۱۴۰۰.۱۲.۱۳

فیلم مستند «غیر رسمی 4» شامگاه چهارشنبه 11 اسفند ماه با حضور شهروندان، هنرمندان و صاحب‌نظران عرصه مستندسازی در سالن اجتماعات حسینیه اعظم زنجان اکران شد.

فیلم مستند «غیر رسمی 4» شامگاه چهارشنبه 11 اسفند ماه با حضور شهروندان، هنرمندان و صاحب‌نظران عرصه مستندسازی در سالن اجتماعات حسینیه اعظم زنجان اکران شد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، در مراسم اکران مستند «غیررسمی 4» که شامگاه چهارشنبه 11 اسفند ماه 1400 برگزار شد، دکتر ابوالفضل معصومی عضو موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی، تولید مستند «غیررسمی 4» را تولید شده توسط مجموعه مؤسسه‌ پژوهشی ـ فرهنگی انقلاب اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: کارگردانی این مستند را سیدمحمدعلی صدری‌نیا بر عهده داشته است.

وی رسالت موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب و تببین معارف انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: این مجموعه از سالهای گذشته به شیوه‌های مختلف در تلاش بوده تا به نحو احسن در راستای رسالت خود انجام وظیفه نماید.

معصومی ادامه داد: موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی چند سالی  است که با تولید مستند از موضوعات مختلف و متفاوت را بسیار جدی گرفته است و افراد مذهبی و  انقلابی در این مجموعه به نبوغ خوبی در این عرصه رسیده‌اند و مستندهای خوبی مثل مستند روایت رهبری، مستند لشکر زینبی، مستند دیوارهای یخی، مستندهای غیررسمی 1 و 2 و 3 که شامل دیدارهای پنجشنبه‌ای حضرت آقا، در سال‌ها اخیر تولید شده است.

نماینده دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب یادآور شد: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دوران رهبری و زعامت خودشان دیدارهای مختلفی با اقشار مختلف داشتند، از جمله از این دیدارها می‌توان به دیدار پنجشنبه شب‌های سال 95 اشاره کرد که با اقشار و گروههای مختلفی مثل راویان دفاع مقدس و یا اندیشمندان حوزه فناوری و ... داشتند که از این دیدارها مستندهایی نیز تولید شده است.

وی در تشریح مستند «غیررسمی4» گفت: این مستند چکیده‌ای از دیدار جمعی از طنزپردازان کشور با حضرت آقا در تیرماه سال 1398 بوده است و از آن جایی که این مستند هنوز پخش عمومی نشده و پیش از پخش تلویزیونی آن به منظور آماده‌سازی برای اکران عمومی از رسانه ملی تصمیم بر آن شد که با اکران خصوصی این مستند در شهرها و استان‌های مختلف نکات و برداشت‌های و گاهی ریزبینی عموم مردم و صاحب ‌نظران دریافت و در تدوین بهتر این مستند اعمال شود.

حسن مهرآذر مستندساز زنجانی پس از تماشای مستند «غیررسمی4» برداشت خود از این مستند را  یک تصویر یا دیدگاه متفاوت از یک لحظه از زندگی شخص اول مملکت در جایگاه رهبر انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: پیش از این همه تصورمان از شخص اول مملکت این بود که یک شخص سیاسی فقط دستور می‌دهند و این شخص نمی‌تواند شخصیتی همسو با خنده و طنز داشته باشند و ادامه داد: البته این برداشت می‌تواند برگرفته از کوتاهی ما هنرمندان یا فیلم سازان باشد که تا به حال این جسارت را نداشتیم که این چنین جلسات را علنی بکنیم که با تولید این مستند بایستی به کارگردان این کار دستمریزاد گفت که به نوعی این مستند و جلسات را تدوین زده‌اند و مستند آرشیوی تولید کرده است.

در گفتگویی دیگر با یکی از شهروندان حاضر در مراسم گفت: «مستند غیررسمی4» نشان دهنده این است که حضرت آقا نسبت به مسایل مختلف با اشرافیت کامل دیدگاه متفاوتی دارند و با روی خوشی که ایشان در برخورد با طنز داشتند بیان کننده این است که از هر ظرفیتی می‌توان استفاده‌های بسیار درستی و بهینه‌ای داشت تا بدین طریق بتوان در جهت نفوذ به دل مردم و اصلاح افکار و همچنین الگو دادن و نشاط بخشی به زندگی و تعاملات آنها در روزمرگی ‌هایشان قدم برداشت.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha