۱۴۰۰.۰۹.۰۱
معاون هنری حوزه هنری گفت: برای نخستین بار در زمینه تبلیغ و ترویج کتاب و کتاب‌خوانی بر نویسنده‌های کتاب تمرکز شد و بر اساسِ این اشخاص، اقدام به معرفی کتاب‌ در سطح شهر کردیم. به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، مجدالدین معلمی معاون هنری حوزه هنری در گفت‌وگو با رادیو فرهنگ گفت: اهالی فرهنگ و هنر همواره آرزوی بهره‌مندی درست و کاربردی از فرصت‌های تبلیغی و ترویجی در فضاهای عمومی داشتند و دارند. آنقدری که چشممان درگیر تبلیغات تجاری است، بر خلاف آنچه نسبت به وضعیت فرهنگی کشور ادعا می‌شود، تصویر خیلی درستی از فضای فرهنگی کشور در مقابل چشمانمان به نمایش گذاشته نمی‌شود. به این ترتیب رسانه‌ها برای کسب درآمد به سوی حوزه‌های تجاری و اقتصادی حرکت می‌کنند. معاون هنری حوزه هنری همچنین در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو از تعامل با سازمان زیباسازی شهر تهران خبر داد و گفت: در تعاملی که با سازمان زیباسازی شهر تهران داشته‌ایم، قرار است بیلبوردهایی اختصاصی برای تبلیغ کتاب در سطح شهر ایجاد شود. مجدالدین معلمی در گفت‌وگو با برنامه «تقاطع فرهنگ» این شبکه رادیویی گفت: شهرداری تهران در هفته کتاب امسال اقدام تحسین‌برانگیزی در راستای ترویج کتاب و کتاب‌خوانی داشته است. از جمله آن می‌توان به همین بیلبوردهایی اختصاصی برای تبلیغ کتاب در سطح شهر اشاره کرد. وی افزود: همواره این انتقاد وجود داشت که اجرای پروژه‌ها در فضاهای شهری کمتر در اختیار تبلیغات فرهنگی قرار می‌گیرد و این فضا در خدمت رقابت‌های تجاری است. معلمی در همین راستا ادامه داد: اهالی فرهنگ و هنر شناخته شده نبودند و جایی در فضاهای تبلیغیِ سلبریتی‌زده نداشتند. در عین حال انتقادی نسبت به سلبریتی‌زدگی وجود دارد، ولی بدین سمت نرفتیم که شخصیت‌های فرهنگی اصیل کشور معرفی شوند. وی افزود: بسیاری از کتب‌های تبلیغ شده در سطح شهر خوانده شده ولی نویسنده‌های آن را نمی‌شناختیم. بنابراین با تغییراتی که در شهرداری تهران شکل گرفت و سازمان زیباسازی برای رویکرد فرهنگیِ جدید تصمیم گرفت، برای نخستین بار بر نویسنده‌های کتاب هم تمرکز شد و بر اساسِ این اشخاص، اقدام به معرفی کتاب‌ در سطح شهر کردیم. رادیو گفت‌وگو در ادامه این تماس تلفنی با معاون هنری حوزه هنری، مطرح کرد که برخی‌ها معتقدند در معرفی آثار به همه طیف‌های نویسنده توجه نشده است و معلمی در پاسخ گفت: هر تصیمی گرفته شود و هر میزانی که کار انجام شود، همواره انتقاداتی وجود دارد. وقتی 600 هزار عنوان کتاب وجود دارد و صرفاً توانِ معرفی 50 نفر را دارید، بخش اعظم نویسندگان از این حوزه جای می‌مانند. وی افزود: در برنامه‌ریزی نصب بیلبوردهایی اختصاصی برای تبلیغ کتاب در سطح شهر تلاش شد تا از تمام گروه‌های سنی و رویکردهای حوزه کتاب، افرادی را انتخاب کنیم و کوشش نمودیم از هر طیف، نماینده‌ای داشته باشیم. معاون هنری حوزه هنری با تأکید بر اهمیت تداوم این حرکت گفت: از سازمان زیباسازی قول گرفتیم تا این روند ادامه یابد ولی مناسبت‌ها در کشورمان بسیار پر رنگ است و برای سازمان فرهنگی هنری و زیباسازی شهر تهران، تداوم تبلیغ کتاب اندکی سخت است. معلمی در پایان گفت: برای اردیبهشت‌ماه سال آینده هم قول گرفتیم تا به افرادی که در تبلیغات کنونی جا مانده‌اند، فضایی تعلق گیرد. همچنین قرار است بیلبوردهای اختصاصی به کتاب تخصیص یابد تا صرفاً به تبلیغات این کالای فرهنگی در محیط شهری بپردازیم. انتهای پیام/  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha