۱۴۰۱.۰۱.۲۰

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی به مناسبت سالروز شهادت شهید آوینی و گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی گفت: شهید آوینی تجلی و تبلور اندیشه های امام خمینی(ره) در حوزه فرهنگ و هنر انقلاب بود.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، سیدمحمدحسین بلاغی رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تبریز با بیان اینکه اندیشه های امام خمینی (ره) درباره هنر انقلاب، بدیع و جهان شمول بود، اظهار کرد: شهید سید مرتضی آوینی پس از آشنایی با اندیشه های ناب بنیانگذار انقلاب اسلامی، مسیر اصیل و متعالی هنر انقلاب را شناخت و سعی و تلاش زیادی در بسط و نشر مفاهیم آن داشت.

وی با برشمردن ویژگی های هنر انقلاب در پیام تاریخی امام خمینی(ره) به هنرمندان خاطرنشان کرد: هنر انقلاب بر مبنای منشور هنر انقلاب ، هنری بی اثر و بی ثمر نیست، بلکه درخدمت ارزشها و مجسم کننده انصاف، عدالت و شرافت و بیان کننده نقاط کور و مبهم معضلات اجتماعی است.

بلاغی، حوزه هنری انقلاب اسلامی را نهادی برخاسته از بطن انقلاب اسلامی ایران برشمرد که وامدار تربیت، تولید، توزیع و ترویج هنری مبانی اسلام و انقلاب است و به پایگاهی برای جوانان مومن و انقلابی تبدیل شده است.

رئیس حوزه هنری استان در ادامه با تشریح برنامه های تحولی حوزه هنری در آذربایجان شرقی، خاطرنشان کرد: روایت و ثبوت آذربایجان پیشرو در انقلاب محور فعالیت های حوزه هنری در سه سال آتی است تا بدین وسیله بخشی از دلدادگی مردم آذربایجان به ایران اسلامی در قالب فرهنگ و هنر انقلاب به تصویر کشیده شود.

گفتنی است، هفته هنر انقلاب اسلامی با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری در سطح استان آذربایجان شرقی از ۲۰ تا ۲۶ فروردین گرامی داشته می شود.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha