-
تحول درونی روی پردهنقرهای
حوزه هنری به عنوان یکی از نهادهای فرهنگی مهم کشور، در تولید آثاری که به تحول و بازگشت شخصیتها میپردازند، سهم قابل توجهی داشته است. فیلمهایی چون «خیلی دور خیلی نزدیک» ساخته رضا میرکریمی، که روایت انسانی از کشمکشهای درونی و جستجوی معنایی نو را به تصویر میکشد و دو اثر «بایکوت» و «توبه نصوح» به کارگردانی محسن مخملباف، که هرکدام به شیوهای خاص به موضوع تحول شخصیت و بازگشت به مسیر درست میپردازند
-
از دلتنگی ننه علی تا گمنامی سردار هور
مهدی جعفری که با ساخت فیلم پرمخاطب «۲۳ نفر» و «یدو» تجربه خوبی در حوزه دفاعمقدسی کسب کرده بود
-
«خاکستر سبز» بیان مظلومیت در قاب سینما
واژه مارش همان کلمه انگلیسی march به معنای پیادهروی، رژهای نظامی یا راهپیمایی است و واژه «میرا» به زبان بوسنیایی به معنای صلح است. بنابراین معنای مارش میرا، راهپیمایی صلح است.
-
نور، صدا، دوربین، شخصیت
هنر در سینما یعنی خلق زندگی تازه و تجربه زیباییشناسی و انسانی عمیق. وقتی فیلمها تنها ابزار انتقال پیامهای کوتاه و بسته شوند، کیفیت هنری و ماندگاریشان کاهش مییابد. سینمای انقلاب باید اول هنر را محور قرار دهد و سپس به رسانه تبدیل شود. سینمایی که به دنبال صرفاً بازسازی و جلب توجه لحظهای باشد، آیندهای نخواهد داشت.
-
همکاری با سوره برای شناسایی گلوگاهها و ابزارهای هنری
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن تماشای فیلم سینمایی «ناتوردشت» در نشستی با سازمان سینمایی سوره، بر همکاریهای مشترک تاکید کرد.
-
روایتی کوتاه از ۴۴ سال دشمنی
غائله ۱۴ اسفند آغاز مسیری بود که برای منافقین مسیری جز تباهی و از خودبیگانگی از وطن و انسانیت نداشت. دشمنی که ۴۴ سال به طول انجامید. به بهانه لحظه تولد این کینه عمیق، به تماشای چند فیلم کوتاه از تولیدات باشگاه فیلم سوره مینشینیم. فیلمهایی که در چند دقیقه حقیقت این «مجاهدان راه آزادی»! را مثل سیلی به صورت ما میکوبد.
-
قهرمان ملی زلزله بم شاید وقتی دیگر
امین سلیمانی فارسانی- خبرنگار، پنجم دیماه ۱۳۸۲ بود که زلزلهای مهیب شهر بم، از شهرستانهای استان کرمان را لرزاند و ویران کرد.