۱۴۰۳.۰۷.۱۶

بر اساس فراخوان سومین مسابقه بین‌المللی کارتون، کاریکاتور و پوستر «هولوساید»، هنرمندان تا ۱۵ آذر ماه ۱۴۰۳ برابر با ۵ دسامبر ۲۰۲۴ مهلت دارند آثار خود را ارسال کنند.

فراخوان سومین مسابقه بین‌المللی کارتون، کاریکاتور و پوستر «هولوساید» ۲۰۲۴ امروز دوشنبه ۱۶ مهر ماه مصادف با هفتم اکتبر و همزمان با سالگرد عملیات «طوفان الاقصی» منتشر شد.

همچنین نشست خبری سومین مسابقه بین المللی کارتون، کاریکاتور و پوستر «هولوساید» ۲۰۲۴ نیز در همین روز با حضور محمدحسین نیرومند، مسعود نجابتی، سیدمسعود شجاعی طباطبایی و سید امیر ناصر جاوید قائم‌مقام و معاون بین‌الملل حوزه هنری برگزار شد. دبیری رشته کارتون و کاریکاتور «هولوساید» برعهده محمدحسین نیرومند و سیدمسعود شجاعی طباطبایی و دبیری رشته پوستر «هولوساید» برعهده مسعود نجابتی است.

سومین دوره مسابقه «هولوکاست» با نامی متفاوت به دلیل تشدید نسل‌کشی‌های صهیونیست‌ها در فلسطین و لبنان برگزار خواهد شد. رژیم صهیونیستی فاجعه ای بسیار فراتر از نسل کشی و کشتار مستقیم مردم را دستور کار خود قرار داده است که به معنی نابودی کامل بافت اجتماعی و زیست‌محیطی غزه به منزله نابودی کامل فلسطین و مردم این کشور است. یکی از دلایل تغییر نام مسابقه کارتون و کاریکاتور هولوکاست به «هولوساید» نیز اشاره مستقیم به این موضوع و متشکل از ۲ واژه است؛ Holocaust+Genocide است.

هنرمندان برای شرکت در سومین مسابقه بین المللی کارتون، کاریکاتور و پوستر «هولوساید» ۲۰۲۴ تا ۱۵ آذر ۱۴۰۳ برابر با ۵ دسامبر ۲۰۲۴ مهلت دارند آثار خود را ارسال کنند.

فراخوان مسابقه به شرح زیر است:

موضوع:

کارتون و پوستر:

هولوساید،نسل کشی و استاندارهای دوگانه

کاریکاتور چهره: نتانیاهو،کالانت،بن گویر

سومین مسابقه بین المللی کارتون، کاریکاتور و پوستر هولوساید ۲۰۲۴

غزه هم‌اکنون یکی از مرگبارترین نقاط جهان است و بالاترین نرخ گرسنگی ناشی از جنگ را تجربه می‌کند. این منطقه همچنین شاهد بیشترین کشته و زخمی شدگان در یک سال، بیشترین تعداد کودکان قطع عضو، بیشترین خبرنگاران، پزشکان و امدادگران کشته‌شده است. بمباران‌های سنگین، آلودگی شدید هوا و آب و استفاده گسترده از سلاح‌های شیمیایی ( معادل انفجار چهار بمب اتمی)، محیط زیست و زیر ساخت های غزه را به شدت تخریب کرده است. سازمان ملل تخمین می‌زند که پاکسازی این تخریب ها بیش از ۱۵ سال به طول خواهد کشید. این در حالی است که حتی چادرها و اردوگاه‌های آوارگان غزه با بمب‌های آتش‌زا مورد بمباران قرار می گیرد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه، در نتیجه حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی تا این لحظه،بیش از ۴۲ هزار نفر به شهادت رسیده‌اند. که بخش زیادی از این کشتار را کودکان و زنان شکل می دهند. شمار کلی زخمی‌های حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه از آغاز جنگ در این باریکه به بالای صد هزار نفر رسیده است.

این فاجعه فراتر از نسل‌کشی است که به کشتار مستقیم افراد محدود می‌شود. در اینجا، هدف نابودی کامل جامعه و محیط زیست غزه است. بنابر این می‌توان این رویداد را «هولوساید» نامید، یعنی نابودی کامل بافت اجتماعی و زیست‌محیطی غزه.

در عین حال باید به موضوع حکم دادگاه لاهه و دستگیری نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و تعدادی از فرماندهان ارشد آن به جرم نسل‌کشی نیز اشاره کرد. در واقع برای اولین بار در تاریخ ایجاد رژیم صهیونیستی شاهدیم ۱۲۲کشور اعلام کرده‌اند که در صورت تصویب رای قطعی دادگاه لاهه این حکم را اجرا خواهند کرد.

موضوعات مسابقه:

موضوعات بخش‌های کارتون و پوستر:

هولوساید: رژیم صهیونیستی فاجعه ای بسیار فراتر از نسل کشی و کشتار مستقیم مردم را دستور کار خود قرار داده است، این رویداد را «هولوساید» نامیده اند، یعنی نابودی کامل بافت اجتماعی و زیست‌محیطی غزه به منزله نابودی کامل فلسطین و مردم این کشور. (Holocaust+Genocide)

نسل کشی :رژیم صهیونیستی با سیاست‌های آپارتاید و تبعیض نژادی علیه مردم فلسطین، جنایتی هولناک به نام نسل‌کشی را رقم زده است. انکار این حقیقت آشکار، ظلمی مضاعف به مردم مظلوم فلسطین است. جامعه جهانی و خصوصا هنرمندان باید با قاطعیت این جنایت را محکوم و برای توقف آن اقدام کند.

استاندارهای دوگانه: آمریکا در حالی که از یک سو شعار صلح و حمایت از حقوق فلسطینیان سر می‌دهد، از سوی دیگر با ارسال تسلیحات و حمایت سیاسی از رژیم صهیونیستی، در جنایات این رژیم شریک می‌شود. این تناقض آشکار و سیاست‌های دوگانه، ناقض عدالت و حقوق بشر است و باید به شدت مورد انتقاد قرار گیرد.

موضوعات بخش کاریکاتور چهره:

۱-« بنیامین نتانیاهو » نخست‌وزیررژیم صهیونیستی

۲--« یووآو گالانت » وزیر دفاع اسرائیل

۳---« ایتامار بن گویر » ، وزیر امنیت داخلی اسرائیل

توضیح : دادگاه لاهه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیررژیم صهیونیستی  و یووآو گالانت  وزیر دفاع اسرائیل را جنایتکاران جنگی دانست،  ایتار بن گویر هم پرونده محکومیت قضایی در حوزه نژادپرستی دارد.

ضوابط و مقررات:

 شرایط:

- هر هنرمند می تواند حداکثر ۵ اثر در موضوعات تعیین شده در هر بخش ارسال نماید.

- آثار ارسالی نباید قبلا برنده جایزه شده باشد.

- آثار کارتون و کاریکاتور باید با فرمت png یا jpg و رزولوشن ۳۰۰dpi و در طول یا عرض ۲۰۰۰ پیکسل ارسال شود.

- آثار در بخش پوستر باید با فرمتJPG یاPNG و رزولوشن ۳۰۰dpi و در اندازه ۵۰در ۷۰ سانتیمتر ارسال شود. ) ,بعد از انتخاب اولیه تنها در این بخش باید فایل tif ارسال گردد که از طریق ایمیل به اطلاع شرکت کنندگان بخاطر حجم بالای پوسترها نحوه ارسال اعلام خواهد شد.

- ارسال نام و نام خانوادگی، آدرس پستی، آدرس ایمیل، تلفن، عکس و سوابق کاری در قالب فایل word توسط هنرمند الزامی است.

هرگونه استفاده از هوش مصنوعی برای خلق اثر باعث حذف آن‌ها می‌شود.

تمام آثار دستی، دیجیتالی پذیرفته می‌شود. برای ارائه آثار دستی،‌ از آنها عکس(باکیفیت) گرفته یا اسکن شده و ارسال نمایید.

- به هنرمندانی که آثارشان  به فینال راه یابد کاتالوگ تقدیم می گردد ، فایل الکترونیکی PDF کاتالوگ برای همه شرکت کنندگان ارسال می شود.

- ارسال آثار از طریق ایمیل امکان پذیر است.

به کلیه شرکت‌کنندگان که آثار آنها به داوری مرحله اول راه پیدا کرده است گواهی الکترونیکی حضور و به برگزیدگان نسخه چاپی کتاب تعلق خواهد گرفت.

جوایز:

جایزه بزرگ:

 ۵۰۰۰ یورو به همراه تندیس و لوح تقدیر به بهترین اثر در یکی از رشته های کارتون، کاریکاتور یا پوستر تعلق می گیرد.

جوایز بخش کارتون:

نفر اول: ۳۰۰۰ یورو به همراه تندیس و لوح تقدیر

نفر دوم: ۲۰۰۰ یورو به همراه لوح تقدیر

نفر سوم: ۱۰۰۰ یورو به همراه لوح تقدیر

دوجایزه ویژه: ۵۰۰ یورو به همراه لوح تقدیر

جوایز بخش کاریکاتور:

نفر اول: ۳۰۰۰ یورو به همراه تندیس و لوح تقدیر

نفر دوم: ۲۰۰۰ یورو به همراه لوح تقدیر

نفر سوم: ۱۰۰۰ یورو به همراه لوح تقدیر

دوجایزه ویژه: ۵۰۰ یورو به همراه لوح تقدیر

 جوایز بخش پوستر:

نفر اول: ۳۰۰۰ یورو به همراه تندیس و لوح تقدیر

نفر دوم: ۲۰۰۰ یورو به همراه لوح تقدیر

نفر سوم: ۱۰۰۰ یورو به همراه لوح تقدیر

دوجایزه ویژه: ۵۰۰ یورو به همراه لوح تقدیر

مهلت ارسال آثار:

۱۵ آذر ماه ۱۴۰۳ یا ۵ دسامبر ۲۰۲۴

نشانی ارسال الکترونیکی آثار:

info@irancartoon.com

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha