• 📷 «قرارِ هفت» نشست پژوهشی

    📷 «قرارِ هفت» نشست پژوهشی

    نشست پژوهشی «‌سیاست‌گذاری ادبیات کودک و نوجوان، در دوگانه ترجمه و تألیف»‌، با حضور دکتر مریم جلالی و دکتر محمدحسین ظریفیان به همت کانون اندیشه‌پژوهی کودک و نوجوان (کاپ) و با همکاری سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

  • 📷 شب‌های روشن حوزه هنری/۵

    📷 شب‌های روشن حوزه هنری/۵

    شب سینمایی سوره هم‌زمان با برپایی چهل‌ودومین جشنواره‌ی فیلم فجر در حوزه هنری از ۱۲ تا ۲۲ بهمن برگزار می‌شود.

  • 📷 شب‌های روشن حوزه هنری/۴

    📷 شب‌های روشن حوزه هنری/۴

    شب سینمایی سوره هم‌زمان با برپایی چهل‌ودومین جشنواره‌ی فیلم فجر در حوزه هنری از ۱۲ تا ۲۲ بهمن برگزار می‌شود.

  • 📷 جلسه نقد و بررسی کتاب «پیامبر بی‌معجزه»

    📷 جلسه نقد و بررسی کتاب «پیامبر بی‌معجزه»

    نشست «دوشنبه‌ها، به وقت کتاب» به کتاب «پیامبر بی‌معجزه» اختصاص داشت و با حضور محمدعلی رکنی نویسنده اثر و حمید بابایی مجری کارشناس و داستان‌نویسان تحت آموزش بابایی، در سالن مهرداد اوستا برگزار شد.

  • 📷 شب‌های روشن حوزه هنری/۳

    📷 شب‌های روشن حوزه هنری/۳

    شب سینمایی سوره هم‌زمان با برپایی چهل‌ودومین جشنواره‌ی فیلم فجر در حوزه هنری از ۱۲ تا ۲۲ بهمن برگزار می‌شود.

  • 📷 شب‌های روشن حوزه هنری/۲

    📷 شب‌های روشن حوزه هنری/۲

    شب سینمایی سوره هم‌زمان با برپایی چهل‌ودومین جشنواره‌ی فیلم فجر در حوزه هنری از ۱۲ تا ۲۲ بهمن برگزار می‌شود.

  • 📷 پنجمین جلسه از سلسله جلسه‌های «سعدی‌خوانی»

    📷 پنجمین جلسه از سلسله جلسه‌های «سعدی‌خوانی»

    پنجمین جلسه از سلسله جلسه‌های «سعدی‌خوانی» به همت دفتر پاسداشت زبان فارسی حوزه هنری و با حضور دکترقدمعلی سَرّامی، استاد دانشگاه، نویسنده، شاعر و پژوهشگر ایرانی در حوزه زبان و ادبیات فارسی، برگزار شد.

  • 📷 شب‌های روشن حوزه هنری/۱

    📷 شب‌های روشن حوزه هنری/۱

    شب سینمایی سوره هم‌زمان با برپایی چهل‌ودومین جشنواره‌ی فیلم فجر در حوزه هنری از ۱۲ تا ۲۲ بهمن برگزار می‌شود.

  • 📷 اولین نشست آموزشی بازار تماشا

    📷 اولین نشست آموزشی بازار تماشا

    اولین جلسه از سلسله جلسات آموزشی «بازار تماشا» به همت دفتر طنز و گردانندگی علیرضا گیلانپور شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ با حضور علاقه‌مندان به نمایش کمدی در سالن ماه برگزار شد.

  • 📷  پویش «طوفان به روایت تو» روز دوم

    📷 پویش «طوفان به روایت تو» روز دوم

    اردوی مهارتی داستان‌نویسی «طوفان به روایت تو» در ادامه پویش مذکور برگزار شد. در این اردو کارگاه‌های روایت، داستان‌نویسی و فعالیت‌های تربیتی با هدف ارتقای آثار ارسالی شرکت‌کنندگان برگزار شد. حامد عسگری، شاعر و نویسنده و حبیب احمدزاده، رمان‌نویس، مستندساز و فیلمنامه‌نویس از استادان این کارگاه مهارتی بودند.

  • 📷  پویش «طوفان به روایت تو» روز اول

    📷 پویش «طوفان به روایت تو» روز اول

    همزمان با شروع عملیات طوفان‌الاقصی، فراخوان پویش «طوفان به روایت تو» از سوی واحد هنر و سرگرمی حوزه هنری کودک و نوجوان با موضوع طوفان‌الاقصی و شهادت کودکان و مردم بی‌گناه غزه منتشر شد. در این پویش چهار موقعیت برای شرکت‌کننده تصویر شد تا نوجوان ایرانی خود را در یکی از آن‌ها قرار داده و روایتی بر اساس آن نوشته و ارسال کند. نوجوانان شرکت‌کننده خود را در موقعیت‌های چهارگانه‌ای که این پویش برای آنها تعریف و تصور کرده قرار دادند و داستانکی برای شخصیت‌ها و موقعیت‌ها در فضای تصویرشده نوشتند.

  • 🎥 رادیو تئاتر «باغ وحش شیشه‌ای»

    🎥 رادیو تئاتر «باغ وحش شیشه‌ای»

    رادیو تئاتر «باغ وحش شیشه‌ای» به کارگردانی محمدرضا قلمبر در تماشاخانه مهر حوزه هنری اجرا شد.

  • 📷 رویداد ملی «بازیستا»

    📷 رویداد ملی «بازیستا»

    رویداد ملی «بازیستا» با موضوع آموزش بازی‌نامه‌نویسی به نوجوانان در قالب بازی رومیزی، بازی محیطی و اتاق فرار صبح روز پنجشنبه ۵ بهمن در عمارت هنر و خانه تاریخی صلاحی قزوین با حضور پر شور نوجوانان آغاز به کار کرد و تا ظهر روز جمعه ۶ بهمن ادامه داشت.

  • 📷 جشن «خانواده بزرگ سو»

    📷 جشن «خانواده بزرگ سو»

    جشن خانواده بزرگ سو با حضور محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی، حمیدرضا جعفریان رئیس سازمان سینمایی سوره، مجتبی حسینی کارگردان پروژه سو در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.

  • 📷 افتتاح نمایشگاه عکس «شاهدِ شهر»

    📷 افتتاح نمایشگاه عکس «شاهدِ شهر»

    نمایشگاه عکس «شاهدِ شهر؛ عکس‌های محمدباقر قاسم از نهضت انقلاب اسلامی در سمنان» سه‌شنبه ۱۰ بهمن‌ ماه ۱۴۰۲ در گالری «خانه» افتتاح شد.

  • 📷 نمایش و نقد فیلم «سرهنگ‌‎ ثریا» در «فارسینما»

    📷 نمایش و نقد فیلم «سرهنگ‌‎ ثریا» در «فارسینما»

    سلسله نشست‌های«فارسینما» به همت دفتر پاسداشت زبان فارسی حوزه هنری انقلاب اسلامی و به منظور نمایش و نقد گفتمان‌شناسانه و نشانه‌شناسانه‌ فیلم‌های روز سینمای ایران با نمایش و نقد فیلم«سرهنگ ثریا» ساخته«لیلی عاج» آغاز شد.

  • 🎥 گزارش شبکه دو سیما از رویداد ملی بازیستا در قزوین

    🎥 گزارش شبکه دو سیما از رویداد ملی بازیستا در قزوین

    برنامه تلویزیونی «اخبار جوانه‌ها»ی شبکه دو سیما در گزارشی به نخستین گام رویداد ملی بازیستا که در قزوین برگزار شد پرداخت. «اخبار جوانه‌ها» یک بخش خبری شبکه دو سیما است که در آن اخبار و گزارش‌های جذاب و کوتاه از ایران و سراسر جهان مرتبط با گروه سنی کودک و نوجوان پخش می‌شود. رویداد ملی «بازیستا» با موضوع آموزش بازی‌نامه‌نویسی به نوجوانان در قالب بازی رومیزی، بازی محیطی و اتاق فرار صبح روز پنجشنبه ۵ بهمن در عمارت هنر و خانه تاریخی صلاحی قزوین با حضور پر شور نوجوانان آغاز به کار کرد و تا ظهر روز جمعه ۶ بهمن ادامه داشت.

  • 📷 نشست خبری پنجمین دوره شب‌ شعر انقلاب

    📷 نشست خبری پنجمین دوره شب‌ شعر انقلاب

    نشست خبری پنجمین دوره شب‌ شعر انقلاب در آستانه دهه فجر صبح امروز هشتم بهمن‌ در حوزه هنری برگزار شد. در این نشست میلاد عرفانپور، مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری؛ محمود حبیبی کسبی مدیر گروه ادبیات عاشورایی؛ هادی جانفدا دبیر مجمع شاعران اهل بیت حضور داشتند.

  • 📷 ۳۵۴اُمین شب خاطره

    📷 ۳۵۴اُمین شب خاطره

    ۳۵۴‌اُمین شب خاطره همزمان با آیین رونمایی از کتاب «خانواده ابدی» روز پنجشنبه ۵ بهمن ماه ساعت در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد. «خانواه ابدی» روایت یکی از هزاران ترور مردم بی‌گناه توسط منافقین در دهه شصت است. منافقین با تهاجم به خانه محسن اسکندری، مادر خانواده را در مقابل چشمِ چهار فرزندش، هدف هشت گلوله قرار می‌دهند. بعد از این حادثه تلخ، پدر خانواده با صبر وبردباری به فرزندانش کمک می‌کند تا شوک ناشی از روز حادثه و شهادت مادر را پشت سر بگذارند. بانویی مومن، مسئولیت فرزندان شهید را برعهده می‌گیرد و با پر کردن جای خالی مادر، زندگی دوباره‌ای به آن‌ها می‌بخشد.

  • 📷 همایش شناخت و تحلیل نظام نشانگانی طوفان الاقصی

    📷 همایش شناخت و تحلیل نظام نشانگانی طوفان الاقصی

    در همایش شناخت و تحلیل نظام نشانگانی طوفان الاقصی سخنرانان با بهره‌گیری از دانش‌های زبانی، ماجرای طوفان الاقصی و مسائل ادبی، فرهنگی، سیاسی و الهیاتی پیرامون آن را بررسی می‌کنند. به میدان فراخواندن دانشوران با رویکرد دانش‌های زبانی مانند نشانه‌شناسی، گفتمان‌شناسی، نقد ادبی، زبان‌شناسی سیاسی و... واکاوی رستخیز ناگهان طوفان اقصی و نشان‌دادن توانمندی‌های این دانش‌ها در فهم ریشه‌ها و حال و آینده وقایع مهم‌ترین هدف این همایش است.

  • 📷 نمایشگاه کارتون و کاریکاتور «بیمارستان منطقه جنگی نیست»

    📷 نمایشگاه کارتون و کاریکاتور «بیمارستان منطقه جنگی نیست»

    نشست خبری رونمایی از کتاب کارتون و کاریکاتور «بیمارستان منطقه جنگی نیست» و همچنین مراسم افتتاحیه نمایشگاه کارتون و کاریکاتور با همین عنوان، عصر دوشنبه دوم بهمن ماه در حوزه هنری برگزار شد.

  • 🎥 ببینید |  بوم‌رنگ ۲۹

    🎥 ببینید | بوم‌رنگ ۲۹

    بیست‌ونهمین قسمت از بسته‌ی خبری بوم‌رنگ را با محوریت تولیدات هنری مراکز استانی حوزه هنری تماشا کنید. بوم‌رنگ در این قسمت فعالیت‌های شاخص مراکز استانی حوزه‌ی هنری در نیمه‌ی دوم دی‌ماه را از برنامه طنز «قمپز» تا رونمایی از کتاب «زنگ موشک‌ها» مرور کرده‌است.

  • 📷 دومین اردوی آموزشی شعر زنانِ «تماشا»

    📷 دومین اردوی آموزشی شعر زنانِ «تماشا»

    دومین اردوی آموزشی شعر زنانِ «تماشا» به همت دفتر شعر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری، با حضور شاعران علیرضا سمیعی، سیداحمد نادمی، حسنا محمدزاده و آسیه مصطفی پژوهشگر هندی، روز ۱ بهمن ماه در سالن سلمان هراتی حوزه هنری برگزار شد.

  • 📷 در حلقه رندان ۱۸۱

    📷 در حلقه رندان ۱۸۱

    صد و هشتاد و یکمین شب شعر در حلقه رندان با یادی از زنده‌یاد ابوالفضل زرویی نصرآباد، بنیانگذار شب شعر طنز در حلقه رندان، برگزار شد.

  • 📷 نقد و بررسی رمان بیگانگان

    📷 نقد و بررسی رمان بیگانگان

    رمان «بیگانگان» اثر حسین حیدربیگی در برنامه‌ی نشست ماهیانه‌ی ادبیات افغانستان، با حضور محمدکاظم مزینانی، عارف جعفری و احمد احراری به‌عنوان منتقد و کارشناس روز پنج شنبه ۲۸ دی‌ماه ساعت ۱۶ در سالن اوستای حوزه هنری موردنقد و بررسی قرار گرفت.

  • 📷 نشست بررسی «تحولات نقد ادبی در نیمه اول قرن بیستم»

    📷 نشست بررسی «تحولات نقد ادبی در نیمه اول قرن بیستم»

    بیست و پنجمین نشست تخصصی گروه ادبیات دفاع مقدس اندیشکده ادبیات پایداری با عنوان «تحولات نقد ادبی در نیمه اول قرن بیستم» با سخنرانی دکتر حسین پاینده، نویسنده و مترجم در سالن طاهره صفارزاده برگزار شد.

  • 📷 اولین دوره‌ آموزشی سرایش لالایی (روز چهارم)

    📷 اولین دوره‌ آموزشی سرایش لالایی (روز چهارم)

    دوره‌ی تخصصی آموزش سرایش لالایی از ۱۹دی‌ماه ۱۴۰۲ در چهار روز با تدریس اساتید برتر در حوزه لالایی و کودک و نوجوان و با حضور شرکت‌کنندگانی از شهرهای مختلف کشور برگزار شد. گزارش تصویری چهارمین روز این رویداد را ببینید.

  • 📷 اولین دوره‌ آموزشی سرایش لالایی (روز سوم)

    📷 اولین دوره‌ آموزشی سرایش لالایی (روز سوم)

    روز سومِ «اولین دوره‌ آموزشی سرایش لالایی» با تدریس خانم حسنا افشاری، روانشناس کودک برگزار شد. حوزه هنری کودک و نوجوان «اولین دوره‌ی تخصصی آموزش سرایش لالایی» را در امتداد نخستین فراخوان ملی لالایی، با اهداف توجه ویژه به ظرفیت شاعران کودک در حوزه سرایش لالایی، تولید لالایی­‌های نو با مضامین جدید و توجه به مسئله‌ی اهمیت فرهنگی و تربیتی لالایی برای کودکان برگزار کرد.

  • 📷 اولین دوره‌ آموزشی سرایش لالایی (روز دوم)

    📷 اولین دوره‌ آموزشی سرایش لالایی (روز دوم)

    دومین روز از «اولین دوره‌ آموزشی سرایش لالایی» با تدریس استادان غلامرضا بکتاش و حسنا افشاری برگزار شد. حوزه هنری کودک و نوجوان «اولین دوره‌ی تخصصی آموزش سرایش لالایی» را در امتداد نخستین فراخوان ملی لالایی، با اهداف توجه ویژه به ظرفیت شاعران کودک در حوزه سرایش لالایی، تولید لالایی­‌های نو با مضامین جدید و توجه به مسئله‌ی اهمیت فرهنگی و تربیتی لالایی برای کودکان برگزار کرد.

  • 📷 اولین نشست «دوشنبه‌های ادبی»

    📷 اولین نشست «دوشنبه‌های ادبی»

    اولین نشست «دوشنبه‌های ادبی» با نقد و بررسی رمان «آتون نامه» اثر« محمداسماعیل حاجی علیان» روز دوشنبه ۱۸دی ماه ۱۴۰۲ با حضورنویسنده و اجرای« حمید بابایی» در سالن مهرداد اوستا حوزه هنری برگزار شد.