۱۴۰۱.۰۵.۰۸

محسن مومنی‌شریف رئیس سابق حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی با انتشار مطلبی در صفحه شخصی اینستاگرام خود همزمان با روز خاکسپاری زنده‌یاد «حبیب‌الله صادقی» هنرمند انقلابی به دیدار وی با مقام معظم رهبری پرداخت.به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، مومنی‌شریف در این مطلب با عنوان «حبیب ما» آورده است: «این عکس مربوط می‌شود به پایان نخستین جلسهٔ دیدارهای غیررسمی که در یکی از پنجشنبه‌شب‌های آذر٩۵ برگزار شد. در این دیدار، یا به تعبیر حضرت آقا در این گعده، تنی چند از هنرمندان در رشته‌های مختلف حضور داشتند و یکی از آنان حبیب صادقی بود. دوستی که او را معرفی می‌کرد، با بیان خیلی رسمی گفت: «دکتر حبیب‌الله صادقی، استاد دانشگاه، پژوهشگر، نقاش ومنتقد هنری...» از عکس‌العمل حضرت آقا حدس زدم او را به‌جا نیاوردند، تا اینکه حبیب شروع به صحبت کرد. هنوز به جملهٔ دوم یا سوم نرسیده بود که ناگهان حضرت آقا برخلاف دأبشان، حرف او را قطع کردند و با مایه‌ای از شگفتی و شعف پرسیدند: "شما حبیب صادقی خودمان نیستید؟... شما دیگر چرا پیر شدید؟" این آغاز موجی از صمیمت نابی بود که صفای مجلس را صدچندان کرد. آقا آن شب، سراغ حسین خسروجردی و کاظم چلیپا را هم گرفتند. بعد به سی سال پیش برگشتند و یادآوردند خاطرهٔ دیدارشان از حوزه هنری را در روزگار رئیس‌جمهوریشان. دیداری که تابلوهای دوستان را دیده بودند و در پایان یادداشتی هم در دفتر مربوط به نمایشگاه نوشته بودند و حتی هنوز در خاطرشان بود که: «آن روز آقای چلیپا عصبانی بودند!» حبیب گفت: برای اینکه قبلش با گروه چک و خنثی دعوایش شده بود. ظاهراً آن‌ها با تابلوهای کاظم مهربانانه برخورد نکرده بودند! آن شب وقتی آن محفل انس به پایان رسید و بیرون آمدیم، حبیب سرشار از شور و شوق بود و چه‌بسا اگر رفقا همراهی می‌کردند، دوست داشت تمام مسیر بیت‌رهبری تا خانه را پیاده طی کند. رحمت و رضوان خدا بر او باد که نام «حبیب» برازنده‌اش بود!» انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • answerdev.com ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    Wonderful goods from you, man. I have understand your stuff previous tto and you're justt extremely great. I really likke what you have acquired here, certainly like what you are stating and the way in which you say it. You make iit enjoyable and you still care for to keep it wise. I can not wait to read much more from you. This is actully a great web site.
  • Crystle ۰۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    Hi friends, how iss everything, and what you waant to say concering this piece of writing, in my view its really awesome for me.