۱۴۰۰.۱۰.۱۳

امير خلبان يدالله واعظي در محفل خاطره‌گویی «سپهبدهای اخلاص» در زنجان، انفجار فرهنگي و همبستگي ملي پس از شهادت سردار سليماني را برخواسته از اخلاص و صداقت ايشان عنوان كرد.

به گزارش روابط عمومی ویژه برنامه محفل خاطره‌گويي «سپهبدهاي اخلاص» با حضور امير خلبان يدالله واعظي و سرهنگ محمد معصومي مسئولين و فعالان فرهنگي استاني صبح روز يكشنبه 12 دي ماه 1400 در مجموعه فرهنگی ورزشی مهتاب آمادگاه ولایت زنجان برگزار شد.

در آستانه سالروز شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سليماني و روز جهاني مقاومت ویژه برنامه محفل خاطره‌گويي «سپهبدهاي اخلاص» با حضور مسئولين و فعالان فرهنگي استاني صبح روز يكشنبه 12 دي ماه 1400 در مجموعه فرهنگی ورزشی مهتاب آمادگاه ولایت زنجان برگزار شد.

در اين محفل خلبان امیر یدالله واعظی به بيان خاطرات خود از دوران هشت سال دفاع مقدس و حضور خود بر فراز جبهه‌هاي حق عليه باطل پرداخت و به رويدادها و وقايع آن سالها از ايثار و فداكاري‌هاي همرزمان و همسنگران خود اشاره كرد.

سردار واعظي در يكي از خاطرات خود با اشاره به خلوص سردار سپهبد شهيد صياد شيرازي اظهار داشت: این بزرگوار در ابتدا و انتهای هر جلسه‌ای دعای فرج را می‌خواندند و عملیات‌ها را ایشان طراحی می‌کردند، وي ادامه داد: شهید سپهبد صیاد شیرازی نیز یکی از شهیدانی بود که واقعا انسانی شریف و ساده بودند.

رزمنده سرافراز سالهای دفاع مقدس با اشاره به اینکه توفيق زيارت سردار سليماني را نداشته است، گفت: از دوستاني كه با شهيد بزرگوار ارتباط داشتند همه از ايثار و فداكاري‌هاي و روحيه شهادت‌طلبي ايشان مي‌گفتند. سردار واعظي تأكيد كرد: انفجار فرهنگي كه بعد از شهادت ايشان اتفاق افتاده بي دليل نبوده و همه برخواسته از اخلاص و صداقت ايشان بوده است.

واعظی  با بیان همه شهدا در راه وطن و دین و اسلام جان خود را از دست دادند، افزود: ما بسیاری از شهدا را داریم که در راه وطن و کشور بدون هیچ چشمداشتی جان خود را نثار کرده‌اند.

فیلم مستند «کفش‌های جیرجیرک‌دار» روایت زندگی جانباز امیر خلبان یدالله واعظی به کارگردانی ابوالفضل گلفام و تهیه‌کنندگی حوزه هنری زنجان است كه در ويژه برنامه محفل خاطره‌گويي «سپهبدهاي اخلاص» رونمايي شد همچنين کتاب «کهنه سرباز» روایت خاطرات سرهنگ «محمد معصومی» به قلم فرزاد بیات‌موحد از آثار منتشر شده توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از ديگر آثار فرهنگي بود كه در اين مراسم با حضور مسئولين و فعالان فرهنگي استان رونمایی گرديد. شايان ذكر است اين ويژه برنامه به همكاري و مشاركت حوزه هنری و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان و آمادگاه ولايت برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha