۱۴۰۱.۰۱.۳۱

نشست مشترک مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی در اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان برگزار شد. به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، علیرضا جیلان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری در دیدار با رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی گفت: همکاری حوزه هنری و میراث فرهنگی باید بیشتر شود چرا که استفاده از ابزار هنر باعث هویت‌بخشی و آرامش در حوزه میراث‌فرهنگی می‌شود. جیلان افزود: تعریف و برگزاری رویدادهای استانی و ملی در حوزه‌های مرتبط بین حوزه هنری و اداره میراث فرهنگی و گردشگری باید در دستور کار قرار گیرد و به زودی با کارشناسی های بیشتر اولین برنامه مشترک بین سازمانی را انجام خواهیم داد. وی اظهار داشت: از گذشته هنرمندان با میراث فرهنگی و گردشگری عجین بوده اند چرا که بنا های تاریخی که در استان و کشور وجود دارد به دست هنرمندان فرهیخته ایران زمین ساخته شده و ما برای بازسازی و مرمت میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری از توان هنرمندان استان بهره‌گیری می کنیم. مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان افزود: تلاش خواهیم کرد با تهیه برنامه‌های مدون و ارتباط با هنرمندان برای توسعه حوزه‌های مرتبط با میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری از دیدگاه هنرمندانه حوزه هنری و هنرمندان استان استفاده کنیم چرا که برخورد هنرمندانه با آثار تاریخی و اماکن گردشگری باعث افزایش جذب توریست و رونق اقتصادی در استان خواهد شد. جیلان اضافه کرد: حوزه هنری استان می تواند از ظرفیت اماکن تاریخی این استان برای برگزاری برنامه‌های مشترک فرهنگی و هنری با میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری استفاده کنند. رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری نیز در این دیدار گفت: زبان هنر بهترین راه کار برای معرفی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری است. احسان قائدی افزود: حوزه هنری در برنامه های اجرای خود تلاش خواهد کرد در قالب رویدادهای هنری زمینه مناسبی برای معرفی مناطق، ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری چهارمحال و بختیاری فراهم کند. قائدی تئاتر، موسیقی، ادبیات نمایشی و آثار تجسمی را از ظرفیت‌های مهم حوزه هنری چهارمحال و بختیاری اعلام و تصریح کرد: استفاده از این ظرفیت‌ها و بهره‌مندی از توان هنرمندان در تحقق بهتر و سریع‌تر سیاست‌های مرتبط با میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان نقش‌آفرینی می‌کند. وی یادآور شد: اکنون یک مجموعه عکس از 35 نفر از بهترین عکاسان چهارمحال و بختیاری با عنوان "بی‌کرانگی آسمان" در حوزه هنری تهیه و آماده چاپ شده است که آثار این مجموعه می تواند معرف مناطق و سبک زندگی، گردشگری و استان چهارمحال و بختیاری باشد و میتوان به عنوان اثری مشترک با میراث فرهنگی و گردشگری استان به چاپ رساند. انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • slot online gacor ۰۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    Magnificent goods from you, man. I have understand your stuff previous to and you are just extremely magnificent. I actually like what you have acquired here, certainly like what you're stating and the way in which you say it. You make it entertaining and you still care for to keep it sensible. I can not wait to read far more from you. This is actually a great web site.
  • paperhelp ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    It's really a cool and useful piece of information. I am satisfied that you just shared this useful information with us. Please stay us up to date like this. Thank you for sharing.