۱۴۰۳.۰۷.۱۲

حوزه هنری اصفهان، مجمع طراحان گرافیک انقلاب اسلامی آیه و هیأت حضرت علی‌اکبر علیه‌السلام (هیئت دانشگاه هنر اصفهان) یک دورهمی با موضوع گرافیک و راهکارهایی برای حرف‌های نو که چالش برانگیز نباشند، برگزار می‌کند.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی، محفل و دورهمی حوزه هنری استان اصفهان جمعه ۱۳ مهرماه ساعت ۹ برگزار می‌شود.

در متن دعوت‌نامه این دورهمی آمده است:

گرافیک همیشه به عنوان یک هنرِ در خدمت، در مواجهه با موضوعات سیاسی و اجتماعی روز چالشی بزرگ داشته است، چالش نه از منظر وظیفه و رسالت هنرمند - که خود جای حرف‌های بسیار دارد- چالش از این منظر که مسائل و موضوعات سیاسی و اجتماعی ملغمه‌ای از کلیشه‌ها و حرف‌های تکراری است و حرف نو و جدیدزدن و خلاقیت داشتن در تصویر همین حرف‌ها، کاری بسیار سخت و چالش‌برانگیز است. برای همین است که بسیاری از طراحان گرافیک از زیر بار طراحیِ چنین محصولاتی، شانه‌ خالی می‌کنند و در مواجهه با چنین موضوعات و حتی سفارش‌هایی - سوای اعتقاد و باورشان - نمی‌توانند چنان که در طراحی پوسترهایی با موضوعات خاص مثل تئاتر و... «خود» نشان می دهند، کاری درخور و در حد و قوارۀ اسم و رسم‌شان طراحی کنند.

چالش‌ها و موضوعاتی این چنین می‌تواند سنگ محک خوبی باشد برای فهم میزان خلاقیت هنرمند گرافیست و مشق تصویری این آثار می‌تواند تمرین خوبی باشد برای رسیدن به بیان و زبانی متفاوت از مفاهیم و موضوعاتی تکرارشونده و به‌ظاهر کلیشه‌ای و فائق‌شدن در این چالش سخت قرار است به میزبانی و دعوت حوزه هنری اصفهان، مجمع طراحان گرافیک انقلاب اسلامی آیه و هیأت حضرت علی‌اکبر علیه‌السلام (هیئت دانشگاه هنر اصفهان) دور هم جمع شویم و در خصوص این چالش به صورت عملی با هم گفت‌وگو کنیم، حرف بزنیم و از دلِ آن و لابلای تکنیک‌های مختلف و متعدد ایده‌پردازی به ایده‌های خوب برسیم.

علاقه‌مندان برای ثبت نام و هماهنگی برای حضور در این محفل می‌توانند به شمارۀ ۰۹۱۳۱۱۴۷۰۲۹ در تلگرام یا ایتا پیام دهید.

گردهمی حوزه هنری با موضوع گرافیک

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha