۱۴۰۱.۰۷.۲۳

عصرانه داستان حوزه هنری قم با حضور مرضیه نفری منتقد ادبی، به معرفی و نقد رمان نوجوان «پروفسور فوفو» نوشته معصومه میرابوطالبی اختصاص یافت.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، سی و نهمین عصرانه داستان حوزه هنری قم که عصر چهارشنبه 20 مهر ماه 1401 برگزار شد، با حضور مرضیه نفری منتقد ادبی به نقد و بررسی رمان نوجوان «پروفسور فوفو» نوشته خانم میرابوطالبی اختصاص یافت.

برای ساخت داستان فانتزی باید این دنیا را در ذهنمان خلق کنیم

در ابتدای این نشست که در سالن مهر حوزه هنری قم و با اجرای فاطمه جدیدی برگزار شد، نویسنده کتاب درباره ایده‌ی اولیه و نحوه نگارش کتاب توضیحاتی داد.

وی متذکر شد: «دغدغه بزرگ محیط زیست و نظافت شهری باعث شکل‌گیری ایده اصلی این کتاب شده‌است. این کتاب برچسب رمان  دخترانه یا پسرانه ندارد. فضا به نحوی خلق شده که با وجود جذابیت داستان، جنسیتِ نقش اصلی، برای مخاطب نوجوان تفاوتی ندارد.»

میرابوطالبی همچنین درباره نگارش داستان فانتزی گفت: «برای ساخت داستان فانتزی باید این دنیای غیرواقعی را ذهنمان خلق کنیم. دنیایی که با وجود فانتزی بودن قوانینی دارد که نویسنده باید به آن پایبند باشد.»

در این کتاب دنیای فانتزی و رئال به موازات هم پیش می‌روند

در ادامه مرضیه نفری نویسنده و منتقد ادبی به تشریح رمان فانتزی و مشخصه‌های آن پرداخت و گفت: «نویسنده شناخت کاملی نسبت به نوجوانان داشته و دنیای فانتزی زیبایی را خلق کرده و با اضافه کردن ماجرهای مختلف، قصه را جذاب و گیرا کرده‌است.»

وی افزود: «در این کتاب دنیای فانتزی و رئال به موازات هم پیش می‌روند اما دنیای رئال بر داستان غلبه دارد. بهتر بود به بخش فانتزی داستان بیشتر پرداخته می‌شد. یکی دیگر از نقاط قوت این کتاب این است که شخصیت اصلی داستان ما یعنی «سحر» به غیر از نقش دخترانه خصوصیات پسرانه هم دارد و در یک قالب محدود تعریف نشده است.»

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha