سمیه دهقانزاده تعداد خبر 8

  • «افخمی»، برادر نتانیاهو و شاهدی به اسم «روباه»

    «افخمی»، برادر نتانیاهو و شاهدی به اسم «روباه»

    سمیه دهقان‌زاده-خبرنگار؛ وقتی از «بهروز افخمی» سؤال می‌شود با شنیدن نام اسرائیل چه چیزی به ذهنتان می‌آید، پاسخ می‌دهد: «اسرائیل که وجود ندارد، همان فلسطین است.» نگاهی که در فیلم سینمایی «روباه» افخمی، خود را به خوبی نشان می‌دهد، فیلمی درباره شهدای هسته‌ای که داستان جاسوسی به نام یوهان نتانیاهو؛ یکی از برادران بنیامین نتانیاهو را روایت می‌کند.

  • 📷 نود و ششمین نشست کلاس مثنوی‌خوانی

    📷 نود و ششمین نشست کلاس مثنوی‌خوانی

    نود و ششمین نشست از کلاس مثنوی‌خوانی، چهارشنبه ۲ آبان به همت اندیشکده ادبیات پایداری و با حضور محمدرضا سنگری، نویسنده و پژوهشگر ایرانی در حوزه هنری برگزار شد.

  • جهانگیران عالم را می‌شناسید؟

    جهانگیران عالم را می‌شناسید؟

    سمیه دهقان‌زاده- خبرنگار؛ محمدرضا سنگری با بیان اینکه در کل تاریخ ۴ نفر بودند که جهان را گرفتند و جهانگیر شدند، گفت: دو نفر آنها مثبت و دو تای آن ها منفی هستند. حضرت سلیمان (ع) و ذوالقرنین جهانگیران مثبت عالمند و در مقابل بُختُنَصَّر و نمرود جهانگیران منفی عالم هستند.

  • «همچنان طوفان» در گستره ۵ قاره برپا شد

    «همچنان طوفان» در گستره ۵ قاره برپا شد

    سمیه دهقان زاده- خبرنگار؛ آیین افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی «همچنان طوفان»، با ۳۲۱ اثر متعلق به ۸۰ هنرمند از  ۵ قاره جهان، عصر امروز در حوزه هنری برگزار شد.

  • حلقه شعر آیینی با تازه‌ترین سروده‌ها افتتاح شد

    حلقه شعر آیینی با تازه‌ترین سروده‌ها افتتاح شد

    سمیه دهقان زاده- خبرنگار؛ برنامه افتتاحیه حلقه شعر آیینی با حضور و شعرخوانی شاعران صاحب‌نام عرصه شعر آیینی، عصر امروز در سالن صفارزاده برگزار شد.

  • نه دیپلماتیک، نه ژکوند، این یک لبخند واقعی است

    نه دیپلماتیک، نه ژکوند، این یک لبخند واقعی است

    سمیه دهقان زاده- خبرنگار؛ درست در بزنگاهی که هنرمندانی، هر یک با فکری مستقل از دیگری شروع به خلق تصویر از یک فرد واحد می‌کنند و در تمام آن آثار، لبخند به انضمام ابهت، عنصری جدانشدنی از اثر محسوب می‌شود، دیپلماسی لبخند و شهرت ژکوند رنگ می‌بازد و تنها لبخند سیدحسن نصرالله است که نه تنها در این تابلوها، بلکه در واقعیت، حقیقی جلوه می‌کند.

  • تکنیک نقاشی عاشورایی در تابلویی برای سید مقاومت

    تکنیک نقاشی عاشورایی در تابلویی برای سید مقاومت

    سمیه دهقان زاده- خبرنگار؛ «حسین عصمتی» پیشکسوت هنر نقاشی گفت: نکته‌ای که ما در نقاشی عاشورایی به آن می‌پردازیم این است که جز زیبایی چیزی را تصویر نکنیم. حتی وقتی می‌خواهیم امام حسین (ع) را تصویر کنیم که به شهادت رسیده، صحنه‌ای را می‌کشیم که بیشتر از هر چیزی زیبایی در آن دیده و به مخاطب منتقل شود و من در تابلویی که برای سیدحسن نصرالله کشیدم هم چنین کاری کردم.

  • این عکس از مرز هنر هم عبور کرده است!

    این عکس از مرز هنر هم عبور کرده است!

    سمیه دهقان زاده- خبرنگار؛ سعید فرجی؛ عکاس و مستندساز با اشاره به عکس «بیمارستان ناصر» از محمد سالم‌ گفت: با وجود اهمیت نوشته و زیرنویس درباره عکس‌ها، من معتقدم برای این عکس نباید زیرنویس نوشت، بلکه باید آن را نگاه کرد. این عکس از مرز هنر عبور کرده است، این عکس از محمد سالم‌ هم عبور کرده دیگر متعلق به محمد سالم‌ هم نیست، در واقع  هنر او از خودش هم عبور کرده است