۱۴۰۰.۱۱.۲۳

سومین جلسه دوره عالی «فقه استدلالی در موضوع غنا و موسیقی» با حضور حجت الاسلام و المسلمین مجتبی فلاحتی و جمعی از پژوهشگران این حوزه در سالن آسمان حوزه هنری قم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، دومین جلسه دوره عالی «فقه استدلالی در موضوع غنا و موسیقی» با حضور حجت الاسلام و المسلمین مجتبی فلاحتی و جمعی از پژوهشگران این حوزه در سالن آسمان حوزه هنری قم برگزار شد.

حجت الاسلام فلاحتی‌ در ابتدای این نشست که عصر دوشنبه 18 بهمن ماه 1400 برگزار شد، اظهار داشت: «یکی از مبادی تصدیقیه (مسلمات بیرون علمی) موسیقی تراز انقلاب، فقه هنر کلانِ منطبق با تمامی زوایای فقه شیعه است. که از جمله سرفصل‌های نیازمند به بررسی آن، تعیین حدود قاعده‌مند مفاهیمی مانند آزادی مذموم و ممدوح، سرگرمی‌های ممدوح و مذموم، زیبایی‌های مقبول و غیر مقبول، غم و شادی و حدود ممدوح و مذموم آن، همچنین لذت‌های ممنوع و مجاز و غیر اینها‌ست.»

وی در ادامه خاطر نشان کرد: «سرفصل پیشاعلمی دیگر مسأله تقدم مسئله فلسفه موسیقی بر فقه موسیقی است. رهبر معظم انقلاب 6 بار در فواصل درس خارج موسیقی و غنا می‌فرمایند به واسطه ولنگاری فرهنگی حاکم در کشور، غالب موسیقی‌ها از نوع لهوی حرام است. که بنظر می‌آید این عامل، در کنار فقر سندی موسیقی در کشور و فقدان ترویج یک فلسفه تعالی بخش موسیقایی، سه عامل تنزل این هنر متعالی در شرایط فعلی است.»

سلسله جلسات دوره عالی «فقه استدلالی در موضوع غنا و موسیقی» به همت واحد پژوهش حوزه هنری قم به صورت هفتگی برگزار می‌شود و علاقمندان می‌توانند عصر دوشنبه هر هفته از ساعت 16 در این جلسات حضور یابند.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha