۱۴۰۱.۰۵.۲۴

در دیدار روسای صدا و سیمای مرکز قم و حوزه هنری استان قم زمینه‌های تولیدات مشترک در حوزه فرهنگ و هنر بررسی شد.

در دیدار روسای صدا و سیمای مرکز قم و حوزه هنری استان قم زمینه‌های تولیدات مشترک در حوزه فرهنگ و هنر بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، در دیدار روسای صدا و سیمای مرکز قم و حوزه هنری استان قم که صبح یکشنبه 23 مرداد ماه برگزار شد، زمینه‌های تولیدات مشترک در حوزه فرهنگ و هنر بررسی شد.

دکتر محمد علی روزبهانی: اتاق فکری برای پیشبرد هنر انقلابی تشکیل شود

در ابتدای این دیدار که در دفتر حجت الاسلام لطفی نیاسر مدیر کل صدا و سیمای مرکز قم برگزار شد، دکتر محمدعلی روزبهانی رئیس حوزه هنری قم به ظرفیت‌های حوزه هنری در بخش نیروی انسانی و فعالیت‌های باشگاهی این حوزه از جمله؛ باشگاه داستان، باشگاه فیلم مستند، باشگاه فیلم داستانی و باشگاه تئاتر تجربه اشاره نمود و گفت: بضاعت ما از نظر تجهیزات متفاوت از صدا و سیماست اما در حوزه هنری نیرو و برکتی هست که دست را برای کار باز می‌گذارد. خوشبختانه چگالی نیروی انسانی در حوزه هنری قم بالاست و توانایی خوبی برای همکاری و زمینه تولید وجود دارد.

وی در ادامه به زمینه‌های همکاری حوزه هنری قم و صدا و سیمای استان اشاره کرد و گفت: موردی که به ضرورتش رسیدیم یک برنامه ترکیبی فرهنگی به صورت هفتگی است که به عرصه‌های مختلف فرهنگ و هنر قم بپردازد. از آنجا که مامویت حوزه هنری پرچم‌داری هنر انقلاب اسلامی‌ست پیشنهادم این است که اتاق فکری شکل بگیرد و کار را پیش ببریم و مسیری را تعریف کنیم برای پیشبرد اهداف هنر انقلابی.

روزبهانی همچنین به ظرفیت بالای مهاجرین ساکن در شهر قم به ویژه مهاجران افغانستانی که تعداد آنها از دیگر مهاجرین بیشتر است اشاره کرد و اظهار تاسف کرد که دستگاه‌های فرهنگی برای این طیف از جامعه برنامه مدونی ندارند.

حجت الاسلام لطفی نیاسر: نباید خود را مستغنی از یکدیگر بدانیم

در ادامه مدیر کل صدا و سیمای مرکز قم نیز ضمن خیر مقدم به رئیس حوزه هنری یادآور شد: با تغییراتی که در عرصه مدیریت کشور رخ داده انتظار می‌رود دستگاه‌ها با هماهنگی و شتاب بیشتری کار کنند. همکاری میان دستگاهی می‌تواند به اتفاقات فرهنگی هنری ضریب دهد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های مشترک دو دستگاه گفت: آنتن صدا و سیما در اختیار تمام نیروهای مستعد استان است. خوشبختانه ظرفیت خوبی در تئاتر، فیلم‌سازی، ادبیات و هنرهای تجسمی در استان وجود دارد. موضع سیما معرفی آثار و هنرمندان این عرصه است که در این زمینه تولیداتی هم داشته‌است.

وی در ادامه به برخی برنامه‌های تولیدی سیمای قم در عرصه فرهنگ و هنر اشاره نمود و گفت: ارگان‌ها و دستگاه‌های فرهنگی نباید خود را از یکدیگر مستغنی بدانند. مجموعه‌ها و ظرفیت‌ها باید به سرعت شناسایی شوند تا کار با شتاب پیش رود. صدا و سیما هم در حد وسعش در خدمت فرهنگ و هنر و هنرمندان استان است.

تقی ربانی معاون سیمای مرکز قم نیز به سابقه فعالیت‌های صدا و سیمای قم و حوزه هنری استان اشاره کرد و خواستار استمرار تجارب موفق در حوزه تولید شد. همچنین اسماعیل فضلی‌زاده معاون فضای مجازی مرکز سیمای قم بر همکاری‌های دو جانبه در عرصه فضای مجازی تاکید نمود.

در پایان نیز محمد مهدی بهمنی مدیر روابط عمومی حوزه هنری استان قم ضمن گرامی‌داشت هفته خبرنگار درخواست اختصاص بخش‌های ثابتی از اخبار روزانه صدا و سیما به حوزه فرهنگ و هنر استان شد و اظهار داشت که اخبار فرهنگی هنری رنگ و بویی متفاوت و متنوع به خبرها خواهد داد. وی همچنین بر شناسایی عواملی که باعث متوقف ماندن بعضی ظرفیت‌های همکاری شده‌اند و برطرف نمودن آنها با برگزاری جلسات کارشناسی میان دو دستگاه شد.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha