• 📷 پنجاهمین جلسه درس‌گفتارهای شاهنامه

    📷 پنجاهمین جلسه درس‌گفتارهای شاهنامه

    جلسه درس‌گفتارهای زیبایی‌شناسی زبان فارسی به همت دفتر پاسداشت زبان فارسی حوزه هنری۲۳ آبان با حضور یوسفعلی میرشکاک، شاعر و پژوهشگر، در سالن سلمان هراتی حوزه هنری برگزار شد.

  • 🎥 بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از نمایشگاه کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین

    🎥 بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از نمایشگاه کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین

    وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز ۲۴ آبان ماه از نمایشگاه کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین که این روزها در موزه هنرهای معاصر برپاست، بازدید کرد و پس از تماشای آثار روی دیوار رفته از ۱۵ کشور آمریکای لاتین، به نقش و همکاری حوزه هنری با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در رویدادهای فرهنگی هنری اشاره کرد.

  • 🎥 مرتضی سرهنگی از نمایشگاه کارتون و کاریکاتور امریکای لاتین گفت

    🎥 مرتضی سرهنگی از نمایشگاه کارتون و کاریکاتور امریکای لاتین گفت

    مرتضی سرهنگی پژوهشگر ادبیات پایداری و از مدیران سابق حوزه هنری پس از بازدید از نمایشگاه کارتون و کاریکاتور امریکای لاتین به بیان نکاتی در مورد آثار این نمایشگاه گفت.

  • 📷 بیست و هشتمین شب طنز انقلاب اسلامی

    📷 بیست و هشتمین شب طنز انقلاب اسلامی

    باشگاه طنز انقلاب اسلامی بیست و هشتمین شب طنز انقلاب اسلامی خود را در تالار سوره حوزه هنری با موضوع «فلسطین+استکبار ستیزی» برگزار کرد.

  • 📷 تازه‌‍ترین نشست شاهنامه‌خوانی

    📷 تازه‌‍ترین نشست شاهنامه‌خوانی

    تازه‌ترین جلسه درس‌گفتارهای زیبایی‌شناسی زبان فارسی به همت دفتر پاسداشت زبان فارسی حوزه هنری ۱۶ آبان با حضور یوسفعلی میرشکاک، شاعر و پژوهشگر، در سالن سلمان هراتی حوزه هنری برگزار شد.

  • 📷 سی وسومین نشست مساله شهر

    📷 سی وسومین نشست مساله شهر

    پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی سی وسومین نشست مساله شهر را با عنوان «منظر شهر و خاطره جمعی» چرا بازآفرینی میدان آیینی امام حسین «ع» شکست خورد؟ با حضور دکتر لیلا مقیمی، دبیر گروه معماری دانشکده معماری سوره و دکتر آیدا باقری بهشتی، معمار و شهرساز و مدرس دانشگاه با اجرا و دبیری سیدفاضل سجادی، معمار و پژوهشگر حوزه شهر؛ 15 آبان در سالن سلمان هراتی حوزه هنری برگزار کرد.

  • 📷 کارگاه‌های آموزشی «مدرسه پائیزه»

    📷 کارگاه‌های آموزشی «مدرسه پائیزه»

    کارگاه‌های آموزشی «مدرسه پائیزه» با هدف تقویت قدرت نویسندگی توسط باشگاه ادبی بانوی فرهنگ برگزار شد.

  • 📷 نخستین جلسه از سلسله جلسات «سعدی خوانی»

    📷 نخستین جلسه از سلسله جلسات «سعدی خوانی»

    نخستین جلسه از سلسله جلسات «سعدی خوانی»، به همت دفتر پاسداشت زبان فارسی حوزه هنری و با هدف ارائه ظرفیت‌های زبانی و ادبی سعدی در سالن سلمان هراتی حوزه هنری برگزار شد.

  • 📷 حضور هنرمندان آمریکای لاتین در تظاهرات سیزده آبان

    📷 حضور هنرمندان آمریکای لاتین در تظاهرات سیزده آبان

    هنرمندان حاضر در نمایشگاه کارتون و کاریکاتور امریکای لاتین که از کشورهایی همچون کوبا، ونزوئلا، کلمبیا و برزیل به ایران آمده‌اند، در راهپیمایی روز ملی مبارزه با استکبار جهانی شرکت کردند.

  • 🎥 داستان کبوترهای صلح را ببینید

    🎥 داستان کبوترهای صلح را ببینید

    مراسم افتتاحیه‌ نمایشگاه کارتون و کاریکاتور امریکای لاتین حواشی جالب توجهی داشت؛ از واکنش سفیر کوبا در ایران به جنایات صهیونیست‌ها در غزه گرفته تا شگفت‌زدگی کاریکاتوریست مشهور امریکای لاتین از ظرفیت‌های کارتون و کاریکاتور در ایران.

  • 📷 نشست تخصصی نمایشگاه کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین

    📷 نشست تخصصی نمایشگاه کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین

    نشست تخصصی نمایشگاه کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین روز شنبه ۱۳ آبان ماه در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد. در این نشست که سید مسعود شجاعی طباطبایی اجرای آن را برعهده داشت، آرتور کمچیس، از چهره‌های برجسته در عرصه کارتون و کاریکاتور و رئیس موزه کاریکاتور مکزیک، رائول فرناندو زولتا، هنرمند مطرح کلمبیا و ایوان ارنستو لیرا هنرمند صاحب سبک ونزوئلا در موزه هنرهای معاصر برگزار شد.

  • 📷 بازدید هنرمندان مطرح کشورهای لاتین از باغ موزه دفاع مقدس

    📷 بازدید هنرمندان مطرح کشورهای لاتین از باغ موزه دفاع مقدس

    هنرمندان حاضر در نمایشگاه کارتون و کاریکاتور امریکای لاتین که از کشورهایی همچون کوبا، ونزوئلا، کلمبیا و برزیل به ایران آمده‌اند، بعد از ظهر امروز ۱۳ آبان‌ماه از باغ‌موزه دفاع مقدس دیدن کردند.

  • 🎥 یک راهپیمایی جهانی

    🎥 یک راهپیمایی جهانی

    صبح امروز هنرمندان حاضر در نمایشگاه کارتون و کاریکاتور امریکای لاتین که از کشورهایی همچون کوبا، ونزوئلا، کلمبیا و برزیل به ایران آمده‌اند، در راهپیمایی روز ملی مبارزه با استکبار جهانی شرکت کردند. گزارشی از این حضور را تماشا می‌کنید.

  • 📷 نشست تخصصی«انیمیشن در هنر معاصر کوبا»

    📷 نشست تخصصی«انیمیشن در هنر معاصر کوبا»

    نشست تخصصی«انیمیشن در هنر معاصر کوبا» صبح امروز 13 آبان ماه با حضور رامیرو زاردویو سانچز، انیمیشنیست مطرح و شناخته شده کشور کوبا که در نمایشگاه کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین شرکت دارد، در موزه هنرهای معاصر برگزار شد.

  • 🎥 افتتاحیه نمایشگاه کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین

    🎥 افتتاحیه نمایشگاه کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین

    نمایشگاه کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین با حضور محمد مهدی دادمان، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی، آلبرتو گونزالس کاسالس، سفیر کشور کوبا در ایران، محمود سالاری، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد خراسانی‌زاده، مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران، سید امیرناصر جاوید، قائم مقام رئیس حوزه هنری در امور بین‌الملل، علی فروزافر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، محمد حسین نیرومند، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد زرویی نصرآباد، سرپرست مرکز هنرهای تجسمی حوزه‌ هنری، سید مسعود شجاعی طباطبایی، دبیر نمایشگاه و جمعی از هنرمندان و هنردوستان، در موزه هنرهای معاصر تهران افتتاح شد.

  • 📷 بازدید رئیس سازمان تبلیغات اسلامی از نمایشگاه کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین

    📷 بازدید رئیس سازمان تبلیغات اسلامی از نمایشگاه کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین

    حجت الاسلامی محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی صبح 13 آبان ماه از نمایشگاه کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین در موزه هنرهای معاصر بازدید کرد.

  • 📷 سومین جلسه از سلسله گفت‌وگوهای «سنجه»

    📷 سومین جلسه از سلسله گفت‌وگوهای «سنجه»

    سومین جلسه از سلسله گفت‌وگوهای «سنجه» با هدف مرور یک تجربه مدیریت فرهنگی در زمانه جمهوری اسلامی به موضوع شکل گیری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اختصاص خواهد داشت.

  • 📷 سومین نشست «الفبای آبادی»

    📷 سومین نشست «الفبای آبادی»

    سومین نشست از سلسله نشست‌های علمی و تخصصی معماری و شهرسازی با عنوان «الفبای آبادی» با موضوع «خانه از کالبد تا سبک زندگی» برگزار شد.

  • قاب‌های دیدنی از افتتاحیه نمایشگاه کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین

    قاب‌های دیدنی از افتتاحیه نمایشگاه کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین

    با نمایش آثار ۴۰۰هنرمند از ۱۵کشور، نمایشگاه کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین افتتاح شد.

  • 📷 افتتاح نمایشگاه کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین

    📷 افتتاح نمایشگاه کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین

    آئین گشایش نمایشگاه کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین با حضور محمد مهدی دادمان، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی، آلبرتو گونزالس کاسالس، سفیر کشور کوبا در ایران، محمود سالاری، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد خراسانی‌زاده، مدیرکل هنرهای تجسمی و سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران، سید امیرناصر جاوید، قائم مقام رئیس حوزه هنری در امور بین‌الملل، علی فروزافر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، محمد حسین نیرومند، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد زرویی نصرآباد، سرپرست مرکز هنرهای تجسمی حوزه‌ هنری، سید مسعود شجاعی طباطبایی، دبیر نمایشگاه و جمعی از هنرمندان و هنردوستان، در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد.

  • 📷بازدید هنرمندان مطرح کشورهای آمریکای لاتین از حوزه هنری

    📷بازدید هنرمندان مطرح کشورهای آمریکای لاتین از حوزه هنری

    نمایشگاه کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین که از ۱۱ تا ۲۸ آبان ماه در موزه هنرهای معاصر برپاست پای ۱۰ کاریکاتوریست معروف و مطرح کشورهای لاتین همچون ونزوئلا، کوبا، آرژانتین و... را به ایران باز کرده است. ۵نفر از این هنرمندان با حضور در حوزه هنری انقلاب اسلامی، از نزدیک با بخش‌هایی از فعالیت‌های مختلف حوزه هنری آشنا شدند.

  • 📷 استقبال از هنرمندان نمایشگاه «کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین»

    📷 استقبال از هنرمندان نمایشگاه «کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین»

    هنرمندان آمریکای لاتین که برای حضور در نمایشگاه «کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین» به ایران دعوت شده اند، در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) از سوی دبیر این رویداد، هنرمند برجسته کشورمان سید مسعود شجاعی طباطبایی، مورد استقبال قرار گرفتند.

  • 📷 دومین روز «نشست کارشناسان رسانه مراکز استانی حوزه هنری انقلاب اسلامی»

    📷 دومین روز «نشست کارشناسان رسانه مراکز استانی حوزه هنری انقلاب اسلامی»

    دومین روز نشست سراسری کارشناسان رسانه مراکز استانی حوزه هنری انقلاب اسلامی با هدف مهارت‌افزایی تخصصی، آسیب‌شناسی و ارزیابی عملکرد رسانه‌ای مراکز استانی در یادمان شهدای سرچشمه‌ تهران برگزار شد.

  • واکاوی نگاه چریکی یک عکاس به جنگ

    واکاوی نگاه چریکی یک عکاس به جنگ

    سومین پاتوق عکس خانه عکاسان ایران با موضوع «واکاوی نگاه چریکی یک عکاس به جنگ» به میزبانی علی اصغر داودآبادی فراهانی با سخنرانی عکاسانی چون فرهاد سلیمانی ، حسن قائدی، شاهرخ سلطان احمدی خواهر زاده‌ کاظم اخوان و محمد نخستین ،پیشکسوت دفاع مقدس و فرمانده ادوات ستاد جنگ‌های نامنظم، در سالن خانه عکاسان ایران برگزار شد.

  • 📷 نمایشگاه کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین

    📷 نمایشگاه کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین

    نشست خبری نمایشگاه کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین، صبح امروز با حضور سید مسعود شجاعی‌طباطبایی دبیر نمایشگاه، سید امیرناصر جاوید قائم مقام رئیس‌حوزه هنری در امور بین‌الملل و محمد خراسانی‌زاده مدیرکل هنرهای تجسمی و سرپرست موزه هنرهای معاصر برگزار شد.

  • 📷 نخستین روز « نشست کارشناسان‌ رسانه مراکز استانی حوزه‌هنری»

    📷 نخستین روز « نشست کارشناسان‌ رسانه مراکز استانی حوزه‌هنری»

    نشست سراسری کارشناسان رسانه مراکز استانی حوزه هنری انقلاب اسلامی با هدف مهارت‌افزایی تخصصی، آسیب‌شناسی و ارزیابی عملکرد رسانه‌ای مراکز استانی در در یادمان شهدای سرچشمه‌ تهران برگزار شد.

  • 📷 نقد و بررسی کتاب جای پای زینب(س)

    📷 نقد و بررسی کتاب جای پای زینب(س)

    به همت پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی نشست نقد و بررسی کتاب «جای پای زینب (سلام‌الله علیها)»؛ پدیدارشناسی پیاده‌روی زنان ایرانی در اربعین برگزار شد. در این نشست دکتر محمدتقی کرمی؛ پژوهشگر و مدرس جامعه‌شناسی و مطالعات زنان و هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی و نویسنده اثر، دکتر محمدرضا پویافر؛ پژوهشگر و مدرس جامعه‌شناسی دین و هیئت علمی دانشگاه علوم انتظامی امین و دکتر صابر جعفری؛ پژوهشگر و مدرس جامعه‌شناسی و هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی حضور داشتند.

  • 📷 سیصد و پنجاه و یکمین برنامه «شب خاطره»

    📷 سیصد و پنجاه و یکمین برنامه «شب خاطره»

    در سیصد و پنجاه و یکمین برنامه شب خاطره حوزه هنری که طبق روال معمول خود در نخستین پنجشنبه هر ماه برگزار می‌شود، به خاطرات شهید عباس رستمی، شهید کشتی‌گیر و مسئول کمپ اسرای عراقی پرداخته شد. همچنین در این رویداد از کتاب «هنوز برادرم هست» به قلم منصوره قنادیان که به خاطرات دوران زندگی شهید عباس رستمی پرداخته است رونمایی شد.

  • 📷 کلاس مثنوی‌خوانی محمدرضا سنگری

    📷 کلاس مثنوی‌خوانی محمدرضا سنگری

    کلاس مثنوی‌خوانی محمدرضا سنگری (نویسنده و پژوهشگر ایرانی) صبح امروز 3 آبان ماه به همت اندیشکده ادبیات پایداری با موضوع خطرات تهدیدکننده انسان و راه رهایی آن برگزار شد.

  • 📷 نشست «قرار هفت»

    📷 نشست «قرار هفت»

    نشست «قرار هفت» به همت حوزه هنری کودک و نوجوان، با اکران انیمیشن «بچه زرنگ» و با محوریت هنر، فرهنگ و تربیت 2آبان‌ماه برگزار شد.