۱۴۰۱.۰۴.۰۷

کارگاه‌های آموزشی تئاتر بچه‌های مسجد برای مهارت‌آموزی مربیان تئاتر است تا بتوانند با جذب مخاطب، آموزش، استعدادیابی و اجرا در مساجد موفق باشند.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، حسین فدایی‌حسین از اساتید و پیشکسوتان عرصه تئاتر در حاشیه کارگاه‌های نخستین رویداد آموزشی تئاتر بچه‌های مسجد، وی با اشاره به اینکه تئاتر بچه‌های مسجد در ابتدای راه خود است، اظهار کرد: هدف ما از  برگزاری این کارگاه‌ها این است که  تئاتر بچه‌های مسجد را در مساجد راه‌اندازی کنیم و به بچه‌هایی که در مسجد علاقه‌مند به فعالیت نمایشی هستند، با اعزام مربیانی که دانش این موضوع را پیدا کرده‌اند، کمک کنیم که بتوانند در مساجد فعالیت نمایشی انجام بدهند.

وی ادامه داد: هدف ما فعال کردن بچه‌هایی است که در مسجد علاقمند به کار تئاتر هستند ولی نمی‌دانند چگونه و از کجا شروع به فعالیت کنند؟ کار ما در واقع این است که این بچه‌ها را به بهترین شکل و جدیدترین روش‌ها آشنا کنیم تا بتوانند فعالیت‌های نمایشی را در مسجد مدیریت کنند.

این هنرمند افزود: کارگاه ما برای مهارت‌آموزی مربیان تئاتر است و بنا است یک سری از مهارت‌ها را به مربیان آموزش بدهیم که این‌ها بتوانند در مساجد موفق باشند.

فدایی‌حسین خاطرنشان کرد: در این دو روز به بخشی از مقدمات از قبیل چیستی و معنی تئاتر بچه‌های مسجد و اهداف اجرای تئاتر و شکل برنامه‌‌ریزی فعالیت‌های نمایشی در مساجد و اینکه آیا می‌شود همان کاری که گروه‌های نمایشی دیگر در جاهای دیگر انجام می‌دهند را در مساجد نیز پیاده‌سازی کرد...، اینها سوالاتی هستند که ممکن است برای بسیاری از افراد به وجود آید و ما سعی داریم که به این سوالات در این کارگاه پاسخ بدهیم و در مرحله بعد به شکل جدی‌تر و جزئی‌تر به کار تئاتر در مساجد بپردازیم.

این استاد اظهار کرد: در روزهای برگزاری این رویداد آموزشی شاهد استقبال مربیان تئاتر زنجان از این کارگاه و فعالیت‌های هستیم و سوالاتی که مطرح شده پاسخ خوبی گرفته‌اند و امیدوارم با استقبالی که از این کارگاه‌ها صورت می‌گیرد، اتفاق‌های خوبی بیفتد.

وی گفت: صحبتی که ما با بچه‌ها داشتیم این بود که اگر کار شما از جنس مردم و با زبان آنها باشد مردم قطعا از کار شما استقبال می‌کنند و اگر استقبالی صورت نگیرد و نسبت به این موضوع گاردی وجود دارد به خاطر این است که ما از مسیر درستی وارد نشده‌ایم و آن چیزی که مورد نیاز مخاطب مسجدی بوده است را به اجرا نگذاشته‌ایم. این معضل فقط با این راهکار حل می‌شود که ما حرفی که برای زدن انتخاب کنیم و در واقع حرف ما از جنس حرف مردم باشد و شخصیت و معضلی را انتخاب کنیم که دغدغه مردم باشد.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha