۱۴۰۱.۰۴.۰۸

مجموعه اشعار آیینی «باران گفته است» از سروده‌های امیر رسولی به همت حوزه هنری زنجان چاپ و روانه بازار نشر شد.

به گزارش  روابط عمومی حوزه هنری، مجموعه اشعار آئینی امیر رسولی با عنوان «باران گفته است» تیر ماه 1401 چاپ و منتشر شد.

کتاب شعر «باران گفته است» مجموعه اشعار امیر رسولی در ده سال اخیر است که دارای 55 شعر با مضامین آئینی است و شاعر در اغلب اشعار به شخصیت‌های صدر اسلام و در ادامه به واقعه عاشورا پرداخته است. این کتاب سومین اثر مکتوب حوزه هنری زنجان در سال 1401 است که با شمارگان 600 نسخه در 132 صفحه توسط انتشارات فصل پنجم چاپ و منتشر شده است.

عمده قالب‌های ادبی مجموعه اشعار «باران گفته است» غزل می‌باشد و در قالب‌های شعری برخی از اشعار نیز غزل مثنوی و مسمط نیز به چشم می‌خورد. این اثر در ابتدا با غزلی در مضمون راز و نیاز با پرودگار دو عالم است که مخلوق خداوند با ابیات ادبی در پی طلب استغفار و امیدوار به بخشش‌های بی‌کران خداوند است.

شایان ذکر است دو اثر مکتوب حوزه هنری زنجان با عناوین «سطرهای سجده‌دار»، حاوی اشعار فارسی و «سحر آیه‌لری» اشعار ترکی شاعران جوان زنجانی است که در سال 1400 به سفارش حوزه هنری زنجان توسط شاعر آئینی استان امیر رسولی گردآوری، چاپ و منتشر گردید و در مراسم گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در سال 1401 در دفتر نماینده محترم ولی‌فقیه و امام جمعه زنجان با حضور مسئولین و فعالان فرهنگی استان رونمایی شد. لازم به ذکر است از کتاب مجموعه اشعار آیینی «باران گفته است» نیز در روزهای آتی رونمایی به عمل خواهد آمد.

خواستم هر وقت اندوهی بکاهم از دلش

روی دوشِ او شدم هر بار باری بیشتر

دارم از اون انتظار اتفّاق تازه را

از خودم امّا ندارم انتظاری بیشتر

غیر از آن که با غمی دیگر دلم را پر کند

برنیامد از غروب جمعه، کاری بیشتر

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha