• ویدئو/ بازسازی نقاشی‌های استاد پلنگی در مسجد خرمشهر

    ویدئو/ بازسازی نقاشی‌های استاد پلنگی در مسجد خرمشهر

    پیش از آزادی خرمشهر "ناصر پلنگی" که آن زمان، در دانشکده هنرهای زیبا نقاشی می‌خواند، گفته بود: «اگه عملیات بیت المقدس موفق بشه، تصاویر مردم حماسه‌ساز خرمشهر را روی دیوار مسجد جامع نقاشی می‌کنم.» او پای حرف خودش ماند و پس از آزادی خرمشهر راهی این شهر شد تا به وعده‌اش عمل کند. نقاشی‌ها ۶ ماه طول کشید و ۵ اثر از این نقاش روی دیوار مسجد جامع نقش بست که هنوز هم ماندگار است. پلنگی که سال ها خارج از کشور زندگی کرده بود، پس از 24 سال به ایران بازگشت و در سال 85 نقاشی‌ها را بازسازی کرد. حالا و با گذشت ۴۰ سال از این ماجرا، به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی، استاد کامیار صادقی، کار ترمیم این نقاشی‌ها را آغاز کرده است.

  • ویدئو/ «حکایت رهایی» در بخش خبر شبکه سه

    ویدئو/ «حکایت رهایی» در بخش خبر شبکه سه

    گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری این روزها محل برپایی نمایشگاهی از آثار هنرمند اسیر عراقی، منقذ عبدالوهاب الشریده است که در خلال جنگ تحمیلی به اسارت گرفته و با دستور مستقیم مقام معظم رهبری آزاد شد و سال‌ها در ایران به خلق آثار هنری پرداخت.

  • ویدئو/ وقایع اتفاقیه حوزه هنری در هفته نخست خرداد

    ویدئو/ وقایع اتفاقیه حوزه هنری در هفته نخست خرداد

    مجلسه تصویری «صفحه» با مرور اتفاقات و فعالیت‌های فرهنگی- هنری حوزه هنری در هفته نخست خرداد 1402 منتشر شد.

  • ویدئو/ دوره آموزشی «نویسنده خوب»

    ویدئو/ دوره آموزشی «نویسنده خوب»

    دفتر ادبیات پایداری معاونت راهبری استان‌هابا همکاری حوزه هنری استان سمنان نخستین دوره آموزشی «نویسنده خوب» را از 6 خردادماه در استان سمنان برگزار کرده است.

  • ویدئو/ روایت یک عکس-قسمت دوم

    ویدئو/ روایت یک عکس-قسمت دوم

    یکی از برنامه های رویداد «خانه ام خرمشهر» که همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر از سوی حوزه هنری برگزار شد، آئین شب شعر و شب خاطره شاعران و عکاسان دوران دفاع مقدس در منطقه آزاد اروند بود. در بخشی از این مراسم عکاسان آن حماسه بزرگ، روایت‌هایی شنیدنی از حضورشان در جنگ تحمیلی را بیان کردند. یکی از این عکاسان علی فریدونی، عکاس خبرگزاری جمهوری اسلامی بود که در طول ۸ سال دفاع مقدس بیش از ۲۰ هزار عکس نگاتیو ثبت کرده است.

  • ویدئو/ روایت یک عکس-قسمت اول

    ویدئو/ روایت یک عکس-قسمت اول

    یکی از برنامه های رویداد «خانه ام خرمشهر» که همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر از سوی حوزه هنری برگزار شد، آئین شب شعر و شب خاطره شاعران و عکاسان دوران دفاع مقدس در منطقه آزاد اروند بود. در بخشی از این مراسم عکاسان آن حماسه بزرگ روایت‌هایی شنیدنی از حضورشان در جنگ تحمیلی را بیان کردند که یکی از این عکاسان علیرضا عابدی بود.

  • ویدئو/ افتتاح نمایشگاه عکس «آن پنج نفر»

    ویدئو/ افتتاح نمایشگاه عکس «آن پنج نفر»

    نمایشگاه عکس «آن پنج نفر» شامل بیش از ۱۰۰ عکس از پنج عکاس تاریخ انقلاب و دفاع مقدس ایران یکم خردادماه در حوزه هنری افتتاح شد.

  • ویدئو/ بوم‌رنگ 15 منتشر شد

    ویدئو/ بوم‌رنگ 15 منتشر شد

    بسته خبری «بوم‌رنگ» در پانزدهمین قسمت فعالیت‌های شاخص مراکز استانی حوزه هنری در نیمه دوم اردیبهشت‌ماه را مرور کرده است.

  • ویدئو/ «امید» در اینوتکس 2023

    ویدئو/ «امید» در اینوتکس 2023

    نمایشگاه «اینوتکس 2023» که به عنوان بزرگترین رویداد نوآوری کشور قلمداد می‌شود از 19 اردیبهشت ماه در پارک علم و فناوری پردیس برپاست.