۱۴۰۰.۱۰.۱۵
شب شعر فاطمی(آستان مهر) با حضور جمعی از اساتید و شاعران آیینی در تماشاخانه مهر حوزه هنری در چهاردهم دی ماه 1400 برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، این مراسم با قرائت آیاتی از کلام الله مجید و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی و اجرای «سید محمدجواد شرافت» آغاز شد.
سیدمحمدجواد شرافت، به حضور هجده تن از شاعران از جمله  افراد برجسته و نام آشنایی چون علی انسانی، یوسف‌علی میرشکاک، سعید حدادیان، عبدالجبار کاکایی، علی‌محمد مودب، فریبا یوسفی، علی داوودی، محمود حبیبی کسبی اشاره کرد و از آنها برای خواندن اشعار خود در رثای حضرت صدیقه طاهره (س) و بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی دعوت کرد.
مرتضی امیری، با خواندن ابیاتی از «قیصر امین‌پور» و تشکر از «علی محمد مودب» در کسوت استادی و آموزگاری و تاثیر فطرت پاک روستایی او بر اشعارش، به خواندن شعر خود پرداخت:
«آن ابروان خوش اخم
آن چشمهای روشن
 آن پلکهای سرشار
 شبی شعله افکند
 آن گونه های بیدار
 تلفیق خنده و خشم
آن چانه گرم و گیرا
آن خطبه مطنطن
پیوند زخم و دخمه
 مرثیه و ترانه
لبریز گفتن
 اما سرشار از نگفتن
 آن شانه های نستوه
 دوقله کوه بشکوه
آن بیعت مقدس
آن اعتقاد متقن
 آن سینه سوخته سار
کانون آب و آتش
 آن دستهای مومن
 آن سقفهای ایمن
 سرو نه ستبر الوند
 یادآور دماوند، »
در ادامه مجری برنامه با اشاره به اینکه پس از دو سال از شهادت حاج قاسم خدا را شکر شعرهای خوبی را در وصف حاج قاسم شنیدیم، گفت: باید در سال‌های بعدی شعرهای زیباتری از حاج قاسمی بشنویم که محبوب همه مردمی بود که با هر سلیقه و عقیده‌ای او را صادقانه دوست داشتند.
در ادامه علی انسانی، سعید حدادیان، علی محمد مودب، نفسیه سادات موسوی، سیده تکتم حسینی به خواندن اشعار خود پرداختند. در سه مرحله اجرای قطعه هنری با صدای «سروش بخشش» و نوازندگی «سعید نبیئی» برای حاضران در سالن اجرا شد.
شب شعر فاطمی (آستان مهر) به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و شهید قاسم سلیمانی با اجرای «سید محمدجواد شرافت» و حضور جمعی از شاعران آیینی و چهره های نام آشنا از جمله علی انسانی، یوسف‌علی میرشکاک، سعید حدادیان، عبدالجبار کاکایی، علی محمد مودب، نفیسه سادات موسوی، فریبا یوسفی از سوی مرکز آفرینش های ادبی در روز سه شنبه 14 دی 1400 در سالن مهر حوزه هنری برگزار شد.
انتهای پیام /

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha