توسط « فروزان شهری» خلق شده بود رونمایی شد.
انتهای پیام/
[video width="1920" height="1080" m4v="https://media.hozehonari.ir/d/old/wp-content/uploads/2022/10/Final-2.m4v"][/video]

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • FOgVPxlpnLsC ۰۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    SsAkzZoM