۱۴۰۱.۰۴.۱۰

آیین بزرگداشت روز قلم 13 تیرماه از سوی حوزه هنری انقلاب اسلامی و سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی استان زنجان با حضور اساتید دانشگاهی، شاعران، داستان‌نویسان، نویسندگان و اهالی قلم برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان، آیین بزرگداشت روز قلم 13 تیر ماه 1401 ساعت 17 روز دوشنبه در مجتمع سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی استان زنجان با حضور و سخنرانی دکتر قربان ولیئی؛ شاعر ملی و استاد برجسته دانشگاه و دکتر مهدی محبتی نویسنده و استاد برجسته دانشگاه برگزار خواهد شد.

در این مراسم ضمن سخنرانی اساتید دانشگاهی از کتاب «طوبا» مجموعه آثار بانوان داستان‌نویس زنجانی که یکی از آثار مکتوب حوزه هنری انقلاب اسلامی استان زنجان، که در تیر ماه 1401 به چاپ رسیده است، با حضور شاعران، داستان‌نویسان، نویسندگان و اهالی قلم رونمایی به عمل خواهد آمد.

 همچنین گرامیداشت یاد و خاطره هنرمند متعهد مرحومه سیده ‌مریم بازرگانی نویسنده کتاب «گمشده دره سبز» بخش دیگر آیین گرامیداشت روز قلم خواهد بود.

«سیده مریم بازرگانی» از هنرمندان متعهد و نویسنده ادبیات پایداری و عرصه دفاع مقدس بودند که در شامگاه یکشنبه ۱۷ بهمن ماه ۱۴۰۰ دار فانی را وداع گفتند، وی با شرکت در کارگاه‌های آموزش داستان و خاطره‌نویسی حوزه هنری زنجان و تهران نوشتن را با جدیت آغاز کرد، هیچ جلسه‌ای را از دست نداد و شایسته‌تر آنکه هیچ جلسه نقد و رونمایی و کارگاه داستان و خاطره‌نویسی را از حضورش بی‌بهره نبود. نخستین کتاب این نویسنده با عنوان «گمشده دره سبز» خاطرات آزاده جانباز محمدعلی کاظمی، به همت حوزه هنری استان زنجان توسط انتشارات سوره مهر در سال ۱۳۹۸ چاپ شد.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha