۱۴۰۱.۰۳.۲۸

آیین تجلیل از نغمه خوان انقلاب و پاسداشت نیم قرن فعالیت هنری استاد اسفندیار قره باغی توسط حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، آیین تجلیل از نغمه خوان انقلاب و پاسداشت نیم قرن فعالیت هنری استاد اسفندیار قره باغی با حضور مسئولان، هنرمندان و قشر‌های مختلف مردم توسط حوزه هنری آذربایجان شرقی و با همکاری ارگان های فرهنگی در پردیس سینمایی قدس تبریز برگزار شد.
تکریم مفاخر هنری انقلابی، نه تنها بزرگداشت اشخاص بلکه تکریم فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی و پاسداشت مفاخری است که با هنر جهادی خود آنچه در طَبق اخلاص داشتند در همگامی با آرمان‌های انقلاب به میدان آورده‌اند.
یکی از این هنرمندان بی بدیل با کارنامه‌ای پربار، استاد اسفندیار قره باغی است که نواهایش با موسیقی انقلاب عجین شده و به حق عنوان «صدای انقلاب» و «نغمه‌خوان انقلاب» را به خود اختصاص داده است.
در این آیین ضمن سخنرانی استاندار آذربایجان شرقی، مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری کشور، رئیس حوزه هنری استان و چندین تن از هنرمندان پیشکسوت موسیقی کشور، اجرای ریمیکس دو اثر از آثار استاد قره باغی به نامهای (پایان شیطان) و (سازش نمی‌پذیریم) توسط نوجوانان و منتخب گروه های سرود استان با همکاری مرکز آفرینش‌های هنری بسیج برگزار شد.
همچنین گروه کر به سرپرستی آقایان غلامرضا میرزازاده و حسین ولی پور و رسیتال پیانو به خوانندگی یعقوب مطلوبی از شاگردان استاد قره باغی در این آیین اجرا شد.
در ادامه استاد جمشید جم (خواننده یار دبستانی) و دکتر رضا مهدوی(کارشناس و پژوهشگر موسیقی) اجرا کرد.
در این آیین ضمن تجلیل از استاد قره باغی، ویژه نامه نغمه خوان انقلاب به همت حوزه هنری استان رونمایی شد. استاد اسفندیار قره باغی پیشکسوت موسیقی کشورمان متولد اول بهمن ماه سال ۱۳۲۲ در شهر تبریز است.
او خواننده بسیاری از سرود‌های انقلابی و جنگی مشهور مانند «آمریکا مرگ به نیرنگ تو» است و در دوره دفاع مقدس با موسیقی به کمک رزمندگان اسلام رفت و ۳۲۰ سرود حماسی حاصل زحمات شبانه روزی اش بود.
استاندار آذربایجان‌شرقی: استاد قره باغی روایتگر حماسه های مردم ایران است
عابدین خرم شامگاه پنجشنبه در آیین تجلیل از نغمه خوان انقلاب و پاسداشت نیم قرن فعالیت هنری استاد اسفندیار قره باغی با بیان این مطلب اظهار کرد: ما رزمندگان و همه مردم ایرانی که در طول ۴۰ سال حماسه آفریندند، مدیون روایتگری مرد بزرگی همچون استاد اسفندیار قره باغی بودیم.
وی افزود: صدای استاد  قره باغی حماسی، انقلابی و ایرانی بود و به عنوان اسطوره ای برای همه مردم هستند؛ این مرد بعضا گلایه هایی داشتند اما زمان شناسی، موقعیت شناسی و دشمن شناسی موجب شد تا از تعهد اصلیش غافل نشود.
استاندار آذربایجان شرقی در ادامه اظهار کرد: وی با روی گشاده و صلابت، توانست در طول ۵۰ سال، دل در گروه دین و ایرانی بودنش را نشان دهد و این گونه تبدیل به یک الگو با هنرمندان انقلابی شد.
وی در پایان تصریح کرد: ما قدر شما را می دانیم و مدیون شما هستیم.
استاد قره باغی همچنان در پای استکبارستیزی خود ایستاده است 
میلاد عرفان پور مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری شامگاه پنجشنبه در آیین تجلیل از نغمه خوان انقلاب و پاسداشت نیم قرن فعالیت هنری استاد اسفندیار قره باغی با بیان این مطلب اظهار کرد: در این سال های مجاهدت، کار این هنرمند بزرگ بی نظیر بوده و همواره در کارهایشان امضای خودششان را دارند و در حافظه و در دل همه مردم ایران صدای ایشان نقش بسته است
وی افزود: استاد قره باغی همواره پای استکبار ستیزی ایستاده است و در برافراشتن پرچم غیرت و پایمردی به رغم بی مهری ها و کم کاری ها گام های بلندی برداشته‌اند.
مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری با بیان اینکه در طی سالیان، دنیا به دنبال به دست آوردن این هنرمند انقلابی بوده است، اظهار کرد: ایشان هیچگاه ترک وطن نکردند و با صلابت در راستای تعالی ادبیات و موسیقی کشورشان گام برداشتند.
وی در ادامه افزود: امیدوارم جوانان راه این عزیزان رو ادامه بدهند و در تعالی سرود گام های مهمی بردارند.
انتشار ویژه نامه نغمه خوان انقلاب توسط حوزه هنری آذربایجان شرقی 
سیدمحمدحسین بلاغی شامگاه پنجشنبه در آیین تجلیل از نغمه خوان انقلاب و پاسداشت نیم قرن فعالیت هنری استاد اسفندیار قره باغی با بیان این مطلب اظهار کرد: مفتخریم که این آیین به همت حوزه هنری استان برگزار شد و بسیاری از هنرمندان و پیشکستوتان عرصه فرهنگ و هنر در این آیین حضور یافتند.
وی افزود: ویژه نامه نغمه خوان به پاسداشت نیم قرن فعالیت هنری استاد اسفندیار قره باغی توسط حوزه هنری استان منتشر شده است که در این ویژه نامه مباحث و مصاحبه های مهمی از هنرمندان کشور صورت گرفته است.
بلاغی در ادامه افزود: در این ویژه نامه نگاه ویژه ای به رابطه هنر انقلاب با بازخوانی اندیشه های بینیانگذار انقلاب اسلامی و رهبر فرزانه انقلاب صورت گرفته است.
انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha