۱۴۰۳.۰۷.۲۵

بیستمین جلسه از گردهمی هفتگی طنزآمیز، روز دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳ در سالن ۴۰۲ حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی، بیستمین جلسه از گردهمی هفتگی طنزآمیز، روز دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ به همت دفتر طنز و گردانندگی اسماعیل امینی در سالن ۴۰۲ حوزه هنری با حضور علاقه‌مندان به شعر طنز برگزار شد.

طنزآمیز گردهمی طنز دیروز و امروز به گردانندگی اسماعیل امینی است، در جلسه بیستم این برنامه به خوانش اشعار سبک هندی «شفائی اصفهانی»، شاعر سده ده و یازده هجری پرداخته شد.

شرف الدین حسن اصفهانی، متخلص به شفایی، از شاعران و پزشکان مشهور اصفهان که به شوخ شفابخش نیز معروف بوده است، اشعار زیبایی در سبک هندی دارد که نمونه‌ای از آن‌ها را از نظر خواهید گذراند:

بر نگاهم درِ بستان تماشا بستی

خوب کردی، سرِ تاراجِ گلستانِ تو داشت

*

چه سود از یا ربِ شب‌ها که از بس زود می‌خیزم

اثر را خفته می گیرم به هنگامِ دعا کردن

*

طنزآمیز بیستم پذیرای شفایی اصفهانی بود

طنزآمیز یک گردهمی است که به خوانش و کاوش طنز در آثار بزرگان ادبیات از روزگاران قدیم تا به امروز می‌پردازد و دوشنبه هر هفته علاقه‌‎مندان به ادب و ادبیات و طنز را گرد هم می‌آورد. فصل اول این گردهمی در ده جلسه به بررسی طنز موجود در اشعار بوستان سعدی و فصل دوم در پنج جلسه به بررسی طنز رباعیات عطار گذاشت.

اسماعیل امینی، گرداننده این گردهمی، شاعر طنزپرداز، استاد دانشگاه و مدرس طنزنویسی، نویسنده و منتقد ادبی است. او عضو ثابت تحریریه هفته‌نامه گل آقا بوده و نویسنده کتاب‌های «لبخند غیر مجاز»، «دکتر بازی»، «جلسه طنز»، «تبسم دوست»، «لبخند سعدی» و «خندمین‌تر افسانه» است.

اگر شما تا کنون موفق به شرکت در «طنزآمیز» نشده‌اید اما به شعر طنز و پی‌بردن به رمز و راز خلق طنز در شعر علاقه دارید، کافیست خود را این دوشنبه‌ به «طنزآمیز» برسانید.

دفتر طنز حوزه هنری بخش مهمی از همت خود را معطوف به آموزش طنزپردازی کرده است و در این راستا محافل، کارگاه‌ها و گردهمی‌های متنوعی را برای استفاده عموم تدارک می‌بیند، شب شعر طنز «در حلقه رندان»، رویداد ملی آموزش طنز قلمه، محفل نقد و بررسی آثار طنز «دگرخند»، محفل نمایشنامه‌خوانی طنز «خنده در صحنه»، محفل نمایش و نقد و بررسی فیلم‌های کمدی «نور، صدا، دوربین، خنده»، کارگاه آموزش طنزنویسی «مکتب‌خانه طنز»، گردهمی هفتگی نثرخوانی طنز «طنزخوانه»، گردهمی هفتگی طنز دیروز و امروز «طنزآمیز» و گردهمی هفتگی تئاتر کمدی «بازار تماشا» از جمله برنامه‌های دفتر طنز برای ارتقا و انتشار طنز و طنازی در جامعه‌ی فارسی‌زبانان و ایرانیان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha