وی با تأکید بر اهمیت موضوع مقاومت و به ویژه جریان «فلسطین» و «لبنان» و تأثیر آن بر هنر و اندیشۀ هنرمندان، گفت: در این رویداد ۳ روزه، تعدادی از دانشآموزان هنرستان دخترانۀ «سوره» تهران، با همراهی اساتیدی همچون «ناصر سیفی»، «امیرحسین عالی»، «ارمغان عالی» و «علی بحرینی» دست به خلق آثاری در حوزۀ نقاشی با موضوع مقاومت زدند.
عظیمیوند، با اذعان به این امر که برگزاری چنین رویدادهایی، میتواند مسئلۀ فلسطین و موضوعاتی مانند ظلم رژیم صهیونیستی را بر همگان آشکار کند، افزود: برگزاری چنین رویدادهایی میتواند با جریانسازی در حوزۀ هنر، میتواند به عنوان یک رسانه عمل کرده و از همین روی، اهمیت و تأثیر رسانهای آن بر هیچ کس پوشیده نیست.
مدیر مرکز رشد نوجوان امید، ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده در این حوزه، با اشاره به این نکته که آثار برگزیده و منتخب این رویداد، در معرض دید عموم علاقهمندان قرار خواهد گرفت، ادامه داد: مرکز امید(حوزه هنری کودک و نوجوان) در تلاش است تا پس از پرداختن به موضوع هنر نقاشی، با ورود به عرصۀ دیگر هنرهایی که میتوانند بر روی جامعه تأثیرگذاری بیشتری داشته باشند، مخاطبان را با موضوع مقاومت آشنا سازد و این مفاهیم را، در قالب رشتههای مختلفی همچون خلق ادبی، هنرهای نمایشی، سرود و موسیقی به مخاطبان خویش ارائه کند.
عظیمیوند، نیاز به خلق را از جمله نیازهای ذاتی یک هنرمند برشمرده و با تأکید بر این مفهوم که امروز، مرکز امید با هدف قرار دادن جامعۀ هنرمندان نوجوان در تلاش است تا این مسیر را در تولید خلق آثار هنری با موضوع مقاومت ادامه دهد، اظهار داشت: تکثرگرایی به وجود آمده در فضای دیجیتال، میتواند نوجوانان را تحت تأثیر خویش قرار داده و برگزاری چنین رویدادهایی نیز موجب خواهد شد تا نوجوان، بتواند اثری زنده و پویا را خلق کند، در محتوای آن عمیق شود و با تمرکز بر موضوعات غنی برآمده از دل انقلاب اسلامی، حرف جریان انقلاب و مقاومت را به مخاطب خویش عرضه کند.
وی در پایان، تأکید کرد: عدم تشریح دقیق موضوعات جاری در گفتمان هنر انقلاب اسلامی، میتواند یکی از دلایل مهم عدم گرایش نوجوانان به هنر مقاومت باشد و از همین روی، ضروری است مفاهیم برآمده از این تفکر را برای جامعۀ مخاطب کودک و نوجوان خویش تشریح کنیم.
نظر شما