۱۴۰۳.۰۷.۲۳

دبیرخانه هفتمین سوگواره عکس قاب شیدایی راه یافتگان بخش نهایی و نمایشگاهی سوگواره عکس قاب شیدایی با موضوع آیین گل گیران بیجار را معرفی کرد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی، فراخوان هفتمین سوگواره عکس قاب شیدایی با موضوع آیین گل گیران بیجار تیرماه ۱۴۰۳ توسط حوزه هنری استان کردستان و با مشارکت فرمانداری شهرستان بیجار، شورای اسلامی و شهرداری بیجار و اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان به منظور به تصویر کشیدن آیین سنتی گل گیران بیجار در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی اعلام شد.

بر این اساس و پس از پایان مهلت ارسال آثار ۵۲۷ عکس از۸۵ عکاس در دو بخش اصلی و موبایلی در دبیرخانه جشنواره ثبت شد که تعداد ۴۱۲ اثر در بخش اصلی و ۱۱۵ اثر در بخش موبایلی بوده است.

در این مرحله داوران سوگواره متشکل از سیداحسان باقری رئیس خانه عکاسان ایران، مسعود مرادسلیمی کارشناس ارشد عکاسی و از اساتید مطرح سنندجی و جمشید فرجوند فردا عکاس برجسته بین‌المللی از بیجار و با دبیری «عمران کامیاب»(اشرلو) در چند مرحله داوری در نهایت ۳۰ اثر از ۱۸ عکاس در بخش حرفه‌ای و ۱۱ اثر در بخش موبایلی از ۹ عکاس را برای حضور در بخش نمایشگاهی و مرحله نهایی سوگواره معرفی کردند.

بنا بر اعلام دبیرخانه سوگواره در بخش حرفه‌ای ابراهیم باقرلو از تهران با دو اثر، امید مهاجر از قزوین با ۲ اثر، امید محمدی و حمید سلیمانی از بانه هرکدام با۲ اثر، زهرا حسین پور از بیجار با ۱ اثر، زهره کبودوند از همدان با ۱ اثر، سامان خدایاری از بیجار با ۱ اثر، سجاد مهربان از بیجار با ۱ اثر، سعیدرضا مقصودی از اراک با ۲ اثر، شیرکومام آقا از سقز با ۲ اثر، عطیه علی حسینی از بیجار با ۲ اثر،فربد باوه‌ای ۱ عکس از سقز، فرزانه واعظ مومنی ۳ عکس از بیجار، محمد شهبازی ۲ عکس از یاسوکند، محمدعلی آقایی ۱ عکس از بیجار، مهدی الله‌یاربیگی ۱ عکس از البرز، نوشین وفادار ۱عکس از مشهد و سیده ویدا سیدالحسینی ۳عکس از تربت حیدریه را شامل می شوند.

اسامی راه‌یافتگان عکس در بخش جنبی: ابراهیم باقرلو ۱ عکس از تهران، امیدمحمدی ۲ عکس ازبانه، حمیدسلیمانی ۱ عکس از بانه، سامان خدایاری ۱ عکس از بیجار، سمیه احمدی ۱عکس، فربدباوه‌ای ۱ عکس از سقز، فرزانه واعظ مومنی ۱ عکس از بیجار، هلیا قادری ۱ عکس از بیجار، محمد شهبازی با ۱ عکس از یاسوکند.

افتتاحیه این نمایشگاه همزمان با سالروز وفات حضرت معصومه (ص) سه شنبه ۲۴ مهرماه در محل گالری مهر برگزار و برگزیدگان نهایی نیز در همان روز در مراسم اختتامیه سوگواره در محل پردیس سینمایی آزادی بیجار معرفی می‌گردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha