۱۴۰۳.۰۷.۰۴

یوسفعلی میرشکاک در بازدید از نمایشگاه «چه سرسبز بود دره من» که دارای آثاری از سیدعلی میرفتاح است بر تفکر و معناگرایی این هنرمند تاکید کرد.

یوسفعلی میرشکاک در این بازدید که با همراهی میرفتاح همراه بود در پاسخ به سوال خبرنگار روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی درباره تفاوت بین آثار هنرمند نقاشی که صرفا در این وادی فعالیت دارد با آثار هنرمندی که دست به قلم و نویسنده‌ای تواناست بیان کرد: تفاوت کار ایشان با کسی که صرفا نقاش است و به قول ما بحت و بسیط است این است که ایشان بنای کارش بر تفکر و معناست. فرم و تکنیک و رنگ و خط در خدمت معناست. به این معنا که تکنیک معنا را نمی‌خورد و معنا به تکنیک صدمه نمی‌زند؛ آن‌وقت در چند مرحله و ساحت قابلیت تأویل دارد.

این استاد و هنرمند ممتاز دلیل این امر را سبقه سیدعلی میرفتاح عنوان کرد و گفت: این ویژگی‌ها هم به‌خاطر سواد ایشان است. چون فقط ژورنالیست ابتدایی نبود. ایشان آنقدر خواند که نویسنده و منتقد قابلی شد. الحمدلله ما با یکی از مواریث موفق سیدمرتضی آوینی مواجه هستیم.

استاد میرشکاک آثار این نمایشگاه را عالی توصیف کرده و اضافه کرد: اگر این نمایشگاه در کشورهای دیگر بود برخی تابلوها بلافاصله فروش رفته بود چون آن‌ها قدر هنر و هنرمند را بهتر می‌دانند. من از گذشته شاهد رشد جناب میرفتاح بودم و دیدم چگونه جوانه‌ای بود که برخاست و قد کشید و در حوزه‌های مختلف ثمر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha